Blauw Bloed

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder

Re: Blauw Bloed

Bericht door Oliver » do 03 apr 2014, 17:12

Benieuwd? Nee hoor, helemaal niet.

Hou het op ongegeneerd nieuwsgierig. :-D

Sjack013
Vul het getal in: 123

Bericht door Sjack013 » vr 04 apr 2014, 11:13

Hoi Hans,

Zojuist hoofdstuk 12 gelezen. Het kwartje is gevallen en Thom weet nu, dat geld ook niet gelukkig maakt. Daarnaast geeft hij duidelijk aan, dat Sven niet jaloers moet zijn, anders dat de relatie onder druk komt te staan. Het lijkt wel dat Thom beter het protocol op Dennehaege kent, dan Sven. En dan JP. We weten nog steeds niet, wat de seksuele voorkeur van JP is, dus ik blijf maar gissen hierover. Wel goed, dat hij het spelletje van Carl al een beetje door heeft.
Ik ben benieuwd, wat jij nu voor plots gaat verzinnen, om mij weer te laten verbazen?

Bedankt en succes met het vervolg.

Sjack

Michael87
Contacteer:

Bericht door Michael87 » vr 04 apr 2014, 12:11

Dag Hans,

Weet je waar ik nou wel eens benieuwd naar ben? Hoe ze op die opleiding gaan reageren als ze ontdekken dat Sven een vriend heeft... ;) Past dat in die kringen? Of gaat dat een hoop gedonder opleveren?

Dat Sven zo jaloers reageert, kan ik ergens wel snappen. Sven is natuurlijk door zijn adelijke afkomst best een buitenbeentje en dat is hij zich natuurlijk heel goed bewust. Hij zal zich ook heus wel realiseren dat dat keurslijf waarin hij geperst wordt, voor Thom wellicht niet leuk is. Ik kan me me wel voorstellen dat hij bang is dat Thom daar na verloop van tijd genoeg van krijgt en liever een 'normale' vriend heeft. We zullen wel zien hoe zich dit verder ontwikkeld.

Op naar het volgende deel!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Hans Bernard
Vul het getal in: 0

Bericht door Hans Bernard » ma 07 apr 2014, 18:15

Dag Sjack,

Je hebt me weer aardig op weg geholpen met je laatste zin: Ik ben benieuwd, wat jij nu voor plots gaat verzinnen, om mij weer te laten verbazen?
Dat was een uitdaging, die ik niet opzij kon leggen. Al broedende op een verrassende wending kwam ik via veel denkwerk op een grote verandering die in de
volgende hoofdstukken zijn beslag vindt. Nu kan ik je zonder meer die verandering vertellen maar veel spannender is of jij via jouw hersenspinsels kunt bedenken wat de verandering is.
Succes, ik ben benieuwd.

groet, Hans.

Hans Bernard

Bericht door Hans Bernard » ma 07 apr 2014, 18:19

Dag Sjack,

Je hebt me weer aardig op weg geholpen met je laatste zin:

Ik ben benieuwd, wat jij nu voor plots gaat verzinnen, om mij weer te laten verbazen?

Dat was een uitdaging, die ik niet opzij kon leggen. Al broedende op een verrassende wending kwam ik via veel denkwerk op een grote verandering die in de
volgende hoofdstukken zijn beslag vindt. Nu kan ik je zonder meer die verandering vertellen maar veel spannender is of jij via jouw hersenspinsels kunt bedenken wat de verandering is.
Succes, ik ben benieuwd.

groet, Hans.

Sjack013

Bericht door Sjack013 » di 08 apr 2014, 19:08

Nou, tweemaal een verzoek aan mij richten, kan ik echt niet negeren!!! ;)

Ik heb één hele grote vrees en aan één kant past het wel in dit verhaal, maar anderzijds zou ik het echt klote vinden.
JP is bi-seksueel en voelt zich tot Thom aangetrokken, vanwege zijn volwassen attitude en gedrag op Dennehaege. De wachttijd bij de opleiding duurt vrij lang en zo komen ze nader tot elkaar. Gelukkig beperkt het tot zoenen en veel praten. Heel amicaal dus. Totdat de naam van Carl valt. Thom doet uit de doeken, wat Carl bekokstoofd heeft en dit leidt tot afspraken voor een tegenactie.
Samen verzinnen ze een plan om Carl eens en voorgoed duidelijk te maken, dat hij geen kans heeft bij Sven. Maar ja, voor wat, hoort wat, dus JP verwacht een tegenprestatie van Sven en Thom. De rest laat ik maar aan jou over, anders verklap ik het hele verhaal. :D

En eerlijk gezegd hoop ik, dat dit totaal niet hetgeen is, wat jij in je hoofd hebt, want dergelijke nichterige streken moet je niet promoten in een verhaal van jouw kaliber. Er zijn genoeg site's, waar dit soort situaties thuishoren. Dit forum heeft niveau, vind ik.
Maar ja, je vroeg naar mijn "hersenspinsels" en af en toe heb ik dirty minds. :oops:

Succes Hans.

Sjack

Oliver
Beheerder

Bericht door Oliver » wo 09 apr 2014, 23:09

Hans, je kent me, ik ga geen harde voorspellingen doen. Maar er zoveel in het verhaal op dit moment, dat het echt alle kanten uit gaat.
Binnenkort maar eens over verder bomen, inderdaad.
:D

Hans Bernard

Bericht door Hans Bernard » vr 11 apr 2014, 07:40

Lieve Lezers,

Met hfdst.13 sluit het verhaal een periode af.
Maar het verhaal gaat door en verplaatst zich van Dennehaghe naar het opleidingsinstituut OVAA waar Sven een jaar gaat studeren.
Dat betekent een hele ommezwaai.
Benieuwd? Blijf me volgen en je zult verrast zijn.
Ik zal hfdst.14 dan ook snel op de site zetten.

Tot gauw, Hans.

Sjack013

Bericht door Sjack013 » vr 11 apr 2014, 20:18

Hoi Hans,

Ik zat met mijn angstige "hersenspinsel " weer volledig naast. Maar..... ik klaag niet. Je hebt een mooi hoofdstuk 13 van gemaakt. Alleen.......
ik zie duidelijk een verschil tussen "merkwaardige trekjes", zoals Thom ze noemt en jaloers gedrag. En ik spreek uit ervaring. Jaloersheid kan dodelijk zijn in een relatie. Menigeen relatie is gestrand door terechte en onterechte jaloersheid. En ik kan dat echt geen "merkwaardige trekjes" noemen.
Wil Sven de relatie behouden, moet hij daar echt iets mee doen.

Gelukkig gaat het vervolg verder op O.V.A.A., zodat er elkaar niet kunnen "controleren", waardoor er enige rust komt (hopelijk). Ondanks het verschil in afkomst is Thom duidelijk meer volwassen dan Sven. En ergens is dat ook logisch. Als je opgevoed bent in een beschermende wereld, duurt het langer dat je "volwassen" gedrag vertoont, dan iemand die in de realiteit opgroeit. Het gesprek tussen JP en Thom was zeer verhelderend. Het zou mij niet verbazen, dat aspecten uit dat gesprek later in het verhaal terugkomen (hint). ;)

Bedankt Hans voor dit deel. Verwachtingsvol kijk ik uit naar het vervolg op de O.V.A.A., met al die leuke en lekkere jongens.
Zo, mijn weekend gevoel is er weer.

Sjack

Hans Bernard

Bericht door Hans Bernard » zo 13 apr 2014, 07:14

Dag lezers,

Belofte maakt schuld. Ik heb, zoals beloofd, vanmorgen hoofdstuk 14 op de site geplaatst.

Sven vertrekt naar de OVAA en het verhaal zal zich, de komende delen, vooral daar afspelen.
Hij krijgt ineens een ongekende vrijheid en stort zich in het woelige leven van de opleiding.
Zal hij zich staande kunnen houden in zo'n wereld vol verleidingen? Houdt zijn relatie met Thom
stand? Vragen die in de komende delen een antwoord krijgen.
Veel leesplezier toegewenst.

Hans

Plaats reactie