Voorbeeld deel 2

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Voorbeeld deel 2

Bericht door Oliver » do 28 jul 2011, 19:12

Na de introductie in deel 1 gaan we verder met deel 2 dat nu online staat.

Jarno zit er stiekem wel heel erg aan te denken om toch naar dat feest te gaan. En dat valt hem niet tegen...

Lees ze!

Oliver

Kevin
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 23:58
Vul het getal in: 0
Locatie: Aalter (België)
Contacteer:

Re: Voorbeeld deel 2

Bericht door Kevin » do 28 jul 2011, 20:44

Mooi deel alweer , dat zeker een goede kijk geeft in het leven van Jarno..., met natuurlijk weer een goede spannende cliffhanger opt eind ;)

-kevin-
Wij zijn ook maar gewone jongens, die dan toevallig op andere jongens verliefd worden

Dijkje078
Berichten: 27
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 21:11

Re: Voorbeeld deel 2

Bericht door Dijkje078 » do 28 jul 2011, 22:06

Oliver,

Je hebt weer een schitterende cliffhanger! Hoe zal Jarno zich hieruit redden?

Hg. Henk :P

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Voorbeeld deel 2

Bericht door cor van dongen » do 28 jul 2011, 22:47

Hallo Oliver,

Nou we zitten wel meteen helemaal in de kern van de problematiek, of moet ik zeggen van de dubbele problematiek: niet alleen is vader al meteen op de hoogte van het geheime uitstapje van Jarno, omdat de inhoud van het mailtje duidelijk genoeg is, maar de aanwezigheid van het dubbel gehandicapte broertje is misschien wel net zo'n groot nog onverwerkt emotioneel probleem voor het gezin.

We zijn allemaal benieuwd naar de reactie van Jarno,en van zijn moeder, en van die vriendenclub? En dat allemaal in die vakantieperiode, waar hij zoveel van had verwacht. (Trouwens een leuke coïncidentie, dat we juist in die zomervakantie zitten). Het is te hopen dat hij enige steun kan vinden bij Jorick.

Wie zei er ook weer dat we uitkijken naar het volgende deel?
Lieve groet,
Cor

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Voorbeeld deel 2

Bericht door Hans Bernard » do 28 jul 2011, 23:43

Mijn beste Cor,

Altijd scherp tot op de snede, ingaand op de kleinste oneffenheden en daarom een genot om te lezen.
Waar zijn die gouden tijden gebleven? Je verbergt je zelfs achter de goegemeente en schrijft alsof je namens hen spreeekt.
Ik lees tenminste: 'we zitten allemaal..' 'we zijn allemaal benieuwd...' 'we kijken uit' Durf je niet meer spijkerhard je eigen mening
aan ons meedelen? Of, en dat is nog erger,je spreekt ons toe alsof je de koningin bent: majestatelijk meervoud.
Cor, kom maar gauw terug in je eigen gedaante dat hebben WIJ allemaal liever.

Oliver, Prima deel 2. Pas op: Vertil je niet aan Ruben.Je begeeft je in dit deel op het gebied van de gehandicaptenzorg. Dat is een specifiek gebeuren. Maar je zult wel weten wat je doet. Ik ben benieuwd naar deel 3.

Groet, Hans

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Voorbeeld deel 2

Bericht door cor van dongen » vr 29 jul 2011, 13:02

Mijn beste Hans,

Joh, ik had helemaal niet gedacht dat je last zou hebben van de wij-vorm, die ik in mijn laatste commentaar bezigde. Het was gewoon mijn bedoeling om een paar accenten te formuleren die me waren opgevallen. En omdat de meeste reacties zich beperken tot “mooi hoofdstuk”en “kan niet wachten tot het volgende deel”, heb ik daarop wat geparafraseerd in de overtuiging dat ik mogelijk de gedachten van meer mensen zou vertolken. Ik hoop niet dat de overige lezers zich hier ook aan gestoord hebben, maar als dat zo zou zijn dan hoor ik dat graag.

Voorts zal ik de pluralis majestatis voortaan bewaren voor situaties waarin ik nog belangrijker personages mag vertegenwoordigen.

Tot slot kan ik je nu nog niet beloven de messen te slijpen bij een volgend commentaar, omdat ik de m.i. toch wel goede gewoonte heb ontwikkeld om de meer kritische noten te kraken op momenten, die daartoe aanleiding geven. Gezien het niveau van de laatste hoofdstukken – inclusief de beschrijving van de gehandicaptenzorg - zag ik daar nog geen reden toe. ;)

Groet
Cor

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Voorbeeld deel 2

Bericht door Hans Bernard » vr 29 jul 2011, 13:10

Dag Cor,

Bedankt voor je toelichting.Toch blijf ik enigszins verrast door je minder scherpe pen.
Ik mis toch je fileermes waarmee je oneffenheden wegsneed. Welliswaar met mededogen
en vanuit een standpunt de aangesprokene nooit te kwetsen. Je bent zelfs zo aardig mijn
majestatelijk niet te verbeteren in majesteitelijk.
Toch hoop ik spoedig weer eens de degens met je te kruisen.

Met oprechte waardering een hartelijke groet,

Hans

Oldie60
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 02 apr 2010, 17:53

Re: Voorbeeld deel 2

Bericht door Oldie60 » vr 29 jul 2011, 14:38

Goh, Ik dacht dat het over Olivers verhaal ging. Maar nee, Cor krijgt nu een beurt....Haha
Jouw reactie Cor vond ik prima. Ga zo maar door.

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Voorbeeld deel 2

Bericht door Hans Bernard » vr 29 jul 2011, 23:10

Als we zo gaan beginnen Oldie60 dan kan Oliver het forum wel opdoeken.

Oldie60
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 02 apr 2010, 17:53

Re: Voorbeeld deel 2

Bericht door Oldie60 » za 30 jul 2011, 09:28

Hans Bernard schreef:Als we zo gaan beginnen Oldie60 dan kan Oliver het forum wel opdoeken.
Ik ben niet begonnen hoor...... waarheid is soms hard!!

Plaats reactie