Tsja, tok tok, ehmm..
Het gaat vrees ik iets langer duren. Ik ben ermee bezig, maar ik ben nog een beetje op zoek naar de juiste vorm waar ik het verhaal in wil gieten. En jullie weten het van mij: ik wil een kleine buffer hebben. Het verhaal hoeft nog niet af te zijn, maar ik wil wel wat delen klaar hebben voor ik ga plaatsen. Wachten is niet leuk, maar als er een deel staat en het wachten op het volgende gaat langer duren dat gebruikelijk... Dat is nog irritanter. Jullie hebben nu al moeite met de twee weken tussen twee delen.
Wat ik ook wil voorkomen is het ergste wat een schrijver kan overkomen: dat het vastloopt en dat ik het terug moet trekken halverwege. Is me gelukkig nooit gebeurd, maar dat wil ik wel zo houden.
Daarnaast moet ik toegeven dat ik met een tweede project bezig ben. Jawel, een boek, en daar ben ik best ver mee. Ik heb nu een mooie beoordeling van dat manuscript op zak, waar ik mee verder kan. Dat wringt ook een beetje: site - boek -site - boek...
Daarnaast mijn werk waar ik het ook best druk mee heb. Zo heb ik de afgelopen week behoorlijk wat meer uren gedraaid dan gebruikelijk, tot laat in de avond. Wat technische storingen, uitdagingen en zo. Niet erg, het is opgelost en dat geeft een lekker en goed gevoel, maar zo blijft het verhaal wel even liggen... Ik ben, zoals het er nu naar uitziet, anderhalve week vrij rond kerst en nieuwjaar, en die tijd wil ik zeker besteden aan schrijven.
Er wordt met zorg en liefde verder gebroed, en daar komen vaak hele mooie lieve kuikentjes van, toch?
Ik doe mijn best in ieder geval.