Heb je zelf ooit een vakantielief gehad?
Hoe kijk je terug op die tijd? Enkel met goede herinneringen? Of zijn er flarden van spijt in je geheugen gegrift? Een te mooi om waar te zijn gevoel...wanneer de liefde samen met de vakantie eindigde. Ik wil je mee nemen op vakantie waar ik de liefde van mijn leven vond.
De liefde voor de bergen heeft me nooit verlaten.
Vakantieliefde
Re: Vakantieliefde
Als je het zo stelt....
Nu zitten wij met de vraag in hoeverre dit autobiografisch is....
Zonder dat hier al enige spanning is, voel je hem al wel. Dat komt eigenlijk alleen door jouw introductie hier en het gegeven dat het verhaal hier op deze site staat zodat je wel enige verwachting hebt waar het heen gaat. Bijna jammer, op een "neutralere" verhalen site zou de verrassing nog groter kunnen zijn.
Benieuwd hoe dit verder ontwikkelt.
Je bouwt het subtiel op.
Je neemt ons als een gids mee in die wandeling, zonder dat we al weten waar we gaan uitkomen.
Benieuwd naar de top.
Nu zitten wij met de vraag in hoeverre dit autobiografisch is....

Zonder dat hier al enige spanning is, voel je hem al wel. Dat komt eigenlijk alleen door jouw introductie hier en het gegeven dat het verhaal hier op deze site staat zodat je wel enige verwachting hebt waar het heen gaat. Bijna jammer, op een "neutralere" verhalen site zou de verrassing nog groter kunnen zijn.
Benieuwd hoe dit verder ontwikkelt.
Je bouwt het subtiel op.
Je neemt ons als een gids mee in die wandeling, zonder dat we al weten waar we gaan uitkomen.
Benieuwd naar de top.
Woeha!
Mooi verhaal.
Je legt de gevoelens en gedachten op een mooie manier vast.
De onstuimigheid, maar ook de voorzichtigheid en de twijfel.
Ik wil hier niet teveel details noemen om geen spoiler neer te leggen.
Maar er zijn zoveel mooie details.
Voor mij zat deel 10 er vol mee.
Mooi gedaan.
Lekker.
Dank je wel.
Mooi verhaal.
Je legt de gevoelens en gedachten op een mooie manier vast.
De onstuimigheid, maar ook de voorzichtigheid en de twijfel.
Ik wil hier niet teveel details noemen om geen spoiler neer te leggen.
Maar er zijn zoveel mooie details.
Voor mij zat deel 10 er vol mee.
Mooi gedaan.
Lekker.
Dank je wel.
Als je het begrip ‘vakantieliefde’ uit elkaar haalt krijg je:
- Vakantie,
- Liefde,
- Vakantieliefde.
Dat zat allemaal in dit verhaal: vakantie, er werd hele gezinnen een schitterende vakantie voorgeschoteld, terwijl ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat voor Tom en Lars hun vakantiewerk ook een soort vakantie was. Bijzonder, ik ken deze Belgische vorm van vakantievieren niet, noch aan de ene kant, gezinnen, noch aan de andere kant, monitoren en wandelgidsen.
Liefde zat er ook in, want wat tussen Tom en Lars groeide, groeide in korte tijd uit tot meer dan verliefdheid.
En de combinatie: vakantieliefde was het ook: liefde ontstaan tijdens de vakantie.
Even geprobeerd via AI: “Er is geen exact cijfer voor het aantal blijvende vakantieliefdes, omdat dit sterk verschilt per persoon en relatie, maar onderzoek suggereert dat het overgrote deel van vakantieliefdes niet beklijft. Hoewel 51% van de Nederlanders wel eens een vakantieliefde heeft gehad, is het in de praktijk meestal een tijdelijke ervaring die eindigt met de vakantie. Slechts in een klein percentage gevallen groeit een vakantieliefde uit tot een blijvende relatie.”
Wat Amexic ons op zijn minutieus geformuleerde manier van schrijven heeft voorgeschoteld heeft alle drie deze aspecten. Het was soms alsof je er bij was, zo werd het beschreven. Daarom durf ik te zeggen dat ik bijna weet dat Tom en Lars niet bij de 51% behoort waarbij het een tijdelijke ervaring is.
Bedankt voor het verhaal, Amexic.
- Vakantie,
- Liefde,
- Vakantieliefde.
Dat zat allemaal in dit verhaal: vakantie, er werd hele gezinnen een schitterende vakantie voorgeschoteld, terwijl ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat voor Tom en Lars hun vakantiewerk ook een soort vakantie was. Bijzonder, ik ken deze Belgische vorm van vakantievieren niet, noch aan de ene kant, gezinnen, noch aan de andere kant, monitoren en wandelgidsen.
Liefde zat er ook in, want wat tussen Tom en Lars groeide, groeide in korte tijd uit tot meer dan verliefdheid.
En de combinatie: vakantieliefde was het ook: liefde ontstaan tijdens de vakantie.
Even geprobeerd via AI: “Er is geen exact cijfer voor het aantal blijvende vakantieliefdes, omdat dit sterk verschilt per persoon en relatie, maar onderzoek suggereert dat het overgrote deel van vakantieliefdes niet beklijft. Hoewel 51% van de Nederlanders wel eens een vakantieliefde heeft gehad, is het in de praktijk meestal een tijdelijke ervaring die eindigt met de vakantie. Slechts in een klein percentage gevallen groeit een vakantieliefde uit tot een blijvende relatie.”
Wat Amexic ons op zijn minutieus geformuleerde manier van schrijven heeft voorgeschoteld heeft alle drie deze aspecten. Het was soms alsof je er bij was, zo werd het beschreven. Daarom durf ik te zeggen dat ik bijna weet dat Tom en Lars niet bij de 51% behoort waarbij het een tijdelijke ervaring is.
Bedankt voor het verhaal, Amexic.
-
- Vul het getal in: 123
Heb je zelf ooit een vakantielief gehad?
Dat moet je me niet vertellen.
Het topic 'discussies' over dit verhaal is meer dan 100 keer gelezen... met slechts 3 reacties.
Ik ben er zeker van dat er meer dan 3 van jullie een vakantielief gekend hebben.
Nogmaals: dat moet ik niet weten.
Dit is een vriendelijke uitnodiging om te reageren. Het brengt leven op het forum, stof tot nadenken soms.
Ik zou het jammer vinden dat ik me nu definitief het laatste woord toe-eigende.
Amexic
Dat moet je me niet vertellen.
Het topic 'discussies' over dit verhaal is meer dan 100 keer gelezen... met slechts 3 reacties.
Ik ben er zeker van dat er meer dan 3 van jullie een vakantielief gekend hebben.
Nogmaals: dat moet ik niet weten.
Dit is een vriendelijke uitnodiging om te reageren. Het brengt leven op het forum, stof tot nadenken soms.
Ik zou het jammer vinden dat ik me nu definitief het laatste woord toe-eigende.
Amexic
-
- Vul het getal in: 0
Met veel plezier heb ik je verhaal gelezen. Het was weer (in mijn ogen) een typisch 'Amexic-verhaal': prima geschreven in dat geweldige Vlaams Nederlands. Ik ben vaak jaloers op Vlamingen, er wordt (gemiddeld genomen) zo veel beter met de taal omgesprongen. Ik ben óók daarom een TV-kijker die dagelijks het VRT Nieuws van 7 uur méér waardeert dan de Nederlandse journaals.
Maar goed, de vraag van Amexic was naar vakantieliefdes.
Welnu, ik ben al ruim 45 jaar samen met mijn vakantieliefde.
Het overigens een enorm verschil of je beiden de zelfde nationaliteit/achtergrond hebt en elkaar tijdens een vakantie ontmoet, al dan niet in het buitenland, of je zoals ik een 'buitenlander' in dat buitenland ontmoet. Als dan je 'ontdekking' ook buitenlander in dat buitenland is is dat nóg gecompliceerder. Niet dat dat de zaken zijn waar je je in die eerste ontmoetingsperiode druk over maakt.
Maar goed, alle hobbels zijn genomen en, zoals gezegd, zijn we heel lang samen.
Maar goed, de vraag van Amexic was naar vakantieliefdes.
Welnu, ik ben al ruim 45 jaar samen met mijn vakantieliefde.
Het overigens een enorm verschil of je beiden de zelfde nationaliteit/achtergrond hebt en elkaar tijdens een vakantie ontmoet, al dan niet in het buitenland, of je zoals ik een 'buitenlander' in dat buitenland ontmoet. Als dan je 'ontdekking' ook buitenlander in dat buitenland is is dat nóg gecompliceerder. Niet dat dat de zaken zijn waar je je in die eerste ontmoetingsperiode druk over maakt.
Maar goed, alle hobbels zijn genomen en, zoals gezegd, zijn we heel lang samen.