Het leven van Niek. Deel 9/10

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten
Dionysos
Berichten: 46
Lid geworden op: do 20 aug 2015, 23:41
Vul het getal in: 123

Het leven van Niek. Deel 9/10

Bericht door Dionysos » ma 14 dec 2015, 23:51

Deel 9

Als AJ mij de volgende ochtend om tien uur wakker maak met een mok koffie besef ik mij dat vandaag knopen doorgehakt moeten worden.

Eerste stop is Roos. En Eduard. Ik had haar gelijk gebeld en gevraagd of hij er ook was.
Na wat zenuwachtige goedemorgens vertel ik ze dat ik het niet kan doen. Mijn leven is niet meer alleen.

Sinds gisteravond het gesprek met Hans besef ik mij dat eigenlijk al mijn aandacht naar AJ moet gaan. Van hem houd ik. Met hem wil ik zijn.

Roos kijkt mij teleurgesteld aan en Eduard wordt rood van woede.
Het enige wat ik nog te zeggen heb doe ik en ik verlaat de kamer. Ik kan het niet doen.

Vervolgens ga ik naar mijn vader. Hij weet wat er komen gaat. Ik heb geld nodig. Aardig wat geld. Hij luistert naar mijn plannen. En keurt ze bijna allemaal goed.

Verbaasd als ik ben ga ik naar huis. Dat leeg is.
Ik pak mijn telefoon en stuur AJ een bericht waar die is. Hij is in de stad met een paar oud klasgenoten.
Mooi. Daar moeten we het namelijk ook nog even over hebben. Over zijn toekomst.

Nadat ik de boodschappen heb gedaan begin in met koken.
Als AJ thuis is pak ik een flesje wijn en open hem.
“Voel je je romantisch pop?” Vraagt AJ aan mij.
“Nee. Wij moeten praten. Over ons. Over de toekomst.”
AJ krijgt een rode kop en begint zacht te snikken.
Godver. Ik ga het niet uitmaken denk ik bij mij zelf.
“Liefje. Dit wordt geen slecht gesprek als het aan mij ligt.”
“Waarom dan al die moeite?”
“Ik wil het over jouw toekomst hebben. En over het feit of je bij mij blijft en het wat officiëler wil maken “
“Officieel? Mag ik je dan mijn vriendje noemen? Of mijn man?”
“Begin maar met vriendje liefje.”
Zijn gezicht klaart helemaal op en ik smelt als ik zijn verliefde puppy ogen zie stralen.
Ik besluit om een pot koffie te gaan zetten, het gaat een lange avond worden.

“Maar wij gaan wel even wat doen met jou. Je moet weer naar school. Kan je dat al weer aan?”
“Weet ik niet. Maar kan ik niet beter werk zoeken? Ik ga liever werken. Dan kan ik ook mee betalen hier. Je betaalt alles en ik heb helemaal niks.”
“Dat heb ik al met mijn ouwe geregeld. Jij moet naar school. Ik ook trouwens.”
“Jij?”
“Ja. Godver. Ik moet ook leren van mijn vader. Mijn wilde dagen zijn voorbij.”


Ik vertel AJ van mijn gesprek met mijn vader en de belofte die ik heb moeten doen voor het geld.
Ik moet zijn bedrijf binnen vijf jaar hebben overgenomen samen met mijn man.
AJ schrikt hier een beetje van en kijkt mij raar aan.
“Mijn ouders betalen onze opleidingen, een auto voor mij, en onze huur tot wij allebei klaar zijn met de opleiding. Tot doe tijd moeten we wel elke zondagmiddag bij mijn ouders thuis op bezoek komen.”
Het enige wat AJ kan uit brengen is een Wow.

Die zondag zitten we keurig om twaalf uur bij mijn moeder die gelijk voor gelegenheid al haar vriendinnen uit de society heeft uitgenodigd.

Gesloten