Sjoerd deel 3

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Sjoerd deel 3

Bericht door Hans Bernard » vr 21 aug 2009, 18:30

Naarmate je verder in het verhaal komt vallen de puzzelstukjes van de diverse personen vanzelf op hun plaats.

Lees ze!

Hans

jefkke2
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 27 jul 2009, 16:58
Vul het getal in: 0
Locatie: Gelderland

Re: Sjoerd deel 3

Bericht door jefkke2 » vr 21 aug 2009, 20:08

Goh Hans wat is het weer mooi!

En wat maak jij het spannend op het eind, nu baal ik echt dat ik niet verder kan lezen! Hahaha.

Echt spannend, kijk echt uit naar het volgende deel:)
Groetjes,

Jefkke2 (Jeffrey)

Jeronimo111
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 19 aug 2009, 17:14

Sjoerd deel 3

Bericht door Jeronimo111 » za 22 aug 2009, 12:24

GA ZO DOOR MET SCHRIJVEN KAN NU AL NIET WACHTEN OP HET VOLGENDE STUK HET BEGINT ECHT WEL TE INTRESSEREN ALVAST BEDANKT VOOR DE MOOIE UREN DIE IK HIER MEE BELEEF ZEKER ALS JE AAN EEN ROLSTOEL GEBONDEN BENT IS HET EEN ZEGEN DAT JULLIE VERHALEN SCHRIJVERS ER ZIJN OM ONS TOCH WAT TE PLEZIEREN ALVAST BEDANKT VOOR JE STEUN GROETJES WIM

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Sjoerd deel 3

Bericht door cor van dongen » zo 23 aug 2009, 22:25

Hoi Jeffke en Jeronimo,
Ik denk dat de schrijver best wel blij is met jullie positieve reacties. Zelf vind ik het een beetje jammer, dat jullie beiden zo weinig ingaan op de inhoud van het verhaal. Wat vinden jullie nou zo mooi of spannend aan het geheel? Ik denk zelf dat vooral het element van de spanning door de agressie van die stenen door de ruit maken, dat ik me zit op te winden.........of waren het juist de relationele ontwikkelingen die jullie vooral aanspraken?
Ik hoor het wel.
;)
Groetjes
Cor
PS: Ben benieuwd hoe Ray en het gevogelte daarover denken. En mischien heeft Bas wel moeite met zijn vrolijke noot nu het zo ernstig lijkt te worden.......
Laatst gewijzigd door cor van dongen op ma 24 aug 2009, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Torenvalk
Berichten: 57
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 01:22

Re: Sjoerd deel 3

Bericht door Torenvalk » ma 24 aug 2009, 01:05

Hai Cor,

Toch een moment neegestreken om jouw te antwoorden. En dat hoewel ik moe ben van de extra vlieguren
die ik maak om het verhaal helemaal goed te begrijpen. Onder ons, jij hebt een beetje gelijk met al die personen.
Het zijn er wel wat meer dan gewoonlijk. Maar ik laat me niet kennen, net als Bas en lees ik het maar een keer over.
Hans doet toch ook zijn best om een leuk verhaal te schrijven. Ik maak me ook druk over Dorus, als dat maar goed afloopt.
Ik vlieg er weer van tussen, Cor.

Met vleugelzwaai,

Torenvalk

jefkke2
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 27 jul 2009, 16:58
Vul het getal in: 0
Locatie: Gelderland

Re: Sjoerd deel 3

Bericht door jefkke2 » ma 24 aug 2009, 17:35

Cor,

Eigenlijk ben ik meer van de complimenten geven. Maargoed, ik zal even op je vraag in gaan. Het geheel van hoe het nu af gaat lopen geeft me vooral spanning. Ook de twee redenen die jij geeft spelen daar vooral in mee!

Ik hoop je voldoende verteld te hebben :D
Groetjes,

Jefkke2 (Jeffrey)

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Sjoerd deel 3

Bericht door Hans Bernard » di 25 aug 2009, 00:21

Dag Lezers,

Leuk dat het verhaal jullie er toe brengt om commentaar te geven. Wie is er niet blij met reacties op zijn werk of met een compliment. Ik in ieder geval wel.

Al moet ik wel een beetje lachen om het feit dat het verhaal door sommigen wat moeilijker gevonden wordt vanwege het aantal figuren dat een rol speelt.
Onze Torenvalk moet er zelfs extra vlieguren voor maken en anderen lezen het deel nog maar eens een extra keer. Zelfs onze Cor oppert wat tegenwerpingen wat betreft het meer dan normale aantal personen. En laat ik jullie nu allemaal zo intelligent inschatten dat ik geen moment getwijfeld heb dat jullie mijn verhaal te moeilijk zouden vinden. Kom kom, niet elk verhaal bestaat uit twee personen, die na hun kennismaking de verdere avonturen beleven tussen de lakens of onder de douche. Ik vond het juist een uitdaging om er wat spanning in te brengen, maar dan op een andere manier.

Ik zou zeggen: houd vol, het is de moeite waard !

Lees met plezier, Hans.

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Sjoerd deel 3

Bericht door bas » do 27 aug 2009, 00:57

hans, het moet me van het hart..
al die personen (in volgorde van opkomst) Sjoerd, Paul, Dorus, Judith, Vonne, Moeder, Vader, Lex, Theo, Hans,...
wie zei er ook al weer dat het er veel waren? vogeltje en ik geloof ik? ja 'normaal' komen figuur 1 en 2 in deel 1, figuur 2 en 3 in deel 3, figuur 3 en 4 in deel 3 en ga maar zo door, dan is het te volgen tenminste, maar nu alle figuren al in deel 1 en 2!
dat vereist enige concentratie en transpiratie en zeker 3 keer herlezen voor dat het ons (vogeltje en mij) allemaal een beetje duidelijk is (hoop ik voor vogeltje).
maar dan nog blijf ik met een heleboel hersenspinsels zitten die er maar niet uitwillen. gelijkenissen met vorige verhalen zijn toevallig? stijlen kunnen hetzelfde zijn maar toch iets anders? als u uzelf herkend in een figuur is dat puur toeval?
ik ga ze nog een keer alle 3 lezen en wie weet wordt het dan beter.

groetjes bas

ps1 wanneer kom ik in het verhaal voor?
ps2 wanneer gaat er vogeltjes gekeken worden in de duinen?
ps3 ehh vogeltje en roofvogel is toch hetzelfde?
ps4 poeh wat is het moeilijk om het een beetje foutenvrij te krijgen zeg

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Sjoerd deel 3

Bericht door Hans Bernard » do 27 aug 2009, 12:29

Beste Bas,

Ik voel me haast schuldig dat ik je met mijn verhaal opzadel.
En daarnaast bezorg ik je ook nog hersenspinsels. Je wijst op gelijkenissen met vorige verhalen.
Ik vind dat niet zo vreemd omdat ik een beginnend schrijver ben en dit pas mijn 3e grotere verhaal is.
En waarschijnlijk zal ik beginnersfouten maken, die jou dan hersenspinsels bezorgen. Overigens zijn
gelijkenissen met bestaande personen louter toevallig en is het niet mijn bedoeling.
Ik zal aan je denken bij mijn volgende verhaal. Misschien komt daar wel een Bas om de hoek kijken.

Groet, Hans

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Sjoerd deel 3

Bericht door cor van dongen » do 27 aug 2009, 23:26

Ha die Bas,
Ik had gedacht dat jij ze toch beter uit elkaar zou kunnen houden hoor, al die figuren..........nu haal je Hans volgens mij door elkaar met Peter, want die heb je nog niet genoemd.
Maar ik vraag me wel af of je als Bas niet mee vliegt op de vleugels van het gevogelte, want die heeft niet alleen eenzelfde humor, maar is ook geneigd een accent te leggen op wat Nederlandse vauten.... Of was dat nou weer mijn schuld. Tja het wordt steeds ingewikkelder....
Lieve groet :)
Cor

Plaats reactie