Sjoerd deel 5

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Sjoerd deel 5

Bericht door Hans Bernard » vr 04 sep 2009, 15:24

Hoi lezers,

Met het plaatsen van deel 5 zijn we de helft van het verhaal gepasseerd.

Veel plezier bij het lezen.

Groet, Hans

jefkke2
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 27 jul 2009, 16:58
Vul het getal in: 0
Locatie: Gelderland

Re: Sjoerd deel 5

Bericht door jefkke2 » vr 04 sep 2009, 23:26

Hans,

Wéér een prachtig deel van Sjoerd! Wat heb je het leuk bedacht met dat raadsel en hoe je dat in grote lijnen in het verhaal beschreven heb. Het verhaal blijf vooral leuk en spannend om te lezen. Ik heb nu dan ook weer zin in het volgende verhaal, ik kan haast niet wachten tot het volgende weekend.

Toppie Hans, ga zo door!
Groetjes,

Jefkke2 (Jeffrey)

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Sjoerd deel 5

Bericht door bas » za 05 sep 2009, 00:40

Marthijn, je had het helemaal goed met de crypische omschrijving!!!! poeha of sjapoo wat zeggen ze dan?

Ikke, je had het helemaal goed met de relatie van die twee : schoolmaatjes

cor, je had het helemaal goed dat het in dit deel bekend gemaakt zou worden! maar toch riekt het toch weer naar voorkennis hoor

vogel , je had het ook helemaal goed: volgende week de oplossing. zit jij onder cor zijn duiven te schieten (een vogel met een pistool? ik ken er 1: de sperwer oftewel de schietvogel)

lex, stiekem een paar ideetjes voor je verhaal ontfutselen van een jongen die over zijn oren verliefd is! of gaat het toch misschien meer als alleen om een verhaal??? (ja jij zal ook je hormonen hebben en aan die drie ouwe medecafebezoekers zal je niet veel hebben)

hans, je heb het er maar moeilijk mee, al die research in politiecellen en zo, al die cafes die je af moest gaan, al die bakken leut bij moeders en zussen, en dan ook nog de borrels met vader, die balletvoorstellingen van de jongens. poeh een dagtaak heb je er aan (maar dat je daartussendoor dit allemaal nog opgeschreven heb! sjapoo of zoiets (help cor!)

blijf lezen, blijf schrijven, blijf vanalles doen, als je maar hier heen kom

groetjes Bas

ps ik heb eerder geschreven : het lijkt wel of oliver onder een pseudoniem zit te schrijven.... waarom denk ik dat nu nog steeds? omdat ik allemaal kleine stukjes uit ander verhalen er doorheen zie. als ik het mis heb vind ik het heel erg knap en een compliment naar oliver toe en zeker naar de schrijver! het doet zeker geen afbreuk aan het verhaal hoor. zeker niet!!

ps2 als je meer als een paginatje schrijft, wordt het heeel moeilijk omdat je niet meer ziet wat je schrijft

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Sjoerd deel 5

Bericht door Oliver » za 05 sep 2009, 01:05

Ik ontken alles. ;)

Ik kan je wel verzekeren dat het verhaal niet door mij geschreven is en het puur de kwaliteit van Hans is.
En dat het erg leuk is om te lezen, dat ik blij ben dat hij op mijn forum zijn verhalen plaatst!

En ik vermaak me kostelijk met alle suspence hier rondom het verhaal en op het forum over wie wie is, wie voorinformatie heeft en wat de onderliggende gedachten zijn bij dit verhaal.

Ga zo door, ga zo door. (Hans met het verhaal, jullie allemaal met reageren.)
:D

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Sjoerd deel 5

Bericht door cor van dongen » za 05 sep 2009, 19:09

Ha die Bas,

Nou het riekt niet alleen naar voorkennis, het stinkt er naar en dat klopt ook, omdat ik een van de proeflezers ben van Hans, en ik dus weet waar het verhaal over gaat.Ik heb me eigenlijk een beetje versproken. Had ik niet moeten doen.

Maar het doet niks af aan de essentie van het verhaal en de schrijver blijft de schrijver. Dat ben ik niet, want hoewel ik - net als jij - veel ouwehoer op deze site, ben ik geen schrijver van verhalen. En jij? Soms denk ik van wel, gezien de vlotheid van pen, de manier van schrijven en de lengte van je reacties. Waarom waag je niet eens een poging? ............. een heftige seksscene met jouw humoristische inslag? Het zou de site van Oliver misschien nog meer diversiteit bieden.

Of misschien samen met de roofvogel?

Lieve groet
Cor :D

Torenvalk
Berichten: 57
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 01:22

Re: Sjoerd deel 5

Bericht door Torenvalk » zo 06 sep 2009, 02:26

Hi Cor,

Je maakt het wel erg bont (een bonte torenvalk?) door mij met Bas een heftige seksscene te laten schrijven en dat moet dan nog lachend ook?

Voor een vogel die zoveel en zo vaak bid stuur je mij wel op het slechte pad. Ga eens vliegensvlug je mond spoelen. Ik zou wel net als jij proeflezer

willen zijn, leuk dan zie je het verhaal groeien. Die Hans mag wel blij zijn met jou. Geen wonder dat er zo weinig fouten in zijn verhalen staan. Jij

haalt ze er natuurlijk allemaal voor hem uit. Nu begrijp ik dat ik niet zo'n lezer als jij kan worden, ik maak teveel fouten. Het gaat echter beter met

de correctie-toets, vindt je niet?

Een vrolijke klapwiek, Torenvalk

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Sjoerd deel 5

Bericht door cor van dongen » di 08 sep 2009, 11:57

Hoi verheven vogel,

Ik vond het eigenlijk best een leuk idee, omdat jullie beiden rap van tong zijn, en seks is wel een ernstige aangelegenheid maar heeft ook veel lichtere kanten toch.

Tja, en dat bidden........volgens mij doe je dat alleen als je dat uitkomt, en dat is eigenlijk een heel menselijk trekje, evenals het spoelen van de mond trouwens (vooral bij sommige scénes).

Het proeflezen is inderdaad heel leuk werk, en niet alleen i.v.m. het corrigeren, maar ook de ontzettend aardige, en vaak diepgaande gesprekken, waar het voortschrijdende verhaal soms aanleiding toe is. En bovendien kun je lekker op de achtergrond blijven en heb je geen verantwoordelijkheid voor het verhaal. Het schrijven van een verhaal is best moeilijk, en vergt creatieve eigenschappen.

Toch staan er af en toe plots figuren op, die meer in hun mars hebben, zoals vorig jaar Michiel met "Een nieuwe start" en nu de Kroontjespen met het "Pluk de dag"; een aanrader.

Lieve groet en schrijf wel vaak, maar pas op dat je niet vleugellam wordt ;)
Cor

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Sjoerd deel 5

Bericht door bas » wo 09 sep 2009, 23:54

Cor je hebt me laten schrikken.... ik heb je antwoord gelezen... Cor ik kan niet schrijven!
ik schrok me dood toen ik las dat ik een heftige seksscene met torenvalk moest hebben. maar gelukkig las ik in wederantwoord van torenvalk dat het ging over samen te schrijven... maar toen was het kwaad al geschied. hieronder datgenen dat ik in een hele dolle bui met een goed glas rode wijn geschreven heb (sorry torenvalk)

gretig deed ik de deur open. zal hij nu komen of niet?
dat ene kleine fladdertje op de chat was wel heel summier geweest.
dan toch maar wachten. maar waar moet hij dan door komen.
dit is de enige toegang tot de douche.
ik kijk in het rond. een grote ronde kop hangt boven aan het plafond. de druppels druipen er nog af.
maar waar dan! dat kleine raampje! dat zal toch niet. ik spring omhoog en doe het open.
hij zei wel dat hij lenig is, maar zo lenig?
ik hoor gefladder buiten. het zal toch niet gebeuren!
en meteen valt ie door het raampje heen boven op me....
ik lig ingeklemd in zijn armen. de koude vloer voel ik door me short heen.
me schouderbladen worden op de vloer gedrukt.
maar van boven voel ik warmte als van een vogel. een indringende warmte die door me kleren heen gaat.
ik voel me kleren langzaam van me af glijden...
ik voel een naakte warmte op me lijf..
mijn body wordt doorboord door een paar slagpennen
mijn lijf reageert meteen en al mijn poriën en aanverwante zaken staan in opperste concentratie.
ik voel zachte haren tegen me aan komen
ik sta op en pers je lijf om me heen...
ik voel je armen om me heen en ik druk je diep in me....
samen bereiken we het hoogtepunt.
langzaam zakken we op de koude grond en komen weer bij onze positieven.
ik voel je van me af glijden en probeer je te pakken...
maar je glipt uit me vingers en het enige wat ik nog vast heb zijn een paar donsjes van je

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Sjoerd deel 5

Bericht door cor van dongen » do 10 sep 2009, 13:25

Ha die Bas,
Nou zeg, daar stond ik wel van te kijken hoor, met name ook de manier waarop je mijn opmerking hebt geïnterpreteerd. Het gevogelte was ook geschrokken, maar het was maar een ideetje.
Je hebt wel degelijk een creatieve geest moet ik zeggen, al zal de rode wijn daaraan waarschijnlijk ook wel een bijdrage geleverd hebben. ;)
Het nadeel van rechtstreeks plaatsen op de site is natuurlijk, dat je er de spellingcorrectie van Word niet overheen kunt gooien met meer hinderlijke fouten tot gevolg dan anders. Aan te bevelen is het voorts om de bezittelijke voornaamwoorden nog eens goed te bestuderen: het is mijn boek, mijn lijf,of mijn ander lichaamsdeel, en niet: me boek, me lijf etc etc.
Ik ben benieuwd hoe de valk uit dit avontuur is gekomen....... :)
Maar laten we ons na dit uitstapje van "Basje en de mythische vogel" maar weer richten op Sjoerd en zijn avonturen.
Lieve groet,
Cor

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Sjoerd deel 5

Bericht door bas » vr 11 sep 2009, 01:18

hoi cor. ik heb nog geen reactie gehad van mijn/onze torenvalk hoor, maar wie weet komt dat nog.
creatieve geest...ja dat wel, maar in korte stukjes, ik heb wel een lang verhaal in mijn hoofd maar schrijven is dan een tweede. en als het zover is zal ik jouw zeker als een van mijn proeflezers vragen (torenvalk ook natuurlijk....)

Hans je moet dit echt niet zien als iets dat afbreuk doet aan jouw verhaal hoor. maar dit gebeurt zomaar opeens. vanaf nu gaan we ons echt weer concentreren op sjoerd en zijn weg in deze jachtige wereld...

ps maar mocht torenvalk nog gaan reageren dan gaan we er daarna een aparte topic van maken.... zoals cor heeft gezegd : "Basje en de mythische vogel". heje en nu verder voordat ik vlinders in me buik ga krijgen..

Plaats reactie