Spam en andere rotzooi

Voor alle onderwerpen die je kwijt wilt.
Plaats reactie
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Spam en andere rotzooi

Bericht door Oliver » di 02 feb 2010, 21:55

Het zal de meesten van jullie al wel opgevallen zijn, er komt met regelmaat spam binnen op het forum: berichten met reclame, dating met lieve dames uit het Oosblok of snel geld verdienen via... -ik wil het niet eens weten-.

We doen wat we kunnen om het zo snel mogelijk weg te halen. We zitten er zo kort mogelijk op om deze berichten weer te verwijderen en de posters te bannen. Niet dat zoiets echt veel helpt (ze veranderen van identiteit en IP-adres als een kameleon van kleur verschiet) maar het helpt toch een beetje het in toom te houden. Het einige wat nog zou helpen is om aanmeldingen van nieuwe mensen voor het forum eerst goed te keuren voordat ze iets op het forum kunnen posten. Het grote nadeel is dat de toegankelijkheid een stuk minder wordt omdat ik niet 24 uur per dag online ben en het dus even kan duren voordat iemand toegelaten kan worden. Ik hecht er toch wel waarde aan dat het allemaal zo laagdrempelig mogelijk blijft. Dat gaan we dus nog maar even niet doen. Dat kan altijd nog als het écht de spuigaten uit gaat lopen.

Ik wil jullie wel vragen om niet op de berichten te klikken en zeker niet op links in die berichten! Als je dat doet is dat voor hun een indicatie dat het werkt en blijven ze nog meer posten. Bovendien weet je ook niet wat voor rotzooi je binnenhaalt op je pc. Wees voorzichtig.

Groetjes,

Oliver

onzekees
Berichten: 7
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 21:38
Vul het getal in: 0
Locatie: Eindhoven, NB.
Contacteer:

Re: Spam en andere rotzooi

Bericht door onzekees » wo 03 feb 2010, 18:14

Beste Oliver

De software van je forum updaten naar de nieuwste versie van phpBB helpt ook tegen deze "spambots".

Groetjes OnzeKees
Leef je leven, het kan alleen maar beter worden.

Plaats reactie