Uitzicht deel 2

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Uitzicht deel 2

Bericht door Oliver » vr 08 okt 2010, 18:34

Deel 2 van Uitzicht staat online. Door omstandigheden dagje later dan normaal, sorry!

Goed, Joris is dus blijkbaar zo hetero als het maar zijn kan. Wat nu?

Lees ze!

Oliver

tsja
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 08 okt 2010, 22:41

Re: Uitzicht deel 2

Bericht door tsja » vr 08 okt 2010, 22:51

Ey oliver,

Ik lees al een lange tijd jouw verhalen maar heb nooit gereageerd.
nu heb ik maar eens besloten om dit wel te doen aangezien het echt leuke verhalen zijn.
Ik kan me nog goed herinneren dat ik voor het eerst een van je verhalen las, alleen om er achter te komen dat ik 2 weken moest wachten op het vervolg.
Aan de ene kant vond ik dit jammer, aan de andere kant is het ook een zeer leuk vooruitzicht, ik kijk altijd uit naar het vervolg van je verhalen.
Ook nu ben je er weer in geslaagd om mij vol spanning te laten wachten:)
Ik zit nu al met spanning te wachten op het volgende deel.
Vanaf nu zal ik wat meer van me laten horen, en bij het volgende deel zal ik ook wat meer ingaan op de inhoud van het verhaal. zou ik nu ook wel willen doen maar helaas moet ik nog weg.

mvg,
Een grote fan (sorry, ben nog niet uit de kast en met internet weet je het maar nooit)

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Uitzicht deel 2

Bericht door Oliver » za 09 okt 2010, 01:01

Ha die Tsja!

Bedankt voor je berichtje hier!
Uit de kast, in de kast.... Hier maakt dat allemaal niet uit.
Ik snap je, je weet maar nooit op internet. Voordeel van dat internet; je kunt gewoon jezelf zijn, of dat nou onder de naam Tsja is of niet. ;)
Welkom!

Oliver

Marcelgay
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 02 jan 2009, 13:19

Re: Uitzicht deel 2

Bericht door Marcelgay » za 09 okt 2010, 09:02

Oliver,

Het begint inderdaad al weer een lekker goed en spannend verhaal te worden. Met veel mogelijkheden waar het naar uitloopt. En tenminste ook een aardig aantal personen, met hun eigen bezigheden. Het zoeken van een prooi is inderdaad een leuke bezigheid, zeker wanneer je erna succus hebt, maar vaak kan het ook uitlopen op een teleurstelling.
Ik lees je verhaal weer met veel plezier, en kan ook al niet wachten op deel 3 tot en met 20. Laat ze maar snel komen uit je schrijverspen.
Groet Marcel

Oldie60
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 02 apr 2010, 17:53

Re: Uitzicht deel 2

Bericht door Oldie60 » ma 11 okt 2010, 12:52

Gewoon weer ouderwets goed

retah
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 01:17
Vul het getal in: 0
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Uitzicht deel 2

Bericht door retah » di 12 okt 2010, 23:30

Inderdaad, een uitstekend verhaal met vele mogelijkheden. Ook ik wacht vol ongeduld op de vervolgdelen. Groetjes, Henk H

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Uitzicht deel 2

Bericht door Oliver » wo 13 okt 2010, 22:06

Tot en met deel 20? Toe maar... :D
Ik heb nog geen idee, maar ik ga mijn best doen.

Bedankt voor de reacties allemaal!!!

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Uitzicht deel 2

Bericht door cor van dongen » do 14 okt 2010, 21:15

Hallo Oliver,

Tja, ik heb deze keer lang gewacht met een reactie, terwijl ik meestal als een van de eersten sta te juichen om je met complimenten te overladen, want ik ben een grote fan van je, zoals je weet. Waarom dan die aarzeling?
De eerste twee delen heb ik gelezen en herlezen. Ik heb zelfs nog een aantal oude verhalen opnieuw gelezen om erachter te komen wat me een beetje dwars zat bij dit nieuwe verhaal UITKIJK. Ik denk dat ik erachter ben.

Je bent - is mijn mening - het sterktst als je verhalen schrijft over pubers van een jaar of 15 die zich beginnen te realiseren dat ze anders zijn dan de meeste jongelui in hun omgeving, hun coming out, maar ook en vooral het bij die leeftijd horende schuchtere, tedere en vooral naïeve en argeloze, dat zo'n joch op die leeftijd kenmerkt.
Remco echter maakt op mij de indruk van een iemand die veel ouder is, die al veel verder is met zijn eigen seksuele fantasieën (terwijl hij nog helemaal geen ervaring heeft) en die in zijn voyeuristische bezigheden ook meer ervaring lijkt te hebben dan een jonge jongen.

Nou kan het natuurlijk best zijn dat iemand al veel verder is dan zijn leeftijdsgenoten, en uiteraard is het de schrijver die zijn figuur creëert. En wie ben ik als lezer om daar kritiek op te hebben? Maar juist gezien je andere verhalen heb ik denk ik moeite om me in je nieuwe hoofdpersoon in te leven. Zou dat kunnen?

Ik weet niet of andere lezers dit ook zo ervaren en misschien valt iedereen wel over me heen, en is dit aanleiding voor een fikse discussie, maar die hebben we al wel eens eerder gehad ;)
Ik blijf toch reikhalzend uitzien naar het volgende deel, want je verhaaltrant is nog steeds een genot om te lezen.

Lieve groet,
Cor

Torenvalk
Berichten: 57
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 01:22

Re: Uitzicht deel 2

Bericht door Torenvalk » do 14 okt 2010, 23:16

Beste Cor,

Ook ik had bij het lezen van Oliver's nieuwe verhaal gefronste wenkbrauwen.
Ook ik vroeg me af waarom ik niet meteen enthousiast was zoals gewoonlijk.
Remco is volgens jou de oorzaak, omdat hij niet de schuchtere, argeloze, naïeve jongen zou zijn.
Kom Cor, we leven in 2010, waar 15 jarigen zowat halve volwassenen zijn. Kijk maar eens om je heen.
Als ik zo vanuit het luchtruim de aarde aanschouw, dan zie ik 15 jarige dingen doen, die ik jou niet zou durven vertellen.
Dus een goede raad Cor, kijk om je heen, leef in deze tijd, in deze wereld......vet gaaf joh!!!!!....Ik probeer het ook.

Oliver, ook jij evolueert en daar moeten wij aan wennen. Desalnietemin wordt het een mooi verhaal, denk ik.

Groet, Torenvalk.

Peter Veltkamp
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 06 nov 2009, 05:09
Vul het getal in: 0
Locatie: Wellington New Zealand
Contacteer:

Re: Uitzicht deel 2

Bericht door Peter Veltkamp » vr 15 okt 2010, 01:33

Hoi Oliver...

Ook ik geef niet vaak een reactie, maar wilde toch even tegen je zeggen dat ik het totaal oneens ben met Cor.

Ik vind Remco juist een persoon waar je je zelf snel in kan herkennen en/of plaatsen. Ik ben het met Torenvalk eens dat jongens (en meisjes) tegenwoordig veel meer volwassend denken en leven dan een generatie terug. Het idee dat een puber per definitie "schuchter', "teder" of "naïef" is, is wel een beetje ouderwets. Zeker op het gebied van seks. Denk vooral tegenwoordig hoe 'gemakkelijk' je van alles kan vinden, doen en kontakten kan maken op en via het Internet.

Ik vind dat je Remco juist zo goed brengt. Ik denk dat (in de loop van het verhaal?) wanneer seks en vriendjes niet alleen maar 'veilig' in Remco's eigen hoofd plaats vinden (of 'veilig' via het internet/chat), dat hij juist gaat leren dat de werkelijkheid heel anders kan zijn. Fantaseeren is prachtig... maar... alles is daar mogelijk.

Dat kan best een zeer boeiend verhaal zijn en hebben wij dat niet allemaal wel beleefd? En denken wij daar niet allemaal wel eens naar terug? Ah to be young again?

Ik kijk heel erg uit naar het volgende deel, en hoop dat er nog velen delen mogen volgen, want ik heb zo het gevoel dat dit een heel speciaal verhaal gaat worden!

Bedankt Oliver!

Groetjes van Peet

Plaats reactie