Dagje eerder; Mysterie deel 12!

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Dagje eerder; Mysterie deel 12!

Bericht door Oliver » wo 10 mar 2010, 12:11

Een dagje eerder dan verwacht; deel 12! Vanuit Oostenrijk deze keer, ik heb een betaalbaar draadloos netwerkje op kunnen pikken. Morgen drukke dag, dus vandaag even achter de laptop gekropen. Straks de berg op voor inspiratie... ;)

In deel 12 komen de zenuwen van Josh tot een hoogtepunt, het is de dag van de toneeluitvoering. En dat maakt meer los dan Joshua ooit kon vermoeden...

Grüss Gott, lees ze!

Oliver

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Dagje eerder; Mysterie deel 12!

Bericht door cor van dongen » wo 10 mar 2010, 15:54

Hoi Oliver,
Geweldig, spannend en ontroerend.
De oplopende gevoelens van zenuwachtigheid voor de voorstelling zijn geweldig beschreven. En de spanning bleef nagenoeg tot het eind aanwezig. Ook de handelingen op het toneel en de reacties erna mooi en met invoelingsvermogen gekarakteriseerd. Dat ik een weddenschap verloor over de aard van Josh zijn gevoelens neem ik graag op de koop toe. Ik had het echt niet zien aankomen....die Petra, hoewel ze toch reeds eerder acteerde in het verhaal. Het stappen achteraf bleek een mooie aanzet tot het ontroerend eind met een kussende Albert.
Hartstikke bedankt voor de uren van leesgenot, en voor de vroege verrassing.
Lieve groet
Cor

PS.Nog een paar fijne dagen in de bergen en veel inspiratie toegewenst voor het volgende verhaal.

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Dagje eerder; Mysterie deel 12!

Bericht door Oliver » wo 10 mar 2010, 17:20

Dank je Cor!

Weddenschapje? Mag ik uit ervaring spreken dat je daar voorzichtig mee moet zijn? :lol:

Maar die inspiratie; mag ik die eerst nog gebruiken voor de rest van Mysterie?
Eén ding tegelijk.
;)

Groet!

Theo
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:42

Re: Dagje eerder; Mysterie deel 12!

Bericht door Theo » wo 10 mar 2010, 18:50

Hoi Oliver,
Je hebt twee reden om lekker te genieten op je vakantie, want er is beslist genoeg sneeuw om lekker te genieten en te skieën, en hier genieten de achterblijvers van je verhaal, want alles wordt steeds duidelijker.
Langzamerhand wordt de liefde tot elkaar, omgeacht wie het is steeds beter in zicht en zolang daar iedereen gelukkig mee is,mag het nog even duren.
Veel plezier daar en misschien krijg je nog inspratie en blijven we het verhaal met plezier volgen.
Groetjes, Theo

jefkke2
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 27 jul 2009, 16:58
Vul het getal in: 0
Locatie: Gelderland

Re: Dagje eerder; Mysterie deel 12!

Bericht door jefkke2 » wo 10 mar 2010, 20:31

Wat was dit mooi, in één woord Super!

Heb echt met de spelers mee geleefd, in het hele verhaal. Vóóral het einde was erg mooi, het voelde goed om te lezen dat Albert en loïc bij elkaar zijn gekomen.

Oliver, geniet van je vakantie nog, ik doe het van je verhaal! Want het heeft me echt een mooi gevoel gegeven!
Groetjes,

Jefkke2 (Jeffrey)

Kevin
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 23:58
Vul het getal in: 0
Locatie: Aalter (België)
Contacteer:

Re: Dagje eerder; Mysterie deel 12!

Bericht door Kevin » wo 10 mar 2010, 23:21

Prachtig deel terug Oliver!

zeer mooi geschreven, kon me geheel inleven in het toneel...

en natuurlijk niet te vergeten, het einde met het zoenen ts Albert en Loic.

Nog veel plezier in Oostenrijk!
Wij zijn ook maar gewone jongens, die dan toevallig op andere jongens verliefd worden

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Dagje eerder; Mysterie deel 12!

Bericht door Raymonm » vr 12 mar 2010, 20:35

Beetje later dan normaal, super verhaal gaat de goede kant op.

Erg ontroerend van albert en loic ben benieuwd hoe het verder af zal lopen.

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Dagje eerder; Mysterie deel 12!

Bericht door cor van dongen » za 13 mar 2010, 00:43

Goh Ray,
zijn we het een keertje met elkaar eens ;)
gr
Cor

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Dagje eerder; Mysterie deel 12!

Bericht door Hans Bernard » za 13 mar 2010, 17:34

Oliver,

Het wordt haast een ondoenlijke zaak om nog origineel commentaar te geven. Als je niet bij de eersten hoort, is al het gras al voor de voeten weggemaaid.
Maar het is ook niet aardig om altijd te zeggen: ik sluit me aan bij de vorige schrijvers.
Nu is het zo dat al is een grasmat nog zo mooi gemaaid, hier en daar altijd toch nog vergeten sprieten staan.
Die sprieten kan ik nog mooi met een schaartje wegknippen. Anders gezegd: ik vind nog wel wat om over te schrijven. Daar gaan we.
Dit deel beschrijft één van de hoogtepunten van je verhaal. De uitvoering, waar we als lezers zonder kaartje naar toe mogen.
En door jouw schrijftalent bekijken we de voorstelling niet vanaf de zijlijn, maar zitten eerste rang alsof we de beste plaats hebben gekregen.
En ja.......Cor verliest er een fles wijn mee, maar met één pennestreek bewijs je dat Joshua hetero is. Welliswaar een unieke hetero, een
die homo's normaal behandelt. Daarmee laat je eens te meer zien een uitstekend karakterschrijver te zijn en niet in platgetreden paden te lopen.
Ook mooi vind ik jouw keuze voor Albert, in eerste instantie een beetje de kneus van de klas. Wat verfrissend dat het nu eens niet "het stuk" is.

Bedankt voor al dat moois, Hans

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Dagje eerder; Mysterie deel 12!

Bericht door Raymonm » di 16 mar 2010, 23:17

Dag Hans,

Ik wil niet het gras voor je voeten wegmaaien, maar is het wel helemaal zeker dat Joshua hetro is? Hij is misschien nog aan het ontdekken of er nog niet voor uit gekomen, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat hij dan hetro is ben ik van mening.
We weten nat uurlijk niet wat de toekomst voor ons in petto heeft!

Cor, wij eens met elkaar? hebben we echt niet gekift? zeker weten? das een wonder!

Plaats reactie