Mysterie deel 2

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Mysterie deel 2

Bericht door Oliver » do 22 okt 2009, 18:47

Deel 2 van Mysterie staat online.
Loïc blijkt een mysterieuze jongen te zijn. Gesloten, afstand houdend van de rest.
Joshua gaat repeteren voor het toneelstuk met Kelvin. Er moet tenslotte gezoend worden! Maar dat is moeilijker dan gedacht....

Lees ze!

Oliver

Kevin
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 23:58
Vul het getal in: 0
Locatie: Aalter (België)
Contacteer:

Re: Mysterie deel 2

Bericht door Kevin » do 22 okt 2009, 18:56

Dag Oliver,

Weeral een prachtige start van een nieuwe verhalen reeks zou ik zeggen! Al zijn we van jouw niet veel minder gewend...

kan weeral niet wachten tot deel 3

groet Kevin
Wij zijn ook maar gewone jongens, die dan toevallig op andere jongens verliefd worden

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Mysterie deel 2

Bericht door cor van dongen » do 22 okt 2009, 23:52

Hoi Oliver,
We worden weer heel snel in je verhaal meegezogen. Het is vooral je eigen herkenbare stijl met veel dialogen, die de meeste mensen erg zal aanspreken, denk ik. Maar ook het steeds alterneren tussen twee situaties (hier het dagelijkse schoolgebeuren en de mysterieuze nieuwe klasgenoot, en anderzijds de repetities van en voor het toneelstuk al of niet vermengd met de werkelijkheid) maken het geheel zo boeiend.
Tot mijn spijt echter moet ik ook opmerken, dat er deze keer vrij veel foutjes tegen het Nederlands zijn blijven staan. Misschien moet je de proeflezers wat meer achter de vodden zitten ;)
Lieve groet,
Cor

Dolphinboy
Berichten: 36
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 22:23
Vul het getal in: 0
Locatie: Apeldoorn

Re: Mysterie deel 2

Bericht door Dolphinboy » vr 23 okt 2009, 15:47

Hoi Oliver. Zoals gewend weer een prachtig begin van een meeslepend verhaal. Kunnen die post's niet gewoon elke week want het wachten duuurt me soms te lang.

Ik heb wel een hele kleine miene opmerking. De overgang tussen school en de oefeningen met Kevin zijn soms heel onverwacht. In je eerdere verhalen zat hier altijd een vrij duidelijke overgang in. Soms door het plaatsen van een extra blanco regel. Die mis ik bij dit verhaal waardoor het verschil in alinea een beetje mist. Je denkt dat de zin nog bij de vorige hoort terwijl het dus eigenlijks een nieuwe alinea is. Dat vind ik jammer.

Voor de rest weer een prachtig gegrepen verhaal. Ik ben heel benieuwd hoe de kus zijn loop gaat vinden en wat dit voor verborgen gevoels gaat geven bij de hoofdpersonen. En ook de openbaring van Loit (uhm die franse dus) ben ik benieuwd naar. Wat is daar het verhaal achter.

Wel dat gaan we vast in de volgende delen weer merken. Wanneer is het November? Kan niet wachten op deel 3. Kan ik ggeen proeflezen worden ofzo :P
Who Ever You Are, Whatever U Do Just Be Yourself

jefkke2
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 27 jul 2009, 16:58
Vul het getal in: 0
Locatie: Gelderland

Re: Mysterie deel 2

Bericht door jefkke2 » za 24 okt 2009, 14:26

Weer met veel plezier gelezen!

Ga zo door! Ik wacht met smart op deel 3!
Groetjes,

Jefkke2 (Jeffrey)

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Mysterie deel 2

Bericht door Raymonm » zo 25 okt 2009, 12:12

Goedemorgen,

Weer een geweldig deel! Goede interactie tussen de verschillende lijnen in het verhaal en het loopt met een goede rode draad in elkaar over!

Gaat de goede kant op... Kelvin stelt voor om naar een homo kroeg te gaan... Ik vraag me af of er echt niet meer achter zit..... MAar daaar komen we in de loop van het verhaal vast en zeker achter!

Ik wil niet vervelend zijn Cor, maar ik wil toch even een opmerking maken tegen je. Ik lees het vaker, en vind het jammer dat je er opmerking over maakt. De spelfouten. Let it be!

Ook jij, (en nu even een grappige opmerking) met jouw perfectionisme maakt vast ooit spelfouten. Ook al zie je ze, laat ze staan, en begin er niet over. Ik ben van mening dat Oli het nog steeds voor zijn plezier doet. Er zit geen uitgever achter die alles tig keer checkt en audit etc. etc.

Wees blij met de verhalen en het leesvoer dat we voorgeschoteld krijgen!

Gr,
Ray

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Mysterie deel 2

Bericht door cor van dongen » zo 25 okt 2009, 23:44

Hoi Ray,
Ja volgens mij hebben we het al eens vaker over het taalgebruik gehad en ook over het feit, dat Oliver het niet zo erg vindt als hij te horen krijgt,dat er fouten in de tekst zijn geslopen. Hij vraagt zelfs of ik ze hem even toestuur, want hij is niet te beroerd ervan te leren. En natuurlijk maak ik ook wel eens foutjes, typefoutjes of stijlfoutjes en mijn Nederlands is zeker niet perfect. Het is echter zaak om de lat wat hoger te leggen, dus de eisen wat op te schroeven wat het niveau betreft als je iets wilt publiceren. En jij hoeft je er natuurlijk niet aan te storen hoor.
Maar dit baggatelletje doet niets af aan het feit, dat we weer een prachtig verhaal zien ontstaan met deze eerste twee hoofdstukken en daar gaat het om. En hoe perfecter geschreven hoe meer we ervan kunnen genieten. ;)
Lieve groet
Cor

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Mysterie deel 2

Bericht door Oliver » ma 26 okt 2009, 00:32

cor van dongen schreef:Het is echter zaak om de lat wat hoger te leggen, dus de eisen wat op te schroeven wat het niveau betreft als je iets wilt publiceren.
Waarbij ik wel even kwijt wil dat het niet mijn hoofddoel is. Bovendien;

"Het voordeel van de lat heel hoog leggen is dat je er makkelijker onderdoor kunt."

Typfoutjes kunnen storend zijn, en ik probeer er zoveel mogelijk op te letten, net als mijn proeflezers. Ik ben ze dankbaar voor wat ze doen. Ook al blijven er wat kleine dingetjes hangen. En dat ik dat dan nogmaals na publicatie achter dit forum om via mail bespreek is alleen maar handig (heb ik ook meer aan dan alleen een opmerking hier in het forum). Dat zien we hier dan niet terug op het forum zelf en geeft misschien een beeltje scheef beeld. Uit mijn hoofd zaten er een stuk of drie typfoutjes in. De rest zijn stijl-zaken.
Geen slechte score, al zeg ik het zelf.

Stijl-zaken overigens waar over te discussieren valt, en waar ik dan toch blijf hangen bij hetgeen wat mij het beste en mooiste lijkt. Kwestie van smaak, denk ik.
;)

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Mysterie deel 2

Bericht door bas » ma 26 okt 2009, 01:55

goh komt eerst cor met ze taalfouten! dan maar voor de tweede keer lezen.
en dan dolphinboy met zijn overgang (oei niet verkeerd lezen hoor)! dan maar weer voor de derde keer lezen.

en toen wist ik het! de naam van het toneelstuk dat gespeeld gaat worden!!! goh nooit gedacht dat ik daar achter zou komen.
maar na alle taalfouten en overgangen heb ik toch echt het licht (wel spaarlamp hoor) gezien! poeh he. dat lucht op zeg.

maar genoeg gefilosofeerd hoor. de taalfouten: ik heb ze niet gevonden of moet erguns die wordtd foud zijn?
en de overgang. ik moet dolphinboy wel en beetje gelijk geven. af en toe is het inderdaad denken ehh he waar zit ik/jij/hij/wij/zij/hunnie nou weer? het lijkt inderdaad anders als in de vorige verhalen.

en ja.. wie gaat wat met wie wat doen en waar en waarmee en wie wordt er betrapt? ik geef een voorzet : Loïc (jemig die puntjes zeg) en Joshua gaat wel wat worden in deel 8 denk ik. als we een pool opzetten zou ik die 1 op 3 geven.

en oliver ga je aub niet bezig houden met polsstokhoogspringen (33 punten in scrabble) maar blijf met je voeten op de grond. af en toe springen mag wel maar niet zo hoog hoor.

ps cor. ik tik dit eerst en plak/knip het in Word om de fouten er uit te halen, maar me Word is nog van de oude spelling denk ik

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Mysterie deel 2

Bericht door Raymonm » ma 26 okt 2009, 20:13

Cor, Cor, Cor,

Je zou het ook eens met mij (of anderen) eens zijn.

Ja, we hebben het er eens over gehad, en een keer is dat helemaal niet erg. Ik heb tactisch proberen uit te leggen dat ik me persoonlijk erger aan jouw mening over die dingen.
Het is mij niet opgevallen, en het boeit me weinig. Het gaat om het verhaal dat ons voorgeschoteld wordt, gratis en en voor niks. En dat doet onze schrijver al jaren. Hij zorgt voor goede, leuke, en prachtige momenten in zijn verhalen.

Persoonlijk begrijp ik heel goed dat Oliver je vraagt ze per email toe te zenden. Hij let er zoveel als mogelijk op. Zelf streeft hij ook naar de best mogelijke manier om iets te presenteren.
Ol heeft al gereageerd dat hij, en zijn proeflezers erop letten. Daar moet je voldoende mee nemen.

Daarnaast vraag ik me persoonlijk het volgende nog af: (nee beste lezers ik kraak niemand af en val ook niemand aan)

Je geeft aan dat de lat hoger gelegd moet worden, ook wat betreft publicatie etc. Ben jij daarvoor de aangewezen persoon om daar een opmerking over te maken? (hoe goed bedoeld misschien ook)
Ik ben van mening van niet, net zo min als ik dat ben. Ik denk dat je beter de schrijver een handje kan helpen zoals zijn proeflezers doen, en de tekst vooraf lezen en voorzien van commentaar (maar dan ben ik je voor, ik ben al jaren op zoek naar dat voorrecht ;) )
Nu ben ik van mening dat je een goede, leuke reactie op zich neerzet, maar alsnog met een negatieve rand. Laat die negatieve rand wat betreft spelfouten eruit en houd dat buiten het forum.

Gr,
Ray

Plaats reactie