Vakantieliefde (deel 8)

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten
Amexic
Vul het getal in: 123

Vakantieliefde (deel 8)

Bericht door Amexic » do 21 aug 2025, 14:22

Vakantieliefde (deel 8)

Het is gestopt met regenen in de loop van de nacht. Het is een weerpatroon in deze streek: ‘s avonds onweert het vaak en ‘s morgens klaart het op. Tom neemt tijdens de voormiddag een nieuwe collega mee op dorpsverkenning.

Tom bespreekt op de middag met Lars hoe ze het gaan aanpakken. Het kan niet wachten. Lars is heel open en Tom denkt dat hij het niet onder stoelen of banken zal steken dat zij elkaar hebben leren kennen zoals dat heet. Tom is geneigd tot 'Wat niet weet, niet deert.'
Als ze 'ontmaskerd' worden dan is dat zo. Het zal geen potten breken. Tom wil gewoon privé tijd met Lars. Niemand hoeft te weten wat zij in hun vrije tijd uitrichten. Tom wil niets angstvallig verbergen, toch hoopt hij dat Lars niet te extravert is.

Wat Lars betreft mag iedereen het weten. ‘Volgens mij twijfel je te veel aan jezelf.’ oppert Lars. ‘Ik sta wat verder dan jij, hoewel je ouder bent.’

Tom denkt te merken dat Lars wat jonger is dan hijzelf. Hij merkt het aan kleine dingen. Hij is speelser en uitgelatener, wat op zich niet gelinkt is aan onvolwassen. Uiterlijk heeft hij nog weinig lichaamsbeharing. Waarschijnlijk wordt het nooit veel. Zelf is Tom ook geen weerwolf. Aan de andere kant lijkt Lars veel zelfvertrouwen te hebben voor zijn leeftijd en is hij zeer open van geest. Tom wil niet laten blijken dat hij zich volwassener voelt. Lars is jongensachtiger, heeft meer een ‘pluk de dag’ mentaliteit.
Dat mag. Tom benijdt het zorgeloze in Lars. Zo zou hij zelf willen zijn.
Tom is niet akkoord met de stelling van Lars dat hij nog aan zichzelf zou twijfelen.
‘Dat is niet zo. Wat heet verder staan? Ik weet intussen jaren dat ik homo ben. Ook mijn ouders en vriendenkring zijn op de hoogte. Maar ik had nog nooit een relatie. Ik voel me trouwens heel goed op het moment. Van waar het idee dat ik zou twijfelen?' verdedigt hij zich bij Lars, licht geprikkeld.
‘Misschien beredeneer ik alles te veel.’ eindigt Tom, relativerend.

Lars wil aan Henri vertellen dat ze iets samen hebben. Dat maakt het gemakkelijker, vindt hij. Henri gaat zich dan geen vragen meer stellen.
Ze komen overeen dat Lars dat mag doen. Zo zit Henri mee in de boot en Lars hoeft geen geheimen te bewaken. Tom meent dat verder met niemand er zaken mee heeft dat zij iets hebben.
Komt het uit, dan is het zo. Tom wil het niet van de daken schreeuwen.
Men zal merken dat zowel hij als Lars minder vaak in de bar zijn.
Tom vertelt dat zijn kamer meer te bieden heeft dan die van Lars, die de zijne met drie andere jongens moet delen.
'Niets forceren.' zegt Lars.
'Het proberen tegen te houden is forceren.' stelt Tom. 'Laten we het gewoon laten gebeuren.'

Lars is uitgelaten vanavond. Samen met zijn collega's drinkt hij enkele glazen Bottom bier, een plaatselijke pils. Hij wordt er loslippig van. Lars zit samen met een aantal monitoren, waaronder ook Henri. Hij heeft zich volledig aangepast aan het leven in het hotel. Daar had hij trouwens slechts een paar dagen voor nodig. Tom zit een eind verder en wisselt een blik van verstandhouding uit met Lars.

Lars zit fysiek bij zijn mede-monitoren. Zijn gedachten zijn bij Tom. Ze kunnen overdag momenten stelen, maar moeten het van de avond hebben. Tom heeft hem laten weten dat hij op eigen kamer meer mogelijkheden heeft.
Dat heeft Lars goed begrepen. Lars is overigens Toms eerste relatie. Dat is hij bij Lars niet. Wat dat betreft staat hij verder, maar dat is niet van belang. Tom durft, heeft hij laten blijken bij de waterval. Hij heeft er ook geen moeite mee om stijf te worden. Dat zal, hoopt Lars, vaker gebeuren. Lars wil daar graag iets aan doen samen met Tom.
‘We zullen de komende week een andere week hebben dan de afgelopen week.’ overdenkt Lars. Hij is blij, hij is gelukkig, hij wil Tom!
Tom gaf Lars de boodschap dat het in orde is voor hem door te verwijzen naar zijn kamer.
Lars weet honderd procent zeker wat de bedoeling is.

Tom wil niet dat Lars denkt dat hij haast heeft. Aan de ene kant zou Tom willen wachten tot de volgende stap vanzelf volgt. Wie moet die nu zetten?
Wat gaat Lars doen? Op tien dagen tijd ging het heel snel. Te snel? Het is een beetje de omgekeerde wereld. Tom kan zich enkel relaties op de lange termijn voorstellen.
Aan de andere kant is Toms verlangen naar Lars zo groot dat het onaangenaam aanvoelt.
Op zijn kamer krijgt hij een erectie telkens hij aan Lars denkt en dat is vaak. Hij ziet hem telkens naakt op die rots zitten. Hij wordt waanzinnig met het beeld van Lars' groeiende erectie voor ogen. Met eigen sanitair heeft hij natuurlijk geen praktisch probleem om zich uit de nood te helpen wanneer hij alleen is. Zelfs wanneer Tom naar Lars kijkt in de bar, voelt hij soms iets groeien. Er gaat veel schuil achter die blik van verstandhouding die hij met Lars uitwisselt.
Hoe kan hij zijn gevoelens temperen?
Tom weet nog zo weinig over Lars en toch geeft hij Tom een gevoel van standvastigheid.
Morgen heeft Tom een stevige tocht voor de boeg. Het is bijna een uitvlucht om op tijd te gaan slapen. Het is uitstelgedrag voor iets dat niet om uitstel vraagt. Na één biertje besluit Tom gedisciplineerd om naar zijn kamer te gaan. Lars zei het zelf: ' niets forceren.' Er komen in de nabije toekomst voldoende mogelijkheden. Tom wil de route van morgen bekijken en de plekken waar hij zou kunnen pauzeren. Je kan best voorbereid zijn, zeker voor een tocht die nieuw voor je is. Hij wuift nog even naar Lars ten teken dat hij naar zijn kamer gaat.

Lars heeft de hele dag aan Tom gedacht. Het gaat gebeuren, dat mag. Moet er een aanleiding gezocht worden? Verliefd zijn is fijn. Dat weet Lars al tijden. Alleen heeft hij het idee dat het nu anders is. Zowel Tom als hij staan er heel serieus in. Het is vast geen voorbijgaande vakantieliefde. Dat zegt Lars niet omdat hij het hoopt, maar omdat hij het idee heeft dat het zo is.
Lars ziet Tom naar hem wuiven en denkt de boodschap te begrijpen. Hij dwingt zichzelf nog even te wachten. Het moet niet opvallen. Wanneer zijn glas leeg is, gaat hij Tom achterna.

Gesloten