Hoi Hans,
Als je vindt dat Oliver in zijn verhaal onvoldoende zijn ideeën of opzet waarmaakt, die hij in zijn voorwoord aangeeft, omdat hij in dit hoofdstuk wat uitvoeriger seksscènes heeft beschreven, dan ben ik dat niet met je eens en wel om de volgende redenen:
1. De beschreven erotische passages zijn inderdaad wat explicieter dan we van Oliver gewend zijn, maar je moet die ook zien als onderdeel van het hele verhaal (dus alle hoofdstukken) en dan blijven ze wel heel nadrukkelijk aanwezig, maar vormen toch een minder groot aspect dan wanneer je alleen naaar dit ene hoofdstuk kijkt.
2. Zoals Oliver zelf zegt, spelen homo's in zijn verhalen de hoofdrol en als die verliefd worden en seks hebben, dan mogen we daar toch best allemaal in meeleven?
3. Belangrijk vind ik het dat seks op een integere manier beschreven wordt en past in de ontwikkeling van een verhaal en dat is hier zeker het geval.
4. Als het er alleen om zou gaan de ene seksscène na de andere te beschrijven en het verhaaltje slechts aanleiding is en ons niets meer te zeggen heeft, dan zou ik je gelijk geven, maar dat ervaar ik tenminste niet zo.
Misschien kun je wat duidelijker beargumenteren waarom je van mening bent dat er sprake is van een uitschuiver.
Ik ben ook benieuwd wat de andere lezers hiervan vinden.
Lieve groet
Cor