Bericht
door Raymonm » vr 17 jul 2009, 22:39
Dag Oliver,
Wat een einde zeg, ik had het niet geheel op deze manier verwacht, echter ben ik van mening dat je het wel tot een mooi einde hebt gebracht. Ik had er misschien meer van verwacht, dat het beter zou eindigen met een wat positievere noot.
Cor, we hebben wederom een verschil van mening, als het op een goede manier geeindigd zou zijn, spreek jij bijna van waardeloos verpleegsterrommannetje, daar ben ik het geheel niet mee eens.
Ik ben overtuigd van de kwaliteiten van oliver, dat als hij nog 2 of 3 delen zou schijven(helaas gebeurd dit niet) dat het verhaal een dieptepunt bereikt heeft, maar dat het een veel beter en knallender einde zou krijgen, met de juiste happy ending die we vaak kennen uit zijn verhalen.
Het ligt niet aan wat je schrijft, maar hoe en afgestemd op de interactie tussen de personen uit het verhaal. Je kunt daar in 1 deel al zo veel draaing in geven, in 1 zin kan de mening of gedachte, danwel uitstraling of uiting van een persoon compleet veranderen. 1 zin.. Laat dat eens doorwerken op je. Kijk naar de delen die onze schrijver heeft geschreven. En goed, neem het in verhouding, een aantal zinnen, voor mijn part een alinea, een gesprek...Wat kun je daar al niet mee bereiken.
Jouw mening van een of ander rommanetje kan ik niet delen op de manier waarop je het beschrijft.
Wat overigens niet wegneemt dat het een goed einde is, het is zoals het is, de woorden zijn geschreven, ze staan er. We hebben het gelezen, met plezier en passie.. Wat gaat onze schrijver nu weer klaarmaken. De trouwe lezers kijken er altijd naar uit.
Ol, ik heb genoten van dit verhaal. Op naar een volgend station!
Gr's,
Ray