Hoi Michael,
Ik volg je verhaal steeds en vind het nog steeds boeiend, enerzijds door de dramatische ontwikkeling, en anderzijds ook door de zeer goede leesbaarheid. (Het zeer goede Nederlands is vaak een aspect, dat me in de pogingen om een verhaal te publiceren op de sites een doorn in het oog).
Deze elementen zijn naast het respect voor het autobiografische karakter van je story - dat zeker niet gemakkelijk is om te verwoorden - zeker grote complimenten mijnerzijds.
Toch wil ik ook een paar kritische kanttekeningen plaatsen:
- Ik vind het jammer, dat de manier waarop je zelf stilstaat bij je eigen voorgeschiedenis en de wijze waarop je die aan je vriend vertelt, en vervolgens weer aan je ouders een herhaling is van hetzelfde verhaal. Dat is in de praktijk natuurlijk wel zo, maar voor de lezer is dat veelal een herhaling van wat hij al weet en daardoor overbodig. Het wordt veel spannender, als hij dat niet allemaal meer bladzijdenlang hoefte te herlezen, maar er gewoon kennis van neemt, dàt het kenbaar wordt gemaakt aan de ander en de reacties daarop verneemt, die natuurlijk wel heel belangrijk zijn. Volgens mij zou dat de opbouw van het verhaal zeer ten goede komen.
- Met mijn tweede kanttekening roep ik het gevaar op dat een paar van je enthousiaste lezers helemaal over me heen zullen rollen, maar die ik voor het niveau van je verhaal van belang acht. De overweldigende manier waarop je met je homoseksuaiteit wordt geconfronteerd komt zeker ook op de lezer als zodanig over. Een van je lezers noemde dat ook "erg geil". Nou is daar op zich helemaal niks mis mee. Maar ik zou je toch ter overweging mee willen geven om voor de paar vooral in spreektaal gebruikelijke termen als "kont" en "pik" af en toe een synoniem of equivalent te bezigen, waardoor de lezer helemaal met je mee kan leven en weet wat er precies gebeurt en toch de straattermen minder pregnant op de voorgrond komen (b.v. in plaats van "hij stootte zijn pik diep in mijn kont: "hij stootte zijn stijve geslacht tot diep in mijn binnenste". Het een naast het ander, minder herhaling en meer expressie.....
Ik hoop dat je me deze kritische kanttekeningen niet euvel duit en als constructief zult ervaren. Toen je jezelf op de site presenteerde heb ik je dat al een beetje aangekondigt. Ik hoor wel wat je ervan vind

Laat je zeker niet weerhouden om door te gaan met je verhaal, dat ik zeker heel graag zal blijven volgen.
Lieve groet
Cor