Mysterie deel 5

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Mysterie deel 5

Bericht door Oliver » do 03 dec 2009, 20:00

Deel 5 van Mysterie staat online.

Joshua en Loïc hebben elkaar wat uit te leggen. Dat lukt niet helemaal.
Loïc laat wat meer van zichzelf zien.

Lees ze!

Oliver

jefkke2
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 27 jul 2009, 16:58
Vul het getal in: 0
Locatie: Gelderland

Re: Mysterie deel 5

Bericht door jefkke2 » vr 04 dec 2009, 15:59

Weer een super mooi en spannend stuk!!

Eindelijk leren ze Loïc beter kennen! Ben benieuwd hoe 't verder gaat:)
Groetjes,

Jefkke2 (Jeffrey)

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Mysterie deel 5

Bericht door cor van dongen » vr 04 dec 2009, 18:17

Hallo Oliver,
Ja, spannend is het wel, maar ik vond het ook wel wat verwarrend deze keer. Daarom heb ik er ook maar een nachtje over geslapen ;)
De titel van het verhaal heeft waarschijnlijk wel te maken met Loïc dacht ik in het begin, maar nu laat hij plots wel heel veel kanten van zichzelf zien, die minder mysterieus zijn, zoals zijn vingervlugheid, het ongeluk en zijn homo zijn. Op zich niet zo gek natuurlijk, maar ik vind het niet helemaal corresponderen met zijn hautaine, afstandelijke manier waarop hij zich in het algemeen op school gedraagt. Misschien is daar een duidelijke of gemakkelijke uitleg voor hoor, maar ik vind het dus wat verwarrend wat zijn persoonlijkheid betreft.
Dat geldt trouwens ook een beetje voor de andere lijn in het verhaal.... het toneelstuk en de zoen.... Juist door de ontwikkelingen, de lessen die ze opgedaan hebben in de homobar...zou je verwachten dat er op dat terrein ook iets zou gebeuren, maar.....niente. Dat is niet zo logisch denk ik, temeer omdat je aanvankelijk steeds alterneerde tussen de verschillende situaties en dat je deze lijn nu niet meer invult.
Maar ik ben en blijf benieuwd hoe het verder gaat.
Lieve groet :roll:
Cor

Dolphinboy
Berichten: 36
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 22:23
Vul het getal in: 0
Locatie: Apeldoorn

Re: Mysterie deel 5

Bericht door Dolphinboy » zo 06 dec 2009, 02:30

cor van dongen schreef:Hallo Oliver,

De titel van het verhaal heeft waarschijnlijk wel te maken met Loïc dacht ik in het begin, Lieve groet :roll:
Cor
Eerlijk is eerlijk deze gedachte had ik eerst zelf ook. Maar naar mate we vorderen denk ik dat het mysterie meer op Joshua gaat slaan. Even een paar mysterieuze zaken:

1: Waarom is zoenen met Kelvin zo moeilijk en Zoenen met Loïc zo vanzelfsprekend dat hij terug zoent?
2: Waarom ishet een raar idee om te vertellen dat je hetero bent tegen iemand anders? Normaal schreeuwen de meeste al bij voorbaat dat ze hetero zijn als alleen een jongen al naar ze kijkt.
3: op je 15e stappen en dan in een homokroeg? En er wordt niet gesproken over stappen in een heterokroeg met bijv. Gert. Dit is dus de eerste keer dat Joshua gaat stappen??

Tja het MYSTERIE zit hier duidelijk in de gevoelens en acties van Joshua, die dit zelfs voor hem heel appart vind allemaal.

Ik neem aan dat we in het volgende deel wel weer een tipje van de sluier omhoog zullen zien gaan alleen maar om hem dan weer 2 tipjes om laag te zien zakken omdat het verhaal wederom een andere richting gaat vormen. Hoe zit dat met Patrick en de gelukzalige lachjes van Joshua bij zijn SMS-jes
Who Ever You Are, Whatever U Do Just Be Yourself

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Mysterie deel 5

Bericht door Raymonm » zo 06 dec 2009, 15:07

Vanuit een zonovergoten vakantiebestemming,

Prachtig deel, er komt licht in de duisternis rondom loic, hoe zal het verder verlopen?

Ik ben erg benieuwd! Strak gepland einde hoor oliver!

Gr,
Ray

Hein
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 04 nov 2009, 18:13

Re: Mysterie deel 5

Bericht door Hein » di 08 dec 2009, 14:26

Hey, Oliver!
Ja, verrassend, kan ik dat zeggen, of is het gewoon wat we van je gewend zijn!? Ik geniet van je verteltrant, maar dat wist je al lang. Ik kijk weer uit naar het volgend deel. Succes ermee, ja, dat is haast verzekerd!
Groet van Hein of ..

Torenvalk
Berichten: 57
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 01:22

Re: Mysterie deel 5

Bericht door Torenvalk » di 08 dec 2009, 14:44

Oliver,

Zelf in het Zuiden hoorde ik over je succes met je nieuwe verhaal "Mysterie".
Voor jou ben ik daarom teruggevlogen en heb alle vijf de delen gelezen: het was de moeite van het terugvliegen waard.
Ik blijf voorlopig in de buurt om de volgende delen ook te kunnen lezen.

Torenvalk, ook de groeten voor Cor en Bas.

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Mysterie deel 5

Bericht door bas » wo 09 dec 2009, 01:22

Hoi oliver en alle lezers van het mysterie.

Dramatisch is dit deel. Er komen zoveel dingen niet uit die toch wel verwacht waren.

De titel heeft helemaal niets te maken met joshua of lois (ach weer die puntjes), heeft helemaal niets te maken met de jongens en meisjes die al of niet verliefd achter elkaar lopen aan te rennen als kippen(waar heb ik die meer gehoord) zonder kop!
Ik vermoet en weet eigelijk wel zeker dat het te maken geeft met de laatste alinea van het verhaal (iemand wist het, 10 of 11 delen) : het toneelstuk en de bewuste zoen. Maar wie geeft wie de zoen, en waar ergens? Thats is the mysterie (is dat ook shakespeare?)

Ja en het toneelstuk, in het hoofdstuk niet genoemd, of eigelijk wel. Steeds als je joshua hoort dat hij zingt, vecht, huilt, bid, lacht, werkt en bewondert dan komt het toneelstuk naar boven met al zijn problemen, onzekerheden, vooroordelen en risico’s.

Lois, een jongen met een aantal kanten : afstandelijk, verlegen, terughouden, fel, menslievend, vrolijk en treurig . eigelijk allemaal tegenstrijdigheden, hoe kan je zo zijn, hoe kan je zo zijn geworden. Dat weet je alleen als je het heb meegemaakt of zal hij zich nog echt bloodgeven aan iemand?

En dan nog zoenen, waarschijnlijk is het geschreven toen de griep er nog niet was, want anders had het er heel anders uitgezien. Meisje zoenen ja, jongens zoenen nee. Of alleen in die homobar. Of was DE zoen in de bar een ander uiting, een uiting van ik heb je nodig, wil je me bijstaan in deze tijd waarvan je het bestaan niet weet! En had het helemaal geen sensuele bedoeling? Ik zou bijna zeggen zie hoofdstuk 11 (en na deze opsomming misschien wel 12)

De vorige hoofdstukken waren voor mij saai (sorry oliver en cor, maar ik ben niet geroyeerd), maar dit hoofdstuk was weer ouderwets smullen, met je pyjama voor de pc, warme chocolademelk er bij en een banketstaaf!. Maar goed we zullen de kip er weer niet bij gaan halen. 1 veer is wel genoeg.

En dan de grote verrassing!! Mijn vogel is weer terug! (sorry hoor dat ik ‘mijn’ gebruik)
Sinterklaas het land uit en de torenvalk er in! (zou torenvalk sinterklaas zijn?)
Voor hem nog een klein stukje gedicht :

De ruimte zo kil en koud
De veren zo zacht en warm
De poten zo hard en vlijm
De snavel zo krom en scherp
Maar oh zo snel ging die aanraking voorbij
Het donsje koester ik nog steeds
En hoop op een hernieuwde kans
Vol passie en vuur

Groetjes van Bas

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Mysterie deel 5

Bericht door Hans Bernard » do 10 dec 2009, 14:46

:D deel 5 gelezen...

er worden steeds meer mogelijke 'mysteries' onthuld.
Maar volgens mij moet het grote 'mysterie' nog komen.
Je weet echter nooit bij Oliver: stille waters, diepe gronden.
Wie weet wat Oliver nog te voorschijn tovert. En dat kan hij.
Kijk naar de trucjes van Loïc, die komen uit Oliver's koker.

;) Hans

Plaats reactie