MORGENSTER

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: MORGENSTER

Bericht door Oliver » za 17 jun 2017, 11:28

Ha ha ha, maak het nog spannender door te zeggen dat je zelf ook nog niet weet hoe het af gaat lopen.... :D

Zoals we van jou gewend zijn, veel details, langzame opbouw. En dan zit je er al snel helemaal in.
Hou vast aan jouw idee, verras ons!

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » zo 18 jun 2017, 08:12

Hoi Oliver!

Ben helaas niet duidelijk geweest.

Hoe het afloopt, dat weet ik. Stond vanaf het allereerste begin voor mij vast, voordat er nog maar één letter aan een bestand was toegevoegd.

Het gaat mij om de weg er naar toe. En - dat weet jij als schrijver vast ook wel - dat is vaak het meest moeilijk. Hoe bouw je dingen op, en hoe bouw je dingen af. En dat laatste, daar ben ik nog niet helemaal uit. Soms wil ik het ook nog ineens anders. Vandaar ook mijn voorkeur om verhalen in de regel eerst helemaal uit te schrijven. Nu heb ik ook weer zoiets, wil ik iets toch nog anders ... en ja ... gelukkig heb ik daar nog de ruimte voor op dit moment. Betekent wel dat ik de hele tekst vanaf hoofdstuk 3 tot ... weer door moet om te zorgen dat alles weer goed staat. Eigen schuld. Maar ... wel beter voor het geheel, zo voel ik.

Bedankt voor je reactie, Oliver!

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: MORGENSTER

Bericht door Sjack013 » vr 23 jun 2017, 12:50

Inmiddels deel 3 gelezen. Richard is, zoals ze bij ons thuis zeggen, een stront eigenwijs jong. Goed dat hij niet alleen is, want als er iets gebeurt dan is er toch iemand anders erbij. Dat Drummond 74 jaar is, had ik me nog niet voorgesteld. In Nederland zou hij allang met pensioen zijn.
Wat me opviel was, dat het onderwerp "moeder" zeer gevoelig ligt bij Richard. Teruglezend zie ik nu dat er totaal niets over Richards verleden bekend is. Mooi verstopt gehouden,Lucky Eye! Enfin, Richard blijkt een mysterieuze jongen te zijn. Ik moet mijn beeldvorming nu al aanpassen. Gelukkig heb ik daar 1 week de tijd ervoor, maar het maakt alles wel spannender....

Lucky Eye, bedankt voor het plaatsen en tot volgende week,

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » za 24 jun 2017, 16:22

Hoi Sjack013!

Jouw reactie was - zoals bijna altijd - er al weer heel snel! Bedankt daarvoor!

Veel zeggen over jouw opmerkingen van deze week zal ik niet doen. En ... met die beperking van mijn kant mag je doen wat je wilt ;)

Eén opmerking wil ik nog wel kwijt: alles heeft een oorzaak.

Groeten,
Lucky Eye

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: MORGENSTER

Bericht door Oliver » di 27 jun 2017, 01:17

Ik vind het lastig om te reageren, want alles is nog speculatie.
Geeft niet, dat maakt dit verhaal juist ook weer zo leuk.
Blijf opbouwen, maar niet te snel. :) ;)

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » wo 28 jun 2017, 07:52

Hoi Oliver!

Ook jij bedankt voor je reactie.

Dat heb ik nou ook altijd met verhalen als ik die lees: het lastig vinden om te reageren.

Maar ... ben zelf wel heel blij als mensen op de hoofdstukken die ik plaats reageren. Speculaties doen mij soms glimlachen, maar soms ook schrikken. Het eerste omdat mijn lezers er naast zitten, of juist aardig in de goede richting komen. Het tweede als ik het gevoel krijg dat ik te snel dingen heb verklapt.

Soms probeer ik heel bewust de clou van het verhaal zo lang mogelijk te verbergen. Niet meteen aan te geven waar het allemaal over gaat. Ik weet dat sommige lezers dat ook heel frustrerend vinden. Die willen juist snelheid in een verhaal. En ja ... zo werkt het niet voor mij.

Opbouwen gaat bij mij langzaam in dit verhaal. Ik heb nu al drie hoofdstukken geplaatst en nog weet je heel weinig over Richard. En ... dat is de bedoeling ;) Zo houd ik een aantal lezers geboeid en uitziende naar elke vrijdag dat er weer een nieuw hoofdstuk verschijnt.

En degenen die er niet tegen kunnen ... die hebben er allang iets op gevonden. Die wachten gewoon tot alle hoofdstukken zijn geplaatst om dan alles in één keer te lezen. Maar ... ik zeg het er maar bij ... het was mijn voornemen om me te houden bij korte verhalen na 'Blanco' maar ... het zijn in mijn bestand toch weer heel wat pagina's geworden ...

Groeten,
Lucky Eye

caprys
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 04 jun 2017, 03:19
Vul het getal in: 123

Re: MORGENSTER

Bericht door caprys » do 29 jun 2017, 00:08

Het is moeilijk om er niet naar te beginnen raden. Het maakt je toch wel nieuwsgierig :) . Ik vind verhalen waarin de clou lang verborgen word heel leuk om te lezen. Zeker als er over het verloop van het verhaal dan subtiele hints worden gegeven die achteraf plots duidelijk worden.
Ik kan me inbeelden dat je er van schrikt als iemand in de juiste richting begint te raden en dat je er dan aan twijfelt of je te veel verklapt hebt. Met wat je tot nu toe geplaatst hebt van het verhaal heb ik zeker niet de indruk dat je te veel info prijs geeft. Het kan nog alle richtingen uitgaan.

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » vr 30 jun 2017, 08:39

Hoi caprys!

Ik kan me heel goed voorstellen dat mijn lezers naar het verloop van het verhaal gaan raden. Als schrijver bouw ik een stuk spanning op, ik laat dingen vaag, geef contouren aan, laat af en toe een hint vallen en ja ... heel logisch dat je dan als lezer meer wilt weten. En ja, ook logisch dat dan je gedachten verder gaan na de woorden "wordt vervolgd ... ".

Volgens mij heb ik niet te veel los gelaten, tot nu toe. En zo moet het ook natuurlijk ;) Want anders had ik niet een vervolgverhaal moeten schrijven. Meteen alles laten zien ... nee ... dat is niet handig.

Bij het schrijven van zo'n verhaal moet je daar wel steeds rekening mee houden. Niet te veel zeggen. Opsparen voor later en dan vooral later niet vergeten het wel neer te zetten en uit te leggen. En dat ophalen van al die 'draadjes' dat is voor mij een kunst op zich...

Bedankt voor je reactie, caprys!

Groeten,
Lucky Eye

PS. Je kunt meteen verder met lezen want hoofdstuk 4 plaats ik hierna.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: MORGENSTER

Bericht door Sjack013 » vr 30 jun 2017, 09:26

Lucky Eye, je bent een kei. Hoofdstuk 4 telt 3000 woorden en nog steeds weet ik maar heel weinig van Richards achtergrond. Alleen dat de thuissituatie niet 100% is. Max Drummond lijkt me een betrouwbare onderwijskracht. Hopelijk krijgt Richard voldoende vertrouwen in hem, zodat hij zijn ei kwijt kan. Wellicht weten we dan als lezers ook meer. ;)

Toch blijft Richard last hebben van zijn ribben. Misschien is het toch verstandiger om langs een arts te gaan? Enfin, weer een week wachten dus.

Lucky Eye, wederom weer reuze bedankt voor het plaatsen en tot volgende week,

Sjack

caprys
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 04 jun 2017, 03:19
Vul het getal in: 123

Re: MORGENSTER

Bericht door caprys » za 01 jul 2017, 01:30

Je laat maar kleine beetjes informatie over Richard los. Dat wekt mijn nieuwsgierigheid enorm op. De spanning blijft er in. Ik kijk al uit naar het volgende deel :) .

Ik heb wel een opmerking (wat ik niet als kritiek bedoel). Ik heb het gevoel dat het tijdsverloop niet helemaal realistisch is. Hij spreekt tegen de middag af met Drummond. Drummond is twintig minuten te laat. Daar komt nog eens ruim een half uur bij voor hij komt opdagen, dus ik veronderstel dat er pakweg een uur voorbij is gegaan voor ze vertrekken. Ze vertrekken dus ongeveer rond 13u. Dat is veel te vroeg om in de avondspits te kunnen belanden of ze zouden dan minstens 4 uur onderweg moeten geweest zijn.
Het is nou niet dat ik er een klok wil naast houden, maar ik wil gewoon duidelijk maken dat ik bij het lezen dat ze in de avondspits stonden meteen een gevoel kreeg dat dit niet klopt met het tijdsverloop. Ik zou het logischer vinden als het vallen van de avond iets later in het verhaal plaatsvind.

Plaats reactie