Een nieuw Begin....

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door Michael87 » zo 15 dec 2013, 01:29

Hoi Jeroen,

Je schrijft goed. Let wel op het gebruik van verschillende tijden in je verhaal.

Ik vind je verhaal wel een beetje zwartgallig worden. Tot nu toe is het alleen maar problemen en negatieve gedachten. Is er dan niks waar Thomas een beetje vrolijk van wordt? Kom op man, zelfs in de ergste kut-situatie is er toch wel ergens een lichtpuntje?

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

jeroen0107
Berichten: 64
Lid geworden op: za 23 nov 2013, 00:25
Vul het getal in: 123
Locatie: Deventer

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door jeroen0107 » zo 15 dec 2013, 11:59

Hey Michael,

Kun je een voorbeeld noemen waar ik de tijd verkeerd gebruik? Dan kan ik daar iets mee!

Het is inderdaad een beetje negatieve spiraal. Ik wil niet te veel verklappen maar binnen 2 delen is alles anders, echt alles! Maar ik wil juist een beetje een negatieve/kritische sfeer creëren omdat Thomas op dit moment een beetje klaar is met alles. Maar er is natuurlijk licht aan het eind van iedere tunnel! Zo ook aan die van thomas :)

Thanks voor je bericht...

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door Michael87 » zo 15 dec 2013, 13:19

Hoi Jeroen,

Ben blij dat de lucht straks weer een beetje opklaart...

Wat betreft tijden, daarover heb ik je een PM gestuurd.

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door Sjack013 » zo 15 dec 2013, 14:18

Hoi Jeroen,

Ondanks dat, wat Michael een beetje zwartgallig noem, zie ik toch lichtpuntjes. Er is een Anne, die als een soort uitlaatklep functioneert en de ouders met Mark erbij willen praten. Dat zie ik niet als een totale afkeuring. De reactie en gedrag van Thomas is begrijpelijk en logisch. Het is een vulkaan, dat uitbarst en dus zeer emotioneel geladen is. Logisch nadenken, is op zo'n moment een gepasseerd station.
Ben benieuwd, hoe de confrontatie in de badkamer verloopt!
Taaltechnische opmerkingen laat ik aan de deskundigen over. Zij zijn daar beter in. Ik heb meer aandacht voor de psyche en de emotionaliteit van het verhaal en daarover heb ik geen op- of aanmerkingen (zie het bovenstaande).
Bedankt Jeroen voor het plaatsen.

Sjack

jeroen0107
Berichten: 64
Lid geworden op: za 23 nov 2013, 00:25
Vul het getal in: 123
Locatie: Deventer

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door jeroen0107 » di 17 dec 2013, 20:35

Hoi allemaal,

Ik laat de eerst komende delen even door iemand op tijden checken voor ik ze publiceer. Ik wil er wel een beetje tempo inhouden aangezien het nog steeds wel makkelijk is als jullie een beetje bijlopen natuurlijk :)

groetjes en tot snel!
Jeroen

mart
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 11 jan 2013, 06:49
Vul het getal in: 123
Locatie: Boskoop

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door mart » di 17 dec 2013, 21:02

Ha Jeroen. Net deel 4 gelezen en je houd de spanning er goed in zeker aan het eind van ieder hoofdstuk. Het is geen afgesloten deel maar juist aan het eind wil je graag weten hoe het verder gaat met Thomas en de ontwikkelingen thuis en op school. Hulde !zo hou je de lezers aan je gebonden en wachten ze vol spanning af op een nieuw deel, ga zo door , mijn aandacht heb je in ieder geval gewekt en zit vol spanning te wachten op een nieuw hoofdstuk,gr Mart

jeroen0107
Berichten: 64
Lid geworden op: za 23 nov 2013, 00:25
Vul het getal in: 123
Locatie: Deventer

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door jeroen0107 » wo 18 dec 2013, 14:21

Het nieuwe deel staat weer online:

http://forum.oliversverhalen.nl/viewtop ... =18&t=1130

Veel leesplezier en laat me vooral weten wat jullie er van vinden!

Groetjes, Jeroen

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door Sjack013 » wo 18 dec 2013, 16:29

Hoi Jeroen,
Zojuist deel 5 gelezen. Je bouwt inderdaad de spanning heel goed op. Mark geeft signalen, die je met een gaydar goed kunt opvangen, denk ik. Daarnaast heb ik toch een vraagje: Thomas krijgt een toewijzing van zijn studie, met als complicatie dat hij waarschijnlijk moet gaan verhuizen naar Maastricht. Tegen Anne zegt hij niets hierover en tegen zijn moeder ook niet. Ik zou het van de daken schreeuwen, als het mij zou overkomen.
Hij spreekt af met Mark, dat hij een gesprek wil, gaat naar beneden om met zijn moeder te praten. Vervolgens gaat hij naar zijn kamer. Ik zou dan meteen naar Mark's kamer gegaan zijn. Gelukkig ben ik Thomas niet.
Toch kijk ik met nieuwsgierigheid uit, naar het vervolg. Bedankt voor het plaatsen, Jeroen.

Sjack

jeroen0107
Berichten: 64
Lid geworden op: za 23 nov 2013, 00:25
Vul het getal in: 123
Locatie: Deventer

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door jeroen0107 » wo 18 dec 2013, 17:44

Sjack013 schreef:Daarnaast heb ik toch een vraagje: Thomas krijgt een toewijzing van zijn studie, met als complicatie dat hij waarschijnlijk moet gaan verhuizen naar Maastricht. Tegen Anne zegt hij niets hierover en tegen zijn moeder ook niet. Ik zou het van de daken schreeuwen, als het mij zou overkomen.
Hij spreekt af met Mark, dat hij een gesprek wil, gaat naar beneden om met zijn moeder te praten. Vervolgens gaat hij naar zijn kamer. Ik zou dan meteen naar Mark's kamer gegaan zijn.
Hoi Sjack,
Even reagerend op bovenstaande quote: Inderdaad, ik heb de brief een beetje links laten liggen. Ik denk dat het moment van de brief gewoon niet zo handig was op dit moment in het verhaal. Ik zal mijn best doen om dit in het eerstvolgende deel wel weer op een subtiele manier recht te zetten. Want anders zou Thomas er wel heel nonchalant mee omgaan...

Groetjes!

jeroen0107
Berichten: 64
Lid geworden op: za 23 nov 2013, 00:25
Vul het getal in: 123
Locatie: Deventer

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door jeroen0107 » ma 23 dec 2013, 23:05

Hoi allemaal,

Inmiddels gaat het schrijven gestaag verder. De situatie word ingewikkelder dus ik maak het mezelf wel lastig. Zoals boven het verhaal ook al staat: Ik heb veel aan jullie feedback, reacties en tips. Dus laat vooral iets van je horen als je het verhaal gelezen hebt.

Deel 6 van "Een nieuw begin" kun je hier vinden: http://forum.oliversverhalen.nl/viewtop ... =18&t=1135

Ik wil jullie via deze weg bedanken voor het lezen. En natuurlijk wens ik iedereen hier fijne feestdagen en een super 2014!

Groetjes, Jeroen

Plaats reactie