Hoi Wimmie!
Bedankt voor je reactie op de laatste hoofdstukken van 'Een fluisterend hart'.
Zag tot mijn schrik nu pas dat ik in deze "discussie" een tikfout in het onderwerp heb staan. Er staat "FLUISTERND" i.p.v. "FLUISTEREND". Ach ... een spoortje van dialect (dat ik niet echt spreek) wellicht waarbij ik gewend ben de laatste klanken af te knijpen
Nee, gewoon een tikfout. En ... het kan heel goed zijn dat die in het verhaal ook nog staan. Ik controleer en controleer ... maar ik heb ze er vast niet allemaal uitgehaald.
Terug naar jouw reactie. Op de één of andere manier lukt het me steeds weer om jongvolwassenen - want die zijn vaak de hoofdpersonen in mijn verhalen - aardig volwassen neer te zetten. Geen wonder vaak, want ze hebben de nodige bagage. En die "last", want zo kun je het ook noemen, zorgt ervoor dat ze vaak anders in het leven staan dan leeftijdgenoten.
Tijd voor de vakantie in Zuid-Limburg inderdaad, maar ... of dat gaat zoals verwacht, is natuurlijk de vraag. Ergens zal ik toch eens naar de kern van dit verhaal toe moeten.
Het mooie van een vervolgverhaal, vind ik en vele lezers met mij, is de spanning. Het iedere keer weer moeten wachten op een vervolg. Sommige lezers vinden dat helemaal niets! Wachten liever tot alle hoofdstukken online gezet zijn en lezen dan alles achter elkaar. Een soort van wat men tegenwoordig ook met series op Netflix (en dergelijke, mij onbekende fenomenen) doet. Er schijnt zelfs een werkwoord voor te zijn.
Voor beide manieren van lezen is iets te zeggen.
Wel zeg ik er meestal bij - nu nog niet gedaan volgens mij - dat zij die wekelijks lezen niet moeten denken dat ik per week twee hoofdstukken schrijf en dat mijn verhalen dus interactief zijn, dat ik bijvoorbeeld met reacties van lezers nog iets kan doen. Mijn verhalen zijn helemaal af - grotendeels, uitzonderingen daargelaten - als ik het eerste hoofdstuk publiceer.
Zaterdag op naar Zuid-Limburg en kijken wat er verder gaat gebeuren!
Groeten,
Lucky Eye