Witte Merels Deel 22 T
Zo zenuwachtig als ik naar Wim toe reed, zo ontspannen fiets ik terug. Wat ben ik blij dat ik toch ben gegaan. Het is jammer dat het ook voor Wim een heel onplezierige week werd.
Ik begrijp niet waarom we zo veel sms’jes moesten sturen. Als hij mij meteen gezegd had dat dit niet de bedoeling was, zou het een stuk makkelijker voor mij geweest zijn terug te gaan om het uit te praten. Misschien is Whatsapp een betere vorm om tussendoor contact te hebben.
Toen Wim begon over de verloren zoon betekende dat voor mij een keerpunt. Hij zei dat hij zich de vader van de verloren zoon voelde, maar geen vader voor mij kon zijn. Dat pakte me enorm. Ik begreep plots dat Wim geen hekel aan mij had en dat ik dat alleen maar in mijn hoofd had gehaald. Toen ik in huilen uitbarstte, wist Wim mij echt te troosten. Vanaf dat moment werd ik rustig.
Wat ik opgestoken heb, is dat wat ik op internet zie wel leuk en spannend kan zijn, maar dat dat niet zomaar past in een relatie. Ik begrijp nu beter wat het verschil is tussen verliefdheid en houden van en hoe je dat kunt herkennen. Er moet een wisselwerking zijn. Nu zie ik in dat ik een opdracht probeerde uit te voeren. Mijn eerste keer was te eenzijdig en kwam daarom niet goed over op Wim.
We zijn opnieuw begonnen. Wat voelde ik voor Wim toen we voor het eerst ‘seks’ hadden? Ik moet voor mezelf het antwoord schuldig blijven. Was ik verliefd? Geen idee. Ben ik ooit verliefd geweest? Ik weet het niet. Ik ben zeker niet op Tim verliefd geweest. Ik vond het leuk om met hem te werken, maar toen ik wegreed was Tim uit beeld. Wim liet me niet los; aan hem bleef ik de hele tijd denken.
Alles bij elkaar heb ik een rotweek achter de rug. Ik heb me nog nooit zo vervelend, misschien wel ongelukkig gevoeld. Als ik erop terugkijk hoop ik nooit meer zo’n week mee te maken. Dat zal wel niet realistisch zijn, want het leven bestaat niet enkel uit plezier. In geval er weer iets mis dreigt te gaan, zal ik het meer in de hand hebben door het meteen met Wim te bespreken. Praten bleek de oplossing te zijn.
Ik ga mijn laatste week vakantie tegemoet. Ik werk nog wat extra bij de Jumbo maar heb best veel tijd. Wim en ik hebben voor volgende week zaterdag afgesproken, maar als het meezit kan hij eerder. Als is het maar een uurtje, ik wil hem graag snel weer zien.
Ik wil Wim verrassen. Op mijn pc zoek ik een mooie kalligrafie-letter op en maak een berichtje. Dat stop ik dinsdag bij hem in de bus.
Als ik dat gedaan heb en weer thuis ben stuur ik hem vlak voor het eten een sms’je, hij zal nu wel van zijn werk op weg naar huis zijn.
“Wim, ik kan en wil ook wel eens een uur op woensdag. Kan jij woensdag om een uur of half zeven?”