Voorbeeld deel 14

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Voorbeeld deel 14

Bericht door Oliver » do 12 jan 2012, 19:09

Deel 14 staat online.

Jarno komt een oude bekende tegen. Meer dan één zelfs...

Lees ze!

Oliver

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Voorbeeld deel 14

Bericht door cor van dongen » do 12 jan 2012, 21:03

Hoi Oliver,
We blijven meeleven met Jarno in alle situaties, maar ik vraag me wel af wanneer hij nou eens zijn opportunistische houding gaat verliezen - ik bedoel het zich vooral laten leiden door zijn seksuele instincten - en hij nou eens een echte keuze gaat maken met alle consequenties van dien?
Ik ben benieuwd, want zonder keuze gaat het leven aan hem voorbij en blijft het beperkt tot wat seksuele ontmoetingen in het geheim, en dat is toch niet wat je echt wil! Is hij straks niet veel beter dan de kerel die hij 100 euro heeft ontfutseld door hem te chanteren.
Lieve groetjes ;)
Cor

Kevin
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 23:58
Vul het getal in: 0
Locatie: Aalter (België)
Contacteer:

Re: Voorbeeld deel 14

Bericht door Kevin » do 12 jan 2012, 23:48

Hey Oliver!

mooi deel terug .... tof dat jarno en stijn toch weeral tegen mekaar praten :D

Kevin
Wij zijn ook maar gewone jongens, die dan toevallig op andere jongens verliefd worden

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Voorbeeld deel 14

Bericht door Oliver » vr 13 jan 2012, 01:57

Wie weet Cor. Maar dat is aan hemzelf, om dat te ontdekken. En wanneer hij daar achter komt? Tijd zal het leren.

Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Voorbeeld deel 14

Bericht door Jablan » vr 13 jan 2012, 10:19

cor van dongen schreef:We blijven meeleven met Jarno in alle situaties, maar ik vraag me wel af wanneer hij nou eens zijn opportunistische houding gaat verliezen - ik bedoel het zich vooral laten leiden door zijn seksuele instincten - en hij nou eens een echte keuze gaat maken met alle consequenties van dien?
Denk dat ik het op een andere manier lees dan jij ;) , kan er geen opportunisme in ontdekken, eerder karaktergroei.

Eerder in dit verhaal heeft Jarno van Ralf gehoord hoe zijn ouders hebben gereageerd op zijn vlucht. Later vertellen zijn ouders Jarno daar ook iets over, die versie is compleet anders dan Ralf's versie. Ook daar zit opportunisme in, het kan best bij de karakters horen.

Ik vind het wel leuk dat de hoofdpersonen hier wat meer vragen oproepen dan in andere verhalen van deze schrijver. Er zijn nog genoeg vragen over, zou me niet verbazen als dit deel achteraf gezien een sleutelhoofdstuk blijkt te zijn.

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Voorbeeld deel 14

Bericht door cor van dongen » vr 13 jan 2012, 16:33

Ja Jablan, mogelijk lezen we allebei anders.
Met het opportunistische bedoel ik: het nogal vlug én op zoek gaan, én het zo snel mogelijk bevredigen van de seksuele behoeften, als dat maar even kan. Op echte diepgang heb ik Jarno nog niet kunnen betrappen, ook al leek er iets meer op gang te komen met Stijn, maar indien dat het geval zou zijn, dan denk ik dat je je daarmee juist bezig houdt, er misschien vol van bent, en dan ga je niet de eerste de beste mogelijkheid die zich voordoet meteen weer lekker tegen die volgende jongen aankruipen en proberen te verleiden.........toch? Dat bedoel ik met opportunisme en oppervlakkigheid. (Warme gevoelens heb ik alleen voor zijn broer Ruben gezien, maar dat is dan van een andere orde). Jij ziet dat als karaktergroei, maar groei duidt een richting aan, en die heb ik nog niet gezien. Ik zie het meer als lekker uitproberen en genieten.....en dat mag van mij, maar een echte ontwikkeling of een keuze heb ik niet kunnen ontdekken.
Groetjes :)
Cor

Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Voorbeeld deel 14

Bericht door Jablan » vr 13 jan 2012, 22:04

Ik kan je gedachtengang prima volgen. ;)

Blijf er anders tegenaan kijken. Wat jij opportunistisch gedrag noemt, zie ik als het zoeken naar iemand die openstaat voor 'nestwarmte'. In beide richtingen. Waarbij Jarno wat harder zoekt dan anderen, een gevolg van de ontbrekende steun van zijn ouders.

Aankruipen tegen de volgende jongen? Bedoel je Wijnand op het homofeest? Dat is voor mij meer ontspanning, uitgaan zonder verdere bedoelingen. Draai de scène om en dan heeft beginneling Jarno nieuwkomer Wijnand beschermd tegen 'vrijheid-blijheid'-Ralf ;)

Karaktergroei in mijn ogen: Jarno wordt sterker, kan zich beter staande houden in de 'grote, boze buitenwereld.'

Het zit lekker subtiel verwerkt in het verhaal, maar tussen Stijn en Jarno vonkt het wel. Warme gevoelens. Jarno breekt door het pantser wat Stijn heeft opgebouwd, voor de derde keer overigens. Precies daar eindigt dit deel.

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Voorbeeld deel 14

Bericht door cor van dongen » za 14 jan 2012, 00:23

Hallo Jablan,
Voor een deel ben ik het wel met je eens, en met name denk ik dat er misschien wat diepere gevoelens ontstaan tussen Jarno en Stijn. Maar als jij het gebruik maken van het lichaam van een andere jongen (Wijnand inderdaad) uitlegt als gewoon uitgaan zonder bijbedoelingen, dan ben ik benieuwd of andere lezers dat zo uitleggen. Een karakterologische ontwikkeling zie ik er in elk geval niet in. Ik nodig de andere lezers van deze site graag uit om hun visie hier eens neer te schrijven.
:) groetjes
Cor

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Voorbeeld deel 14

Bericht door Raymonm » za 14 jan 2012, 19:17

HOi Oliver, en anderen,

Wat een mooi geschreven deel, zeker de oude bekende, je weet het wel klaar te spelen schrijver!

Discussie tussen cor en jablan vind ik interesant. Ik neig eerder naar de mening van Jablan dan van Cor. Subtiele hints geven aan dat het tussen Jarno en Stijn wel wat wordt. Stijn zit alleen (op dit moment) nog erg met zichzelf in de knoop. Gevoelens heeft hij zeker voor Jarno maar wil ze niet uiten; hij zit zelf als in een lastig genoeg parket en wil daarin niet Jarno meeslepen.
Tel daarbij op hoe mensen op school voor de vakantie tegen hem aankeken, en je hebt een uitkomst. Hij worstelt met zijn eigen gevoelens. Maar voor Jarno heeft hij zeker gevoelens en die zullen zich naar ik meen zeker meer en meer ontwikkelen.

Groeten,
Ray

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Voorbeeld deel 14

Bericht door cor van dongen » zo 15 jan 2012, 00:28

Hoi Ray,
Ik was al blij dat je het weer eens een keer niet met me eens was, zoals je zegt aan het begin van je reactie, want de laatste paar keren waren we het roerend eens met elkaar. Maar...........toen ik even verder las, zag ik dat we het eigenlijk wel eens waren wat de de te voorspellen ontwikkeling van Jarno en Stijn betreft. Maar mijn opmerkingen gingen eigenlijk over het nogal heel snel met verschillende jongens äan de gang gaan (Ralf, Stijn en Wijnand) en dat was ik geneigd als vrij oppervallig seksueel gericht gedrag uit te leggen. Daar zei je niks over.
;)
Groetjes
Cor

Plaats reactie