Al enige tijd verbaas ik me erover dat er ondanks alle ontwikkelingen op het gebied van 'homoemancipatie' en - acceptatie, er eigenlijk maar weinig tot geen reguliere boeken te vinden zijn waarin homorelaties voorkomen. Nu ben ik niet echt een speurneus op dat gebied, en wellicht ligt het ook wel aan het genre wat ik normaliter lees (spanning, detectvie, thriller), maar goed, daar komt het dus eigelijk niet in voor. Wat dat betreft zijn we ook eigenlijk veroordeeld tot sites als deze (wat overigens totaal geen straf is

)
Ik herinner me ooit wel eens boek te hebben gelezen in mijn tienerjaren, waarin wel biseksuele relaties voorkwamen. Tamelijk expliciet ook, waardoor ik bepaalde pagina's bijna heb versleten

. Dat hoeft nu ook weer niet perse, maar toch is dat in veel boeken de normaalste zaak van de wereld als het heterorelaties/-seks betreft en blijft het mi dus in de homoseksuele relaties ver achter.
Kennen jullie boeken die via de reguliere media (bruna, bibliotheek etc.) worden verspreid waarin er wel plaats is voor deze relaties? Zo ja, welke zijn dat?