Hallo Michael,
Dit is een 2e poging om te reageren, de 1ste is mislukt omdat ik op de verkeerde knoppen drukte dus ben ik helemaal kwijt,
Allereerst mijn complimenten over je shrijfwijze. Je weet je lezer helemaal te verdiepen in de emoties van je personages en ze daarom ook mee te trekken in de gebeurtenissen. Vooral de verwarring die bij Bas onstaat is een zeer herkenbare gedachtenreeks waarin gezien de eerdere reacties veel van je lezers in meegetrokken worden.
Toch durf ik me af te vragen of dit wel zo goed is van de lezers. Net als eerder om aan te nemen dat de Opa van Bas, de vader van Sjors moet zijn, waar Sjors terecht op zegt dat ze er zich blind op staren vind ik een hele goede waarschuwing binnen je verhaal.
Door een ongeval ben ik 2 weken nauwelijk online geweest en ik heb dan nu ook deel 9 tot en 14 aan 1 stuk gelezen. Het begint bij de ontmoeting met Vera tot aan nu de gedachtes van Bas. Wat ik wel wil opmerken is dat mijns inziens dit alleen gedachtes zijn maar waar op nog geen enkele manier een feit is aangegeven in je verhaal, zelfs niet met de cliffhanger want de leeftijd van Bas' zijn moeder heb ik niet terug kunnen vinden. Ik durf nu dan ook oprecht een zij spoor op te stappen. Een zijspoor waar ik eigenlijks nog niemand op heb zien lopen gezien de gegeven reacties:
In je verhaal schrijf je aanvankelijk dat de opa van Bas als "Suiker Oom" wordt beschouwd van de moeder van Sjors. Vrij snel kom je dan met de gedachten dat gezien de uiterlijke gelijkenissen met die Opa moet inhouden dat Opa eigenlijks Sjors zijn vader is. Dit word eigenlijk meteen door Opa ontkrachtigd maar toch blijft Bas wel in die richting door denken. Maar wat nu eens als Opa hier gelijk heeft.
Er wordt al verteld dat Opa is hertrouwd in Amerika. Ook werd er verteld dat er op google niks te vinden is over het prive leven van Opa en nieuwe Vrouw. Wat nu als er in dat huwelijk al snel een kind is geboren. En dat die op oudere leeftijd voor een ongewenste zwangerschap zorgt. En dat de Opa van Bas het meisje (eigen dochter of via eigen zoon) heeft ondersteund bij de anonieme bevalling omdat het hier ook om een kleinkind van Opa gaat wat om nog niet beschreven redenen niet in de familie kon worden opgenomen. In dat geval is de gelijking van Sjors op Opa op dezelfde manier te verklaren als de gelijking van Bas op Opa. En dan zijn Bas en Sjors dus geen halfbroers of Oom en Neef. En ik heb dus geen idee of het kind van een half broer of zus dan een half neef of half nicht is. In dat geval is er in de hele situatie dan uiteindelijk niks aan de hand.
Het is maar een gedachtenkronkel maar uiteindelijk op dit moment zou het nog zowaar een dergelijke wending kunnen krijgen. Iets om is over na te denken dus

Of mis ik ergens iets?????