Een nieuw Begin....

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door Michael87 » za 04 jan 2014, 10:17

Hoi Jeroen,

Allereerst de beste wensen voor 2014!

Ik sluit me aan bij Sjack maar heb tegelijkertijd ook nog wat vragen. Wat ik bijvoorbeeld niet snap, is waarom Thomas of hun moeder Mark niet vraagt wat hij gedaan heeft na die ruzie met zijn vader en waar hij toen naartoe is gegaan. Want die ruzie vond plaats ongeveer een uur nadat Mark op de boerderij aankwam en dat moet dus, uitgaande van het feit dat Mark heeft verteld dat hij er een dagje tussenuit wilde, ergens in de loop van de middag geweest zijn. Ik kan me niet voorstellen dat Mark de rest van de dag en een groot deel van de avond bij zijn vader is gebleven nadat deze hem overduidelijk geslagen heeft. Ik zou in ieder geval maken dat ik weg kwam... Als ik Thomas was, zou ik willen weten wat Mark al die tijd gedaan heeft, waar hij is geweest, waarom hij niet meteen thuiskwam of hem niet gebeld heeft. En als Thomas dat soort dingen niet zou vragen, zou ik toch denken dat een bezorgde moeder dat wel zou doen...

Myrthe is inderdaad een rare. Staat na een nachtdienst super vrolijk te wezen... Meeste mensen zouden meteen hun bed in duiken maar zij blijkbaar niet. Is zij zo iemand die hyperactief wordt van een nacht geen slaap? Of zijn het zenuwen? Wat ik me heel goed kan voorstellen, gezien de aard van de vader van de jongens. Lijkt erop alsof de man erg dominant is en losse handjes heeft. Krijgt zij misschien ook klappen? Probeert ze dingen te verbergen achter die vrolijkheid? Houdt ze de schijn op?

Je hoeft mijn vragen niet te beantwoorden hoor. Ik lees het waarschijnlijk vanzelf wel. 't Is meer dat ik me afvraag of er niet nog veel meer speelt dan alleen maar de coming out van de beide jongens en alles wat daaruit voortvloeit.

Schrijf ze!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

jeroen0107
Berichten: 64
Lid geworden op: za 23 nov 2013, 00:25
Vul het getal in: 123
Locatie: Deventer

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door jeroen0107 » ma 06 jan 2014, 03:07

Hoi allemaal,

Bedankt voor de uitgebreide reacties. Kijk, hier heb ik als schrijver natuurlijk een hele hoop aan. Ik gok dat het volgende deel niet helemaal foutloos zal zijn maar ik neem alle tips zeker mee! Nogmaals dank hiervoor!

En Michael, over hoe die dag met Mark exact verlopen is komt in deel 9 wel aan bod. Wat zijn moeder wel of niet gevraagd heeft die avond toen hij thuis kwam weten we natuurlijk niet. Eerst heeft Mark met Thomas gepraat, daarna met zijn moeder, zonder Thomas. Thomas komt hier in ieder geval nog wel op terug. Dat wordt een leuk stukje al zeg ik het zelf.

Volgende deel volgt snel, maar duurt natuurlijk iets langer omdat ik goed moet opletten dat alle citaten in orde zijn :P

groetjes!

jeroen0107
Berichten: 64
Lid geworden op: za 23 nov 2013, 00:25
Vul het getal in: 123
Locatie: Deventer

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door jeroen0107 » wo 08 jan 2014, 12:09

Vandaag volgt het nieuwe deel! :)

Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door Jablan » wo 08 jan 2014, 14:39

Hallo,

Eigenlijk kan ik mij alleen aansluiten bij alle opmerkingen van Sjack, Oliver en Michael. Gun jezelf meer tijd tussen schrijven en plaatsen, zodat je met frisse ogen je eigen tekst bekijkt. Grammatica weet je al. Qua schrijfstijl is het oppassen voorherhalingen zoals deze: We waren nog niet uitgepraat natuurlijk. “Mark, we waren nog niet uitgepraat.” begin ik.. Zulke herhalingen kun je vermijden. Soms is een herhaling wel handig, ik was bijvoorbeeld alweer vergeten dat de ouders gescheiden zijn. Samengevat: gewoon lekker doorschrijven. Het smaakt naar meer.

Groet

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door Michael87 » do 09 jan 2014, 08:46

Dag Jeroen,

Mooi deel. Lekker lang ook. Begint spannend te worden. Halverwege kreeg ik even het idee dat Jochem wel eens homo zou kunnen blijken te zijn, maar dat hij Thomas misschien wel leuker zou vinden dan Mark. Wat dan weer een hoop gedonder tussen de beide broers teweeg zou kunnen brengen. Maar het lijkt erop dat er ineens iemand anders Thomas' interesse heeft.

Ben eens benieuwd of Matthijs zijn handjes thuis kan houden... Want laten we wel wezen, welke hetero jongen kruipt nou bij een klasgenoot, die hij niet eens goed kent en waarvan hij echt net weet dat hij homo is, in bed? Knap van Thomas dat hij als een blok in slaap valt. Ik geloof dat ik geen oog dicht gedaan zou hebben in zijn situatie.

Dialogen zitten een stuk beter in elkaar. Het is nu veel duidelijker wie wat zegt.

Op naar deel 10!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

jeroen0107
Berichten: 64
Lid geworden op: za 23 nov 2013, 00:25
Vul het getal in: 123
Locatie: Deventer

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door jeroen0107 » vr 10 jan 2014, 00:40

Hoi Michael,

Dank voor het compliment. Matthijs geeft zichzelf nog niet zo bloot natuurlijk als het om zijn gevoelens en geaardheid gaat. Thomas is veel te bang om iets te verpesten dus hij "geniet stilletjes" :P

Ik ga weer mijn best doen op het volgende deel!

Groetjes!

woodenboy69
Berichten: 4
Lid geworden op: di 05 nov 2013, 11:50
Vul het getal in: 123

Re: Een nieuw begin (Deel 9)

Bericht door woodenboy69 » za 11 jan 2014, 02:26

Alles in 1 keer gelezen! Knap stukje schrijfwerk. Jammer dat er "maar" 9 hoofdstukken staan, ik ben zó benieuwd hoe het verder loopt.
bedankt bedankt bedankt

Oliver
Beheerder
Berichten: 824
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door Oliver » za 11 jan 2014, 14:08

Mooi deel van een flinke lengte. Er gebeurt veel wat goed is in deze fase van het verhaal. Lekker.
Je lost het (vlieg)school vraagstukje prima op zo in mijn ogen.
Hij zal er in de vorige delen vast ook wel mee bezig zijn geweest, maar door het niet te benoemen creëer je wel de sfeer dat het er allemaal even niet toe doet omdat er op zijn coming out gebied veel gebeurd en hem bezig houdt.
Mooi eind van dit deel, ik gun ze nu al veel plezier samen. ;)
Ben benieuwd naar het volgende deel!

jeroen0107
Berichten: 64
Lid geworden op: za 23 nov 2013, 00:25
Vul het getal in: 123
Locatie: Deventer

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door jeroen0107 » di 14 jan 2014, 01:07

Woodenboy69,
Dank je wel voor het compliment. Aanstaande woensdag staat hoofdstuk 10 gepland. Nog maar heel even geduld dus. Ik probeer ongeveer twee keer per week iets te plaatsen, afhankelijk van mijn beta-lezer en degene die taalkundig alles controleert.

Oliver,
Ook bedankt weer voor je reactie en compliment. Inderdaad is de vliegschool nog steeds iets wat een beetje op de achtergrond speelt. Ik doe mijn best dit elk deel terug te laten komen. Uiteindelijk zal dit veel meer worden want augustus komt dichterbij!

jeroen0107
Berichten: 64
Lid geworden op: za 23 nov 2013, 00:25
Vul het getal in: 123
Locatie: Deventer

Deel 10 online!

Bericht door jeroen0107 » wo 15 jan 2014, 22:06

Hey allemaal!

Deel 10 staat weer online!
Je kunt het hier vinden: http://forum.oliversverhalen.nl/viewtop ... 3310#p3310

Veel leesplezier! Ik wacht met spanning op jullie reacties!

Groetjes,
Jeroen

Plaats reactie