Blauw Bloed

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Michael87
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Blauw Bloed

Bericht door Michael87 » do 23 jan 2014, 20:35

Hoi Hans, Sjack,

@ Sjack: Die Carl een vreemd figuur? Volgens mij is dat nog zacht uitgedrukt. Hij voert iets in z'n schild. Maar wat? En waarom? Wat kan het hem nou schelen met wie Sven omgaat? In opdracht van wie handelt hij? Ik ruik een mysterie... :D

@ Hans: Lastig hoor, dat verschil in milieu. Mooi dat je ook de gevoelige kant van de jonkheer laat zien want 't is echt niet allemaal pracht en praal in de 'betere' milieus. Ik ben eens benieuwd of de beide jongens toch naar elkaar toe groeien. En vooral ook, hoe... Tja, en dan maar hopen dat die Carl met z'n vreemde gedrag niet te veel roet in het eten gooit.

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Hans Bernard
Vul het getal in: 0

Bericht door Hans Bernard » vr 24 jan 2014, 00:10

Jablan, Sjack,

Bedankt voor jullie commentaar. Jablan jij ziet het juist dat Sven bij het eerste bezoek van Thom natuurlijk zelf de deur wil open doen.
Er zijn inderdaad open vragen genoeg zodat het verhaal nog alle kanten uit kan.

Sjack, ik weet niet of je zoveel achter Carl moet zoeken. We zullen zien wat hij voor plannen smeedt.

Ik kan jullie wel vertellen waarom het nogal even geduurd heeft voor ik dit hfdst. 2 kon publiceren. Door een domme fout raakte ik al mijn teksten
van Blauw bloed kwijt en kon ik vooraan beginnen. Echter, ieder nadeel heeft zijn voordeel: het verhaal is nu veel beter dan de eerste versie, vind ik.

Hans

Hans Bernard

Bericht door Hans Bernard » vr 24 jan 2014, 00:19

Michael,

Dank voor je correcties en je goede raad. Leuk dat je me nu wat suggesties geeft aangaande Carl maar zijn rol is eerder uitgespeeld
dan je denkt. Ik heb een beetje een hekel aan hem dus laat ik hem van het toneel verdwijnen, denk ik. Dat is het voordeel van de schrijver. Alle
poppen dansen naar zijn pijpen.

Hans.

Sjack013

Bericht door Sjack013 » vr 24 jan 2014, 20:17

Jammer Hans, dat je Carl eruit schrijft. Ik had hem graag gezien als een ouwe gefrustreerde nicht, die ook achter Sven aan zit. Tja, ook ik heb af en toe dirty minds, moet je denken :D .

Maar zoals je al schreef, de schrijver bepaald de inhoud en wij als lezers genieten er gewoon van.

Sjack

Hans Bernard

Bericht door Hans Bernard » za 25 jan 2014, 11:54

Sjack,

Niet te pessimistisch zijn, kerel. Ik schrijf dat ik er aan denk om Carl te laten verdwijnen.
Er is dus nog een sprankje hoop, dat ik hem in het verhaal laat.

Bovendien ben ik erg gevoelig voor het commentaar van mijn lezers.
Ik wil ze graag een plezier doen als ze hun wensen uiten.
Met 'naar mijn pijpen dansen' bedoel ik niet dat ik alleen het verhaal bepaal
maar dat ik ze kan laten doen wat ik wil. Dus als ik jou een plezier wil
doen door van Carl een oude gefrustreerde nicht te maken, dan kan ik dat bewerkstelligen.

Afwachten dus, ik ben al een flink eind op weg met het derde hoofdstuk.
Blijf echter suggesties geven, ik bekijk altijd of ik er iets mee kan.

Prettig weekend, Hans

Sjack013

Bericht door Sjack013 » wo 29 jan 2014, 12:48

Goh Hans,

Dat mijn enigszins fantasierijke opmerking meteen vertaald wordt in het verhaal, gaf mij een glimlach op mijn gezicht. Dus toch! :D
De jonkheer reageerde verstandig en terecht. Zo'n personeel kan echt niet. Maar of Carl zomaar accepteer dat hij ontslagen wordt? Hup, meteen maar een volgend kapstok aanreikend!
Wel heel snoezig, dat Sven achter Thom aangaat en meteen zijn gevoelens bloot geeft.
Hans , ik heb van dit deel genoten en wens je veel succes met het vervolg.

Sjack.

Michael87
Contacteer:

Bericht door Michael87 » wo 29 jan 2014, 22:31

Dag Hans,

Pas op met Sjack, kerel. Verwen hem niet teveel... Voor je het weet fantaseert hij je hele verhaal bij elkaar! ;)

Die Carl is niet echt slim, wel? Als hij serieus wat met Sven zou willen, kan hij het toch ook wel heel anders aanpakken, lijkt me. Volgens mij is het gewoon een gestoorde gek (of zoals Sjack zegt; een gefrustreerde (ouwe) nicht). Ik ben toch eens benieuwd of die gast nog voor meer problemen gaat zorgen.

Schrijf ze!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

dkz09

Bericht door dkz09 » wo 29 jan 2014, 23:50

Hoi Hans,

Ik kan mijn alleen maar bij Sjack en Michael aan sluiten. Ik moet eerlijk zijn ik ben in december begonnen in een boek. Daar ben ik nu pas over de helft. Dat boek is leuk om te lezen. Maar jouw verhaal heeft zo mijn interesse. Dat ik dus liever jouw verhaal lees dan dat boek. Waarvan deel twee ook al op mijn ligt te wachten. Ik ga maar in afwachting van het volgende deel. Me maar weer verdiepen in dat boek en zelf verder schrijven aan mijn verhaal.

Groetjes,
Geoff
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

Jablan
Contacteer:

Bericht door Jablan » di 04 feb 2014, 00:00

Hallo Hans,

Het verhaal begint te rollen. Praktische vraag: is de uitspraak Wiekersloot of Waikersloot ?

Carl. Eruit? Erin?
De butleropleiding is vergelijkbaar met de opleiding tot commando of priester: je leert een nieuwe houding, die uiteindelijk onderdeel wordt van je persoonlijkheid of als een tweede huid bij je past.
In dit deel komt Carl over als een man met twee gezichten. Heeft hij wel die opleiding gevolgd?

Succes met het volgende deel, het blijft boeiend.

Hans Bernard

Bericht door Hans Bernard » di 04 feb 2014, 13:23

Hoi Jablan,

Je eerste vraag: de uitspraak van Wijckerslooth is met de ei van kippenei.
Vervolgens merk ik dat de functie van Carl niet duidelijk naar voren komt.
Carl is GEEN butler, doch slechts bediende en heeft ook een één jarige cursus voor bediende gevolgd.
Ik begrijp de verwarring wel, de butler komt in dit verhaal niet expliciet aan bod. Dat had ik beter
wel kunnen doen. Om hem nu nog ten tonele laten verschijnen is als eieren na Pasen.

groet, Hans

Plaats reactie