Mysterie deel 3

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Mysterie deel 3

Bericht door Raymonm » zo 08 nov 2009, 19:07

Dag Cor en dolphinboy,

@Cor,

ik begrijp je reactie, alleen gaat die een heel andere kant op, zoals dolphinboy al aangeeft naar een comming out. Het is iets waarvan ik denk dat dat op dit moment in dit verhaal (nog) niet aan de orde is of zal zijn.
Daarom denk ik ook dat die discussie hier niet geheel thuishoort.
Tevens geeft ik een mening ergens over, en dat is hoe het naar mijn idee zou horen. Mensen in het algemeen moeten meer begrip hebben voor homoseksualiteit.
Dat er niet altijd op een goede manier mee wordt omgegaan ben ik het mee eens, maar ook dat is een discussie die hier niet thuishoort.
Ik reageerde eigenlijk alleen meer richting Hans, dat het niet overdreven is of in die richting. In het algemeen ben ik ook van mening dat ouders meer begrip voor hun kinderen (hetro, homo, biseksueel) mogen tonen. We zijn wie we zijn, daar kan nu eenmaal weinig aan veranderd worden.

Gr,
Ray

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Mysterie deel 3

Bericht door Hans Bernard » ma 09 nov 2009, 12:42

Ray, Dolphinboy

Dolphinboy, ik ben verrast door jouw kijk op het verhaal en moet eerlijk zeggen dat ik ook, verkeerd dus, vanuit een coming out situatie heb gereageerd.

Ray, je hebt gelijk dat je zegt dat begrip voor homoseksualiteit normaal zou moeten zijn. Omdat het vaak nog niet zo is, kwam ik tot mijn opmerking.

Ondanks beide steekhoudende argumenten, mag ik toch van mening zijn dat de moeder wel heel makkelijk met homoseksualiteit omgaat. Het is mijn beleving bij het lezen van die tekst, omdat ik andere ervaringen heb op dat gebied.

Hans.

Dolphinboy
Berichten: 36
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 22:23
Vul het getal in: 0
Locatie: Apeldoorn

Re: Mysterie deel 3

Bericht door Dolphinboy » ma 09 nov 2009, 18:50

Hans Bernard schreef:Ray, Dolphinboy

Dolphinboy, ik ben verrast door jouw kijk op het verhaal en moet eerlijk zeggen dat ik ook, verkeerd dus, vanuit een coming out situatie heb gereageerd.

Ray, je hebt gelijk dat je zegt dat begrip voor homoseksualiteit normaal zou moeten zijn. Omdat het vaak nog niet zo is, kwam ik tot mijn opmerking.

Ondanks beide steekhoudende argumenten, mag ik toch van mening zijn dat de moeder wel heel makkelijk met homoseksualiteit omgaat. Het is mijn beleving bij het lezen van die tekst, omdat ik andere ervaringen heb op dat gebied.

Hans.
Helemaal geen enkel probleem. Het blijft nu eenmaal zo dat iedereen zijn eigen ervaringen heeft waarvanuit een mening wordt gevormd. Gelukkig zijn die niet allemaal gelijk want zowel dan had Oliver ons nooit deze mooie verhalen voorgeschreven. Het enige dat ik kan zeggen Hans: Ik hoop dat de situatie privé inmiddels ten goede veranders is voor je.
Who Ever You Are, Whatever U Do Just Be Yourself

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Mysterie deel 3

Bericht door bas » di 10 nov 2009, 01:20

hoi Oliver en al die andere jongenlui

wat moet ik nu weer reageren op dat meeste heel zinnige commentaar op het verhaal en en het gezwets van een heleboel anderen (oliver ga maar vast schijfruimte extra reserveren,want hier komt een heleboel commentaar op, maar dan weten we meteen wie er hier zwetst).

ik ben het met een eerdere schrijver eens : er in niemand uit de kast gekomen . en het zou een heel speciaal verhaal worden als er op het einde helemaal niemand homo is. zij leven nog lang en gelukkig, kast of geen kast. als het zo is sjapo (hoe schrijf je dat?) oliver. maar ja we moeten nog 10 hoofdstukken wachten (heeft iemand voorinformatie of heb ik iets gemist?)

ik moet wel even kwijt dat ik in het verhaal nog geen meisjes ben tegengekomen. (of moet ik alle delen weer een keer gaan lezen)

maar goed homobar. ik ben een keer in een homobar geweest "chez andre" in eindhoven, 35 jaar geleden toen het woord gay nog uitgevonden moest worden. samen met 5 vrienden. en we kwamen tot de conclusie dat er eigenlijk allemaal maar gewone mensen zaten zeg. dat was een teleurstelling. we hadden toch wel wat meer spectakel verwacht. ik denk dat Joshua dat gevoel ook wel een beetje had.

maar ja . wie met wie en wat en hoe en wanneer en waarmee. ik zal eens kijken of daar een poll van te maken is. (als iemand daar al ervaring mee heeft geef effe een gil (of is dat te gay?).

he boys (hoe moet ik jullie noemen (ik ben geen homo(denk ik))), blijf kalm, laat het forum niet ontploffen, en morgen weer gezond op en snaveltjes toe??

groetjes bas

ps volgens mij kloppen er een paar dingen taalkundig niet, maar daar hebben we onze mensen voor

retah
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 01:17
Vul het getal in: 0
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Mysterie deel 3

Bericht door retah » wo 18 nov 2009, 00:51

Gelukkig, het is weer bijna donderdag, dan kunnen we misschien zien wat er gebeurd in de kroeg met Loïc en Joshua. Een fantastische cliffhanger Oliver, ik kan haast niet wachten, groetjes, Henk H.

jefkke2
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 27 jul 2009, 16:58
Vul het getal in: 0
Locatie: Gelderland

Re: Mysterie deel 3

Bericht door jefkke2 » do 19 nov 2009, 20:04

Waar blijft deel 4........??

Ik zit met spanning te wachten!!
Groetjes,

Jefkke2 (Jeffrey)

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Mysterie deel 3

Bericht door Oliver » do 19 nov 2009, 20:12

Deel 4 staat nu online.

Zoals beschreven in het stukje 'over de schrijver'; 40 urige werkweek....
Ik ben net thuis.

;)

jefkke2
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 27 jul 2009, 16:58
Vul het getal in: 0
Locatie: Gelderland

Re: Mysterie deel 3

Bericht door jefkke2 » do 19 nov 2009, 22:08

Hee Oliver,

Dat stukje heb ik nog nooit gelezen. Sorry wist ik niet. Maar ik was gewend dat het altijd voor de avond op donderdag er op stond, of ik was er donderdag niet, en dan las ik het vrijdags.

Maargoed, het is weer mooi:)

Greetzz
Groetjes,

Jefkke2 (Jeffrey)

Plaats reactie