Sjoerd deel 8 SLOT

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Sjoerd deel 8 SLOT

Bericht door Hans Bernard » vr 02 okt 2009, 00:22

Lieve lezers,

Deel 8 van Sjoerd staat online.

Met enige weemoed neem ik afscheid van dit verhaal......een vervolg? Wie weet komt dat er.

Bedankt voor alle commentaren ter land en uit de lucht. Het was hartverwarmend ze te lezen.

Dagxxx, Hans

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Sjoerd deel 8 SLOT

Bericht door bas » vr 02 okt 2009, 02:36

Hans, alles is TE.

het is te laat (zelfs met die korrektie van 1 uur), het is te koud buiten, nee ik ben niet te dronken, het is te donker, er moest te veel in 1 hoofdstuk, het is allemaal te goed afgelopen, tenminste als je te veel langs de regels lees, alles heeft een te open einde als je tussen de regels heen leest.

effe iets anders. dit heeft ,hoe heet ie ook al weer die al heel lang niets van zich heeft laten horen, oh ja oliver ook in zijn eerste verhalen geflikt. ik heb het toen afgeraffelt genoemd, maar ja ik ben geen schrijver en ik weet er niks van. nou bedankt (maar later deed ie het beter hoor. gniffel gniffel)

maar goed TE

ja wat nog meer TE? te verliefd, te oud (lex) , te jong (roel), te oud (oliver) , te jong (hans), te veel fantasie (ik), en dan ook nog een te gek verhaal met uit het hele verhaal een regel die mij een te mooie traan over mijn wangen liet gaan : een glimlach op haar gezicht en een onzichtbare traan in haar ooghoek dat vind ik de mooste regel uit het hele verhaal.

bedankt hans

PS1 waarom sta ik niet in de aftiteling
PS2 echt wel te veel vragen. dat vraagt om een vervolg of 1 2 ....
PS3 ik ga me nu storten op het verhaal van Bingo: Aangenaam verrast door Robert
PS4 ik voel me nog steeds in hogere sferen met die vogel hoor.....
Laatst gewijzigd door bas op za 03 okt 2009, 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Oliver
Beheerder
Berichten: 824
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Sjoerd deel 8 SLOT

Bericht door Oliver » vr 02 okt 2009, 20:47

Hans!

Je hebt het geflikt jongen! Gefeliciteerd!

Geniet van het afronden van je verhaal, en val niet teveel in een zwart gat.
Ik snap wat je bedoelde in het bericht hierboven, dat gevoel heb ik ondertussen twee keer echt diep mee mogen maken met Luc en Maarten. Je hebt ze zo lang om je heen, veel langer dan de lezers, en dan is het ineens wel erg stil. Niet getreurd; ze komen terug als jij dat wilt.
Er zullen genoeg mensen zijn hier die dat helemaal niet erg zullen vinden...
;)

Chapeau!

Oliver

Bas, wat bedoelde je met te oud (Oliver) en te jong (Hans) ? :)

Bingo
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 23:32

Re: Sjoerd deel 8 SLOT

Bericht door Bingo » vr 02 okt 2009, 22:18

Hoi Hans

Ik echt genoten van jou verhaal, jammer dat er een eind aan moest komen.
Mijn verhaal begind op een soap te lijken, ik kan er maar geen eind aan maken.
Ze hebben nog de vakantie voor de boeg, bij thuis komst moet Willem nog sterven ( helaas, dat had ik al in deel 1 of 2 besloten, en beschreven).
Er zullen dus nog wel enkele delen volgen, maar ze zijn bijna in Corsica dus gaat het de goede kant op.
Trouwens wat Oliver schreef, ik begrijp het donders goed en heb dit ook al eens meegemaakt.
Maar nogmaals dank voor jou verhaal, ik hoop dat jij ook van mijn verhaal geniet.
Al was het maar voor de helft van wat ik van jou verhaal heb genoten, dan ben ik al te vreden ha, ha, ha.

Hartelijke groet van Bingo

Ps.: ik kijk al uit naar jou verhaal, wat volgens mij zeker gaat komen.

Theo
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:42

Re: Sjoerd deel 8 SLOT

Bericht door Theo » za 03 okt 2009, 18:02

Hoi Hans,
Helaas een "happy end" zat er niet in, maar wel een verhaal wat helemaal past in jouw schrijfstijl.
Misschien heb ik de opmerking wel eens eerder geplaatst, maar de opmerking van Oliver "het gaat niet alleen om sex", dat gezegde van hem heb jij het best gelezen en er zeker naar gehandeld.

Een nieuw verhaal zal er naar mijn gevoel niet snel komen, want jouw gewoonte: eerst de grote lijnen van het hele verhaal opzetten en dan pas gaan publiceren, die zal je zeker vasthouden :lol:

Ik wens je een prettig weekend en mogelijk treffen we elkaar weer een keertje.

Groetjes, Theo

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Sjoerd deel 8 SLOT

Bericht door cor van dongen » zo 04 okt 2009, 16:50

Hoi Hans,

Bedankt voor je verhaal. Ik heb er vaker dan menig ander van genoten en heb intensief meegeleefd met de ontwikkeling ervan en die van de hoofdpersonen.

Je weet echter dat ik wat problemen heb met dit einde. Het is allemaal wat TE gehaast afgemaakt vind ik. Het voelt daarom een beetje als een anticlimax. Ik had graag de personages als levende figuren willen blijven volgen, ook al zou de relatie door het jaloezie-probleem zijn "geknald". Maar je hebt gekozen voor een vrij korte (in vergelijking tot wat er gebeurt in de andere hoofdstukken), beschrijvende afronding, waarin je weliswaar alle verhaallijnen mooi een plaatsje weet te geven, maar waardoor het geheel afstandelijk wordt en daardoor een beetje een stijlbreuk met de rest.

Bas begrijp ik dus wel een beetje met zijn TE, ook al sluiten zijn opmerkingen niet geheel aan bij de inhoudelijke kant zoals ik die ervaar. Wel blijkt er ook enige teleurstelling uit, die ik begrijpelijk vind.

Volgens mij had je met de inventiviteit en creativiteit, waarover je beschikt, zeker nog een aantal delen kunnen schrijven die dezelfde ontwikkelingen zouden behelzen, maar waardoor we misschien met meer begrip afscheid hadden kunnen nemen van Sjoerd en Paul.

Ik weet echter zeker dat je spoedig weer bezig zult zijn met een nieuw verhaal, dat ik dan opnieuw vol belangstelling zal volgen, want een echte schrijver ....die kan dat gewoon niet laten.

Lieve groet
Cor

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Sjoerd deel 8 SLOT

Bericht door bas » di 06 okt 2009, 00:56

Hans..Hans...Hans..Hans..

speciaal voor jouw heb ik hoofdletters gebruikt (wat een ondingen).

wat zijn wij TE in ons oordeel, net alsof wij het beter kunnen. maar dat kunnen we NIET!!!
we proberen voorzichtig ons oordeel te geven, maar daar zijn we soms TE in.
maar als je ons een beetje kent vallen wij wel mee.
tenslotte is oliver ook verder gaan schrijven. en die heeft van ons ook heel wat voor zijn kiezen gekregen.
daarom Hans laat gauw wat van je horen. ga desnoots hier een soort forumdiscussie beginnen over hoe een volgend verhaal er uit zou kunnen gaan zien. maar laat wat van je horen.....

groetjes van Bas

ps1 in forumdiscussie Sjoerd deel 3 zei je : Overigens bedankt voor je aanbod om mij te helpen als ik vast zit. Maar volgens mij heb je dat al eens gedaan. Hé, dat is een nieuw mysterie......of ik moet me sterk vergissen.. maar ik heb alles 3 keer gelezen en helemaal niks gevonden. geef me een hint please....

ps2 voor Oliver. je schreef : Bas, wat bedoelde je met te oud (Oliver) en te jong (Hans) ? . tja... het hele verhaal doet me steeds denken aan soort autobiografie waarbij de schrijver een bijrol heeft en niet de hoofdrol. en als ik dan lees over lex en roel dan denk ik steeds aan oliver en hans. over kronkels gesproken?

ps3 is de vogel nu echt gevlogen??

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Sjoerd deel 8 SLOT

Bericht door Hans Bernard » do 08 okt 2009, 11:49

Dag Bas,

Aan zo'n dringende oproep om iets van mij te laten horen, kan ik geen weerstand bieden. Ik zal achtereenvolgens proberen antwoord te geven op je opmerkingen en vragen.
* Natuurlijk ga ik door met schrijven. Wat ik wel een aardig geste van je vind is je voorstel om ideeën aan te dragen voor een volgend verhaal. Ik zou zeggen kom maar op.
* Mijn geheugen laat me in de steek over de hint die je mij gegeven zou hebben. Troost je met de gedachte dat ik er destijds dankbaar gebruik van heb gemaakt.
* Lex en Roel zouden misschien nog wel eens ..........maar zijn beslist geen pseudoniemen voor Oliver en Hans.
* Voorlopig is Torenvalk van het toneel verdwenen, heb ik van hem vernomen.
* Alleen al om jouw commentaren te krijgen stop ik niet met schrijven

Dag, Hans

Plaats reactie