Sjoerd deel 1

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Sjoerd deel 1

Bericht door Hans Bernard » za 08 aug 2009, 11:50

Allereerst mijn verontschuldiging dat ik één dag te laat ben met het plaatsen van het verhaal.
Jullie kunnen er op rekenen dat de komende weken iedere vrijdag een nieuw deel zal verschijnen.

In dit eerste deel van Sjoerd maken we kennis met hem en de mensen die in zijn leven een rol spelen.

Ik hoop dat jullie met veel plezier het verhaal zullen lezen. Ik heb het in ieder geval met veel plezier geschreven.

Hans.

Theo
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:42

Re: Sjoerd deel 1

Bericht door Theo » zo 09 aug 2009, 17:53

Hoi Hans,
Met elkaar hebben we even moeten wachten, maar de start is er. :D
Helemaal begrijpelijk hoor, want jij bent de vent, die niet klakkeloos begint, maar in grote lijnen het hele verhaal eerst op zet, dan de definitieve indeling maakt en dan pas gaat publiceren.
Op het laatste moment nog eens controleren of er geen fouten zijn gemaakt, want op dat commentaar, zeker van Cor, daar zit je niet op te wachten. :lol:
Je stelt de verschillende personen heel goed voor, waardoor je een goede indruk geeft hoe ze tegenover elkaar staan. Dorus komt er slecht vanaf, maar zal zeker wel een belangrijke rol gaan spelen.

Een compliment wil ik nog graag maken. Een beetje ruimte tussen de verschillende linea's maakt het lezen veel aangenamer en hoop dat andere schrijvers dat ook eens doen.

De start van het verhaal is uitstekend en we wachten graag op het vervolg.

Vrienslijke groet, Theo

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Sjoerd deel 1

Bericht door Oliver » zo 09 aug 2009, 20:49

Eén dagje te laat is niet erg, Hans. Het is een mooi begin.

Eerlijkheid dient te zeggen dat ik het al gelezen heb, maar ik ben zeer benieuwd wat de andere bezoekers er van vinden.
;)

jefkke2
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 27 jul 2009, 16:58
Vul het getal in: 0
Locatie: Gelderland

Re: Sjoerd deel 1

Bericht door jefkke2 » ma 10 aug 2009, 18:45

Hoi,

Wat een leuk verhaal! Ik kom de avonden in mijn vakantie op deze marnier wel door!

Vooral het leuke van dit verhaal is dat het niet in de ik-vorm is geschreven. Maar steeds uit het perspectief van de mensen die een rol in het verhaal hebben. Wanneer er een Judith is, lees je ook haar gedachten. Maar ook de gedachten van Paul zijn te lezen!

Ik ben benieuwd naar het volgende deel!!
Groetjes,

Jefkke2 (Jeffrey)

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Sjoerd deel 1

Bericht door cor van dongen » wo 12 aug 2009, 16:09

Hoi Hans,
Ja ik ben het met Jeffke eens, dat het laten vertellen door de verschillende hoofdpersonen van het verhaal een heel aparte kijk geeft op het geheel en het innerlijk van de verschillende figuren. Wel denk ik dat het heel moeilijk is om dat goed vol te houden in die zin, dat het veel zelfdiscipline en invoelingsvermogen van de schrijver vergt. Maar de start is veelbelovend. En dat zonder taalfouten..... :lol:
Lieve groet,
Cor

jefkke2
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 27 jul 2009, 16:58
Vul het getal in: 0
Locatie: Gelderland

Re: Sjoerd deel 1

Bericht door jefkke2 » wo 12 aug 2009, 20:41

Inderdaad Cor,

Het zal best moeilijk zijn, steeds op die marnier in het perspectief van elke persoon te schrijven! Erg knap!!
Groetjes,

Jefkke2 (Jeffrey)

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Sjoerd deel 1

Bericht door bas » vr 14 aug 2009, 23:57

hans hans hans. er is pas een week om of er is al een deel 2 en dat terwijl ik deel 1 nog niet op me in heb laten dringen.. gaat er nu elke week een deel komen?
maar eerst deel 1. er moeten me een paar dingen van het hart..
in vergelijking met oliver komen er wel een heleboel personages voor in deel 1. pas na 2 keer lezen kwamen ze een beetje op hun plaats en naam te zitten. maar een derde keer heb ik wel nodig....
4 mensen op een terrasje en een ervan is nog schrijver? aan wie doet me die nu denken? een beetje aan een verhaal van oliver : Surprise...
en dan speelt er ergens heel ver in me achterhoofd een heel klein gedachtetje...het lijkt wel of oliver onder een pseudoniem zit te schrijven....
maar goed effe de kop geschud en weg is die dan......
goh moet ik nu elke zin eindigen met .....
nog maar weer even schudden. (eentje maar hoor)
en nu zodirect maar weer deel 1 voor de derde keer lezen. daarna kan ik met een gerust hart verder gaan met deel 2....

groetjes bas

Plaats reactie