Uit beeld deel 3

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Uit beeld deel 3

Bericht door Oliver » wo 25 apr 2012, 23:07

Deel 3 staat online.

De intro gaat verder....
Nieuwe mensen, nieuwe vriendschappen.

Lees ze!

Oliver

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Uit beeld deel 3

Bericht door bas » wo 25 apr 2012, 23:56

Goh eigelijk gewoon een heel oersaai deel waarin allerlei mensen een plekje moeten krijgen in het geheel. maar ja je krijgt toch wel wat ideeën hoe jongens en meisjes zijn of zich gaan gedragen.
en inderdaad in onze voorspelling zijn we een beetje enthousiast geweest. trio? oeioei nee hoor.
en dan al die suggestieve stukjes erin...wijnand elk weekend naar huis? oei oei. is daar een ander?
karlijn en gijs? gewoon pa en ma spelen..
en ja jut en jul blijken Floris en Jurre te heten....jaja er is iets gebeurt die eerste avond. oei oei oei..
en dan het feest. de toon was al eerder gezet...
en dan ‘Mag ik mee? Bij jou blijven slapen bedoel ik.’ suggestiever kan het bijna niet.
maar goed ik ga eens denken wat deel 4 ons kan gaan brengen.

Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Uit beeld deel 3

Bericht door Jablan » do 26 apr 2012, 08:24

Bas, je bent bijna aan het trollen. ;)
Zat me tijdens het lezen af te vragen of Jarno niet wat 'bitchy diva' is, maar dat is de stijl van de schrijver. Jarno blijft iemand die alles overkomt.

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Uit beeld deel 3

Bericht door cor van dongen » do 26 apr 2012, 15:41

Hoi Oliver,
Ik vraag me wel af hoe die voorbije jaren zijn verlopen van Jarno met Wijnand in die zin, dat ik uit de manier waarop ze nu met elkaar omgaan niet kan opmaken, dat de stukken ervan afvlogen of dat de knapen tot in hun diepste zieleroerselen weg van elkaar zijn. Het leventje is wel aangenaam zo: af en toe gezellig het bed delen en het lekker eventjes doen, net als eten en drinken........alles op zijn tijd (en wat extra centjes van pa naast de beurs misschien).
Gaat Jurre Jarno helemaal het hoofd op hol brengen? Of ontmoet hij bij zijn broertje misschien toch nog die eerste liefde? En hoe zit die gedachtenwereld van Jarno nu eigenlijk in elkaar? Blijft het bij gezapig voortsukkelen of komen we toch nog wat heftiger liefdesscénes tegen met gebeurtenissen die wat dieper gaan of waar ze misschien achteraf spijt van hebben? ;)
Ik mijmer maar even wat voort, zoals je ziet. Het idee van Bas om het voortouw te nemen en in de voetsporen van jouw schrijfkunst te treden lijkt me niet echt geslaagd. Schrijven is per slot van rekening een vak apart, dat je moet beheersen. En wij blijven maar stuurlui, die op de wal staan voor wie het gemakkelijk is om (achteraf) commentaar te leveren. En hoewel ik best veel met taal heb in het algemeen, mis ik - zoals je weet - de creativiteit die een schrijver nodig heeft. :oops:
Lieve groet,
Cor

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Uit beeld deel 3

Bericht door bas » do 26 apr 2012, 21:56

Ik heb toch heel lang moeten broeden op jullie beschrijfsels zeg.

@Jablan, trollen. die ken ik alleen uit de efteling, maar na veel gegoogel heb ik het toch gevonden : http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuws/a ... eren.dhtml
maar ik onrust zaaien en aandacht trekken? nee dat zeker niet. het enige wat mij wel eens verweten kan worden dat ik af en toe zit te stoken op het forum, dan word de schrijver weer eens de hemel in geprezen. en ja ik laat hem dan wel eens even stuiteren. daar moet een schrijver ook tegen kunnen.

@cor, ik heb je het wel eens vaker gezegd. ik kan niet schrijven! punt uit en ik ga het ook niet proberen. maar wat ik wel kan is in hele kleine korte zinsneden proberen te achterhalen wat er aan de hand is en wat er komen gaat. en dat is volgens mij dus wat jij net heb gedaan!! het voortouw nemen!! en in de voetsporen te treden? ik kan op het ogenblik zelfs zijn sandalen niet aan vanwege de brandplekken. maar dat is anders.

@Jablan, de vraag welde bij mij naar boven (is dat poëzie of niet) wat jouw achtergrond is? schrijf eens een stukje in hoofdstuk Even voorstellen

ps. de tekst wordt gekopieerd en door de word-fouten-ontdekker gehaald en weer geplakt. dus als er nog iets voutievs staat moet je niet mij de schuld geven

Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Uit beeld deel 3

Bericht door Jablan » do 26 apr 2012, 22:45

Niet kunnen schrijven? Dat geloof ik niet - iedereen kan minstens 1 verhaal schrijven. Gewoon proberen, een keer vallen, weer opstaan en doorgaan. Er zijn zoveel sites waar je tips en trucs kunt vinden. Leg de lat in het begin niet te hoog - je zal nog verrast zijn over het resultaat.

Terug naar deel 3 van 'Uit Beeld'.
Karlijn heeft een hyperactieve Gaydar; Jarno zoekt de aan/uitknop van zijn Gaydar nog; stille Floris; mooie Jurre (tot twee keer toe); de eerste kleine ergernissen als je samenwoont en een kleine cliffhanger met een spontane logee. Afwisselend geschreven en een hoog verteltempo.

Onlogisch: als Jarno graag gezien is bij de ouders van Wijnand en hij bezoekt Ruben, waarom dan niet gelijk die ouders? Hij is in dezelfde stad.

@Bas: PB

Jordy
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 00:24

Re: Uit beeld deel 3

Bericht door Jordy » vr 27 apr 2012, 00:33

Ik tel iedere keer de dagen weer af voor het nieuwe verhaal. Ik ben altijd nieuwsgierig naar het vervolg en zou eigenlijk wel willen dat er elke week een deel verscheen.

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Uit beeld deel 3

Bericht door cor van dongen » vr 27 apr 2012, 06:42

Hoi Jablan,
Je hebt gelijk als je schrijft dat iedereen wel een verhaal kan schrijven, maar ik bedoel natuurlijk een goed verhaal, dat waard is om gelezen te worden. Een paar kwaliteitseisen mogen er wel aan gesteld worden, anders is het toch echt zonde van de tijd.
Groet
Cor

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Uit beeld deel 3

Bericht door Oliver » za 28 apr 2012, 17:46

Of iedereen een verhaal kan schrijven vraag ik me af. In het hoofd in ieder geval zeker. En met tips en trucs kom je een heel eind, dat wel.
Ik had overigens niet echt het gevoel dat Bas ineens probeerde schrijver te worden. Hij zette hier gewoon een paar mooie opties op een rijtje, met ideeën over hoe het misschien verder zou kunnen gaan. Net als iedereen trouwens. ;)
Er zitten een paar leuke opties tussen. Welke kloppen en welke niet? Ik ga er niets over loslaten, dat komt vanzelf.

Bedankt voor de leuke reacties in ieder geval!!

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Uit beeld deel 3

Bericht door Raymonm » wo 02 mei 2012, 19:02

Dames en heren,

Deel 3 was in mijn ogen niet mega spectaculair, hoewel ik ergens barstjes begin te zien in sommige delen van het verhaal, en ik blijf me afvragen wanneer er oude, op dit moment afwezige personages opduiken.. ik kan dat gevoel niet van me afzetten.

We zullen het zien in de aankomende delen!

Gr,
Ray

Plaats reactie