Mysterie; eerste deel donderdag 8 oktober online!

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Mysterie; eerste deel donderdag 8 oktober online!

Bericht door Oliver » wo 07 okt 2009, 21:28

Hallo allemaal!

Donderdag 8 oktober is het weer zo ver; het eerste deel van een nieuw verhaal.
Ik ben zelf blij dat het weer zover is, voor mijn gevoel heb ik heel lang niets online gezet. Na vijf jaar lang iedere twee weken een deel publiceren voelde deze twee maanden stilte als een behoorlijk zwart gat. Maar we gaan weer beginnen!
Mysterie gaat over een gewone jongen, die aan toneel doet. Daar krijgt hij voor het nieuwe seizoen de hoofdrol, maar met een aparte opdracht. Hij moet zich inleven in die rol, en dat heeft meer gevolgen dan hij in eerste instantie kan vermoeden. Maar dat is niet het grootste mysterie....

Lees ze!

Oliver

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Mysterie; eerste deel donderdag 8 oktober online!

Bericht door cor van dongen » do 08 okt 2009, 18:34

Oliver !
Hoe flik je dat nou weer iedere keer om na 10 regels al ons zo geboeid te krijgen, dat we aan je lippen hangen? Geweldige intro, ik kan niet anders zeggen. Ik heb het in Word opgeslagen en daar zijn het 12 pagina's, die ik achter elkaar heb uitgelezen (niet eens gelet op taalfouten) en ik had een onweerstaanbare drang om meteen om te bladeren naar blz 13. Charles Dickens publiceerde zijn verhalen indertijd in een krant en dan kon je tenminste de volgende dag verder lezen, maar 14 dagen....thats too much.
:D
Lieve groet,
Cor

jefkke2
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 27 jul 2009, 16:58
Vul het getal in: 0
Locatie: Gelderland

Re: Mysterie; eerste deel donderdag 8 oktober online!

Bericht door jefkke2 » do 08 okt 2009, 19:08

Nou Cor, ik sluit me helemaal bij je aan!!

2 weken wachten op het vervolg, naar zo'n goed en mooi eerste stuk. Geweldig!

Kan bijna niet wachten op het vervolg, Oliver weer KEI goed bezig!
Groetjes,

Jefkke2 (Jeffrey)

Dijkje078
Berichten: 27
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 21:11

Re: Mysterie; eerste deel donderdag 8 oktober online!

Bericht door Dijkje078 » do 08 okt 2009, 22:35

Hey Oliver,

Super, weer een verhaal! Het begin is veel belovend. En nu weer elke 14 dagen wachten op het vervolg. Maar dat heb ik er wel voor over. :lol: :lol:

HG
Henk

Michielvw
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 01:30
Vul het getal in: 0
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mysterie; eerste deel donderdag 8 oktober online!

Bericht door Michielvw » vr 09 okt 2009, 01:36

Hi Oliver,

Het moest er toch maar eens van komen, ook hier heb ik mezelf aangemeld...

Het moet ook mij van het hart dat het je opnieuw gelukt is mij te boeien met weer een nieuw verhaal... wat een feestje was het weer om je schrijfstijl te herkennen en te genieten van de manier waarop je ook bij dit verhaal weer onze aandacht weet vast te houden!

2 weken duren nu lang, aan de andere kant gaat de tijd veel te hard, die zijn om voor we er erg in hebben! Ik kijk er in ieder geval weer naar uit!

Een oprecht "Dank je wel"!

Grtz Michiel

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Mysterie; eerste deel donderdag 8 oktober online!

Bericht door bas » vr 09 okt 2009, 02:22

Hoi oliver

‘Dames, mag ik even?’oh jeh daar gaat het weer beginnen. ik pak de margriet er wel even bij, even de laatste recepten en modeartikelen lezen, das wel lang geleden hoor. maar dan hebben we tenminste het hele verhaal gehad, hoeven we geen maanden te wachten op de uitkomst, maar kunnen we meteen aan de gang met de knollen en rapen.
maar ja dan komt de volgende regel en die daarna en dan ook nog over zoenende jongens en ook nog met elkaar. jemes das moeilijk als je gewoon hetero ben. ihhhhhh een jongens zoenen, als ze het op school maar niet te weten komen. jaja iedereen weet het al en kijkt naar je.... maar ja je bent echt niet zo belangrijk hoor. die jongen uit frankrijk. dat is pas een stuk. tenminste dat zijn alle mensen uit frankrijk toch? of niet?
ehhh zei ik na afloop van het eerste deel. nam een glas wijn en las het hoofdstuk nog een keer. ohhhh goeie wijn zeg. nog een keer lezen?? nee 2 keer is voldoende. en al die mensjes die zitten te zeuren dat 2 weken te lang is : gewoon ophouden en een winterslaap van 2 weken houden. gewoon het verhaal diep in je laten doordringen, alle d's en t's en kommas en punten tot je door laten dringen.. dan heb je aan 2 weken nog te kort....

ik weet nog niet of het een Bourgogne, Languedoc of een Beaujolais moet worden, maar voorlopig hou ik het op rood...

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Mysterie; eerste deel donderdag 8 oktober online!

Bericht door Oliver » zo 11 okt 2009, 00:39

Bourgogne, Languedoc of een Beaujolais?
Is een zwarte koffie niet iets? :D

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Al mag jij me een beetje uitleggen wat je allemaal bedoelde, Bas... ;)

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Mysterie; eerste deel donderdag 8 oktober online!

Bericht door bas » ma 12 okt 2009, 23:39

goh Oliver, dit is de eerste keer dat ik mijn reactie moet gaan uitleggen zeg. maar goed ik probeer het.

de eerste regel had ik helemaal niet van je verwacht, vandaar mijn reactie over de margriet.

de tweede regel en verder.. deed me een beetje denken aan spangaz (van de TV) als je de serie kent weet je wat ik bedoel. (alleen kwam die jongen uit zuid-afrika en niet uit frankrijk)

en dan de 2 weken kwestie. ja dat speelt al lang hier. maar ik vind 2 weken een hele goede tijd. vandaar.

en dan de wijnen! ja hou het er maar dat ik niet weet uit welke wijnstreek de nieuwe jongen komt. dus dat blijft gokken...

ik hoop dat ik het iets duidelijker heb gemaakt.

groetjes Bas

PS ik drink helemaal geen koffie!

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Mysterie; eerste deel donderdag 8 oktober online!

Bericht door Oliver » di 13 okt 2009, 22:16

Cool, het was met een diepere dubbele bodem dan ik dacht... ;)

En geen koffie? Mooi! Doe ik ook niet :D

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Mysterie; eerste deel donderdag 8 oktober online!

Bericht door Raymonm » za 17 okt 2009, 18:32

Een beetje een late reactie van mij :) Excuses hiervoor hoor.. loop nogal achter op het moment met dingen.

Een verhaal dat mysterie heet, en dan de 2 startzinnen.... hmmm... Ik vraag me af hoe het gaat lopen hoor.

Verder ben ik benieuwd naar het verloop van het verhaal, en welke wending het precies gaat krijgen, ik ben in ieder geval ontzettend nieuwschierig geworden naar de rest.

De 2 weken kwestie, tja, helaas speelt die al jaren.... Misschien moeten we een poll plaatsen, en kijken of onze schrijver vaker een deel online moet zetten.

De vraag word dan natuurlijk wel, of onze schrijver voldoend voorraad heeft:)

Gr,
Ray

Plaats reactie