Hoi Sjack!
Voor mij is het ook 'eindelijk' hoor en ik weet dat het uit jouw mond absoluut niet negatief is bedoeld.
Hoofdstuk 13 is inderdaad een hoofdstuk met wat bespiegelingen en dat midden in de nacht. Die teleurstelling kunnen wellicht velen zich voorstellen maar het is ook een enorme misrekening. Iets waarmee je jezelf vreselijk tekort kunt doen.
Waar dat citaat vandaan kwam, wist ik zelf natuurlijk ook wel maar ik liet het voor Astrid even onduidelijk. Kan me heel goed voorstellen dat je benieuwd bent waar zoiets vandaan komt en het dan gaat opzoeken. Zo zit ik zelf ook in elkaar. Altijd een briefje en pen bij me om dingen te noteren en dan later op internet op te zoeken.
Die personages houd ik uit elkaar door die prachtige lijst van jou! Natuurlijk zullen al die personen niet evenveel aan bod komen. Heel even genoemd met naam misschien en anderen krijgen wat meer tijd in het bühnelicht. Zo gaat het nou eenmaal ook in dit verhaal. Als er een nieuwe verpleegkundige komt bij Jasper kan ik zo'n figuur moeilijk een nummer meegeven maar moet die een naam krijgen en uit eigen ervaring weet ik dat het je al heel snel duizelt van de namen in zo'n ziekenhuis!
Ik blijf gewoon verder schrijven. Het eerste gedeelte van hoofdstuk 14 is er al weer en het loopt leuk. Dus... het vervolg komt.
Sjack, heel erg bedankt voor je reactie!
Groeten,
Lucky Eye
Ik zou eigenlijk eindelijk willen zeggen, maar dat klinkt zo negatief, maar ik ben blij, dat je dit verhaal weer hebt opgepikt. Hoofdstuk 13 is typisch een hoofdstuk om er weer in te komen. Diverse personage's komen erin voor. Ook begrijpelijk de teleurstelling van Astrid in zichzelf. Tja, dat zie je vaker, ook al ben je een deskundige, Je blijft vooral een mens, met zijn of haar eigenaardigheden en tekortkomingen.
Ook weer een mooie Duitse spreuk, geleend van Udo Jürgens. Ik heb het opgezocht en het komt uit het liedje: "Mein Weg zu mir". Ja, zo ben ik. Als ik ergens nieuwsgierig naar ben, zoek ik het op

Uiteraard houdt ik mijn lijst van personage's bij en de teller is nu boven de 100 gekomen. Jongen, hoe hou je al die namen uit elkaar?
Ik wens je heel veel succes bij het verder schrijven van dit verhaal. En je weet het: Ik vind het heus niet erg, als ik 'n keertje een week langer moet wachten op een hoofdstuk. Het niveau vind ik belangrijker dan de snelheid!!
Groetjes,
Sjack