Jij bent van mij.
*PIEEPPP…. PIEEEPPPP… PIEPP* vlug zet ik mijn wekker uit.
Fijn... mijn eerste schooldag in Amerika.. Ja dat klopt Amerika mijn vader vond het beter dat wij hier een nieuwe start konden maken. Blijkbaar is mijn moeder er vandoor gegaan met een ander man, goed ook ik mocht haar niet.
**Flashback**
“Joey, kom eens even naar beneden”. Roept mijn vader van beneden.
Ik loop met een vragende blik de trap af, 1 omdat hij het heel serieus vroeg en 2 omdat hij normaal altijd in zijn kamer opgesloten zit sinds “moeder” weg was gegaan.
“J..ja pap?”. Vraag ik wat enthousiast.
“Je weet dat ik heel vaak in mijn kamer ben gebleven toch?”. Begint hij en gaat verder als hij ziet dat ik mijn hoofd knik. “ik heb lang nagedacht en... we gaan verhuizen”. Het was alsof hij mij een harde klap in mijn gezicht gaf. “w...wat... waarom..”. vraag ik terwijl ik mijn tranen in bedwang probeer te houden.
“Luister Joey, ik wil gewoon graag dat wij tweetjes een nieuwe start krijgen ik weet dat je dit niet zo graag wilt maar het is zo het beste”.
“waar...”.
“New york”. En met dat gezegt staat hij op en loopt zijn kamer in. En liet mij vol teleurstelling achter.
En zo ben ik hier dus belandt, Ik heb vaak gehoord dat er kinderen hevig gepest worden op de high school. Wat een geluk dat ik 160 cm ben met zo’n lengte komt haast niemand in mijn buurt, not...
Met die gedachtes loop ik naar de keuken ontbijt wat poets mijn tanden en doe ik alvast de kraan aan en stap ik in de douche als het water warm is ik voel dat Joey jr wakker wordt maar ik besteed er geen aandacht aan. “Vandaag niet jongeman”. Fluister ik in mezelf. Giechelend douche ik verder als ik klaar ben doe ik de kraan uit en loop ik met mijn handdoek naar mijn kamer ik kies mijn favoriete set dat bestaat uit; zwarte jeans, een rood trui, zwarte horloge en mijn zwarte nikes. Voordat ik ze aandoe kijk ik in de spiegel, voor me zie ik een jongen van 16 met grijze ogen en een licht getint huidskleur. Ik glimlach even en doe mijn kleren aan. Ik kijk op mijn horloge en zie dat het al laat is dus loop ik de deur uit op weg naar school. 5 minuten later sta ik op het schoolplein van, “Hillcrest High School”. Als ik verder loop voel ik alle ogen in mijn rug branden ik loop snel verder en sta even later bij de receptie. Waar een lieve vrouw van ongeveer 30 achter zit.
“Hallo jongeman hoe kan ik je helpen?”. Zegt ze vrolijk.
“Ik ben Joey Fonz.. uhh.. ik ben nieuw hier”. Zeg ik wat verlegen.
“Ahhh.. ja de beroemde Joey”. Grapt ze. “ik heb hier je schoolspullen hier is je rooster en kluisnummer”. Terwijl ze dat zegt overhandigt ze mij ook beide dingen.
“Bedankt”. Ik geef haar een glimlach en loop verder, ik bestudeer mijn rooster maar voordat ik het wou opbergen werd het uit mijn hand gepakt.
“huhh..?”. glimlachend kijk ik naar het meisje naast mij, Brittany was al mijn beste vriendin voordat ik hierheen naartoe ben verhuisd we hebben elkaar leren kennen mijn oude school ze was daar gekomen als een uitwisselingsstudent sindsdien zijn we in contact gebleven. Ze weet alles van mij bijvoorbeeld ook dat ik homo ben. ze heeft blond haar is ongeveer even lang als mij en heeft een cheerleaderpakje aan.
“Cool je hebt bijna dezelfde lessen als mij, waar is je kluis?”. Vraagt ze terwijl ze nog kauwgom kauwt.
“uhh.. daar..”. wijs ik wat lomp aan.
“Kom mee Joe”. Ze trekt me mee naar mijn kluis en ik kijk haar glimlachend aan. ik doe mijn kluis open en haal mijn boeken voor vandaag eruit en stop die in mijn rugzak ik doe mijn kluis weer dicht en draai me om en kijk in haar gezicht van die blik weet ik al wat ze wilt vragen.
“Ik ga niet met je winkelen”.
“Ahhh kom op! We kunnen leuke shirtjes en jurkjes”. Zegt ze enthousiast.
“Vergeet het”. Zeg ik en loop richting ons lokaal omdat de bel inmiddels ook al is gegaan. We komen als een van de laatste binnen maar voordat ik kan zitten hoor ik mijn naam.
“Joey? Kom je jezelf even voorstellen”. Vraagt ze met een grijns die ik van haar gezicht weg wil slaan. Ik loop ondertussen naar voren en zie dat de hele klas aandachtig naar mij kijken. “Ik ben Joey Fonz, ik kom uit Nederland met mijn vader mijn moeder is vorige week weggegaan naar weet ik veel waar dus nu ben ik hier, vragen?”. Ik zie dat er net een meisje haar hand wou opsteken maar ik geef haar een dodelijke blik waardoor ze haar hand weer naar beneden trekt. “nee? Oké dankjewel”. Ik loop weer naar mijn plek naast Brittany en ga dan zitten. De rest van de lessen was best wel oké ik en Brittany hebben veel lol gemaakt waardoor ik weer moest nablijven. Jupp eerste dag en ik moet al nablijven. Nadat school uit was en gedag te zeggen tegen Brittany loop ik naar de nablijflokaal.
“Eerste dag en nu al nablijven gaat goed”. Mompelt een kale man dat lijkt dat hij niet heeft gebaadt in dagen.
“Eerste dag en ik krijg een zwerver als nablijfleraar”. Mompel ik.
“Wat was dat?”. Vraagt hij geïrriteerd.
“Niks..”.
Na 5 minuten zitten komt er een andere jongen het lokaal binnen, wacht, ik bedoel een hele knappe jongen komt het lokaal binnen. Hij heeft zijn broek laag een hoodie aan met “bruh” erop staan en nog dure sieraden.
Omdat ik zo aandachtig naar hem kijk merk ik niet eens op dat hij naar mij kijkt ik kijk snel weer in mijn boek die ik net had gepakt en kijk in mijn boek.
“yo kleintje, nieuw hier?”. Zegt hij nadat een paar minuten verstreken zijn de kale leraar was inmiddels al weg om “iets beters” te gaan doen.
“Ja, en noem me geen kleintje”. Beantwoordt ik licht geïrriteerd.
“voor wat die attitude niet zo tegen mij praten zeg ik je alvast”.
“Je doet maar”. Zeg ik verveeld. Voordat ik kan knipperen heeft hij me tegen de muur aan gepint met zijn handen om mijn nek.
“Laatste keer.. die attitude wil ik niet”. Na dat hij dat zegt laat hij mij los en gaat weer zitten. Ik wrijf even over mijn nek voordat ik weer mijn plek neem.
“klootzak”. Mompel ik zachtjes.
na 5 minuten komt eindelijk Meneer Baldmans binnen. Ik ben zo goed in bijnamen gheheh.. “Jullie mogen weg”.
“EINDELIJK”. Roep ik en ren zo snel mogelijk het lokaal uit. Als ik richting huis loop hoor ik voetstappen achter mij als ik me omdraai zie ik weer de jongen van het nablijven ik kijk hem boos aan. “Dus eerst bedreig je me en nu volg je me ook nog jezus”.
“Mag ik niet naar huis dan kleintje”. Zegt hij met aan nadruk op “kleintje”.
Ik laat een gefrusteerde “ugghh donderop”. Uit mijn mond iets wat ik beter niet moest doen want voordat ik het weet heft hij mijn kraag vast en zweef ik een paar centimeters boven de grond. “Volgens mij leer je het niet snel genoeg kleintje ik zeg jou, GEEF. MIJ. GEEN. ATTITUDE. Begin nu met luisteren of ik zorg ervoor dat je dat niet meer kan”. Zegt hij boos en loopt weg.
Ik maak mijn kleren weer goed en kijk in de verte en zie nog een vaag beeld van de jongen. “Klootzak maar nog steeds aantrekkelijk.. typisch Amerika”. Ik loop weer verder naar huis waar ik mijn vader op de bank aantref. “Hallo vader”. Oh, had ik al gezegd dat de band met mijn vader niet meer is zoals vroeger? Sinds dat we hier verhuist zijn ben ik teleurgesteld in hem hij heeft van alles geprobeerd om ons band weer te verbeteren maar zonder succes.
“Hey joey hoe was school?”.
“Goed”. Zeg ik kort af.
“Heb je nog die Stefanie gezien?”.
“Het is Brittany en ik ga naar mijn kamer”. Voordat hij kan reageren loop ik naar mijn kamer. Ik zet wat muziek op en ga op mijn bed liggen.
“Joey etenstijd”. Roept mijn vader.
Ik zet mijn muziek uit loop naar beneden en ga aan tafel zitten als we klaar zijn met eten vraag ik of ik van tafel mag.
“nee, ik wil met je praten het kan niet langer zo gaan joey”. Oh god alsjeblieft niet pap. “ik wil weer dat het zoals vroeger word”. Nee nee nee.. “Ik wil de oude Joey terug”. BOEM... de bom is gedropt. “Wat ik wil is mijn oude huis maar krijg ik die ook zomaar? Nee. Fijne avond verder”. Zeg ik bot en voordat hij kan reageren loop ik naar mijn kamer als ik in mijn kamer ben ga ik op mijn bed zitten en bel ik Brittany.
‘Hey Brittany! Nablijven was behoorlijk saai’.
‘Sorry dat je daar alleen moest blijven ik had cheerleading training’.
‘Ahh cool hoe was het?’
‘Wil je dat echt weten?’.
‘haha weet je wat liever niet.. maar ik moet je wat vragen’’.
‘ahh wat dan?’.
‘Wie was die jongen vandaag met de “bruh” vest aan hij ziet er best eng uit..’.
‘Ik weet niet wie je bedoelt, wacht... bedoel je Derek? Nee met hem moet je oppassen ik meen het blijf uit zijn buurt’.
We praten nog even verder en ik hang dan op. Ik doe nog mijn pyjama aan poets mijn tanden en ga op bed liggen.
Waarom zou ik uit zijn buurt moeten blijven? Wacht waarom vraag ik dat ik wil niet eens wat te maken hebben met die klootzak.
Met die gedachte val ik in een diepe slaap.
Je bent van mij: 1.
-
- Vul het getal in: 123