Nieuw verhaal; "Geheim"

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Nieuw verhaal; "Geheim"

Bericht door Oliver » za 14 feb 2009, 00:45

Het is zover!

Het eerste deel van een nieuw verhaal staat online. Kijk op de site bij de verhalen en ontdek wat het 'Geheim' is.

Ruben leert bij toeval een jongen kennen. Het klikt, al begint het allemaal wat moeizaam. Friso is wat jonger, leeft een ander leven. En dat gaat niet altijd zoals Ruben dat het liefste zou hebben...

Het recept is ondertussen wel bekend; iedere twee weken zal er een nieuw deel verschijnen. Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Lees ze!

Oliver

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Nieuw verhaal; "Geheim"

Bericht door cor van dongen » za 14 feb 2009, 01:26

Wauw, nou hoor ik zit meteen helemaal in het verhaal. Hoewel de jongens zich misschien nog wat ongemakkelijk voelen, lijkt de situatie helemaal vertrouwd. Erg mooie manier waarop je een eerste ontmoeting beschrijft, Oliver.
Tja, met wat voor gevoelens zal Friso naar huis gaan? Ik leef nu al met hem mee.
Lieve groet,
Cor

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Nieuw verhaal; "Geheim"

Bericht door bas » za 14 feb 2009, 02:00

jaja en het lijkt zo'n gewone ontmoeting. feestje, beetje sporten, biertje thuis, jaja samen op de bank, daarna een keer naar bed en ze leefde nog lang en gelukkig.... of zou er toch nog iets meer achter zitten??

Theo
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:42

Re: Nieuw verhaal; "Geheim"

Bericht door Theo » za 14 feb 2009, 12:19

Wouw Oliver, Even wennen aan aan deze stijl van schrijven, want het gaat allemaal wel erg rap. Wat het "Geheim" inhoudt, daar zullen we nog wel achter komen. Die sport klimmen, die is mij volkomen onbekend. Doe je dat in een klim rek of echt in een paal?
Klimrekken zag je vroeger wel in een gymnastiek lokaal, maar een klimplaal nooit.

Het verhaal gaat verder en toen kreeg ik het idee dat de sport over ging in een snelcursus "hoe word ik verliefd" De subliele benadering die ik altijd gewend was van jou was even over. :)

Je schrijfstijl en je woordkeuze is nog steeds perfect hoor. Daarom is het heerlijk om je nieuwe verhaal weer te lezen en kom ik zeker aan het eind nog eens terug op mijn eerste indruk. We zien het vervolg met plezier tegemoet.

Groetjes en een prettig weekend,
Theo

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Nieuw verhaal; "Geheim"

Bericht door Oliver » za 14 feb 2009, 17:24

Dank jullie wel!

Er zit inderdaad een behoorlijke 'vaart' in. Dat brengt alles goed op gang, dacht ik zo. Het gaat ook om het geheim, wat langzaam duidelijk zal worden en alles onder druk zal zetten.

Klimmen, Theo, is een sport die redelijk veel beoefend wordt tegenwoordig. Iedereen kent het steile wand klimmen in de bergen. Aangezien je die hier niet veel hebt in het land zijn er kunstmatige wanden opgezet in sporthallen. Wanden van 14 meter hoog zijn geen uitzondering. Ooit begonnen volgens mij als oefening voor de echte bergsporters, tegenwoordig kom je ze op veel plekken tegen waar veel mensen wekelijks klimmen zonder ooit de bergen in te gaan. Zoals ik er een tijdje een van geweest ben. Mooie sport, erg leuk om te doen.
Om een idee te geven;
Afbeelding

Theo
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:42

Re: Nieuw verhaal; "Geheim"

Bericht door Theo » za 14 feb 2009, 19:54

Kan ik toch merken Oliver dat ik aan oude zak wordt, want dat had je vroeger niet en ook niet de gelegenheid om dat te doen.
Heel leuk dat je het even met een fotootje verduidelijkte.
Dit ga ik echt niet meer proberen hoor, want op een gegeven moment sodemieter ik naar beneden en dat loopt nooit goed af.


Bedankt voor de informatie, want een stukje van het verhaal wordt steeds duidelijker.
Groetjes, Theo

Kevin
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 23:58
Vul het getal in: 0
Locatie: Aalter (België)
Contacteer:

Re: Nieuw verhaal; "Geheim"

Bericht door Kevin » zo 15 feb 2009, 00:53

Oliver, het ziet er naar uit dat het weer een prachtig verhaal zal worden, althans vind ik het eerste deel zeer mooi, maar zoals anderen al zeiden gaat het hier iets rapper vooruit dan wat we in jouw andere verhalen gewend zijn.
mgv Kevin ;)
Wij zijn ook maar gewone jongens, die dan toevallig op andere jongens verliefd worden

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Nieuw verhaal; "Geheim"

Bericht door Hans Bernard » zo 15 feb 2009, 01:23

Oliver,

Weer een nieuwe loot aan de stam. Een veelbelovend eerste deel. Hoewel ik met het allereerste begin wat moeite had, zat ik toch al gauw helemaal in het verhaal. Ik werd er echt door gegrepen. Spannend tot aan de laatste regel. De wat snellere opbouw bevalt mij wel. Ik ben benieuwd naar wat de volgende delen ons zullen brengen.

Groet, Hans

Lookatme
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 28 jan 2009, 18:31

Re: Nieuw verhaal; "Geheim"

Bericht door Lookatme » di 17 feb 2009, 20:03

@ Theo, je word ook wel gezekerd hoor, vallen zul je dus niet zo gauw doen ;)

@ Oliver, mooi begin, het gaat inderdaad redelijk snel. In de meeste verhalen die je tot nu toe hebt geschreven maak je langzaam kennis met beide karakters, maar dit was wel weer een mooie sprong in het diepe. Aangezien er niet veel tijd wordt besteed aan dit deel wordt ik wel erg benieuwd naar 'het geheim' en zal dan ook zeker de volgende delen in de gaten houden :D Maar ach, een verhaal van Oliver beloofd sowieso al veel moois :P

Schrijf ze! :lol:

Pieter

Dijkje078
Berichten: 27
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 21:11

Re: Nieuw verhaal; "Geheim"

Bericht door Dijkje078 » do 19 feb 2009, 22:22

Hey Oliver,

Super dat er weer een begin is van een nieuw verhaal. Ik ben al weken aan het kijken of er al nieuws was. Het begin is weer veel belovend, ik heb er van genoten. Waar het heen gaat? Voorspellen doe ik maar niet meer maar wacht met spanning de komende delen af. ;)

HG
Henk (Dijkje078)

Plaats reactie