(10.) Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is.
Dus het begeren van je eigen dienstKNECHT mag dus wel (?).
Verder heb ik in div. discussies (toen der tijd in de kerk) nooit een duidelijk antwoord gekregen op waar het uberhoud zou staan dat het niet mag.
Dus heb ik nooit een duidelijk antwoord gehad en om die reden heb ik ook besloten het te laten bij wat het is en mijn eigen leven te leiden .
Rond de Bijbel wel maar niet meer elke zondag luisteren naar de preken

De eerste 2 geboden hebben op zich aleen te maken dat HIJ niet wil dat je een ander god of afgod aanbid.
(1.) Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.
(2.)Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de Heere uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten; En doe barmhartigheid aan duizenden dergenen, die Mij liefhebben, en Mijn geboden onderhouden.
Ik denk persoonlijk dat veel dominees het 10e gebod uit het verband hebben gerukt
Dat is mijn mening en daar moet u het mee doen.

Groet Grens Geval