Geheim deel 9

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Geheim deel 9

Bericht door Oliver » do 04 jun 2009, 01:02

Deel 9 staat online, waarin Jort op bezoek komt en waarin ineens een hele hoop duidelijk wordt.
En wat meteen ook problemen veroorzaakt....

Lees ze!

Oliver

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Geheim deel 9

Bericht door cor van dongen » do 04 jun 2009, 13:39

Tjee Oliver,
Dat is geen cliffhanger meer, dat is een donderslag bij heldere hemel: de lezer wordt a.h.w. door een mokerslag geveld. Ik kan niet anders zeggen dan subliem. Ik heb gewoon even stil en een beetje verdwaasd voor me uit zitten staren om een en ander te verwerken. Werkelijk geweldig. Alle verschillende verhaallijnen in een keer bij elkaar. Menig detective-schrijver zou hier jaloers op zijn.
Eerlijk gezegd had ik hiervan niks aan zien komen. De introductie van die vorige vriend vond ik wat vergezocht, maar die krijgt nu een heel belangrijke plaats, en alle hoofdpersonen zijn erbij betrokken. Ik heb het meteen nog een keer gelezen.
Je kunt het de lezers haast niet aandoen om hen weer veertien lange dagen te laten wachten op de verdere ontwikkelingen ten huize van Friso en Jort.
Maar genoten heb ik, bedankt daarvoor!
:D
Lieve groet
Cor

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Geheim deel 9

Bericht door Raymonm » do 04 jun 2009, 21:00

Ik kan hierover eigenlijk maar 1 ding kwijt...


Mijn god, wat een kannonnenmokerslag bij heledere hemel!

Deel 10: Binnen 24 uur?!?!?!!!

Ik ben en word alleen maar nieuwschieriger naar het verloop!
X
Ray

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Geheim deel 9

Bericht door bas » vr 05 jun 2009, 00:08

zo en nu ben ik eens niet de laatste (is al twee keer gebeurt), maar nog steeds weet ik niet wat voor kleur gips Friso heeft, want ja elk klein detail kan later een grote olifant worden (of was dat weer iets anders).
Kijk maar naar die Daniël, zo hier en daar genoemt tussen neus en lippen door, maar nu bijna een crusiaal iemand in het verhaal aan het worden. of misschien toch niet?
Want Oliver je bent een kei in kleine dingen groot maken wat eerst iets klein lijkt later afdoen als niet ter zake doend.
ga zo door en in deel 10, 11 of wie weet in wel deel ,weten we alles. of komt er dan toch nog een naschrift die alles op ze kop zet?

groetjes Bas

ps en nu hoop ik eindelijk eens op een antwoord/weerwoord of hoe noem je dat

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Geheim deel 9

Bericht door Hans Bernard » vr 05 jun 2009, 01:06

Bas,

je hoopt op een weerwoord ; nee niet van mij dat begrijp ik ook wel. Toch kan ik het niet laten te reageren op jouw commentaar.
Je doet dat op een leuke manier met heel eigen beelden (olifant) en je zegt precies wat de kracht van Oliver is: kleine schijnbaar onbetekenende dingen blijken ineens heel groot en uiterst belangrijk te zijn. Zij geven een onverwachte wending van het verhaal en brengen nieuwe spanning. Ik vind het van jou zo knap dat je dat zo goed, maar op geheel eigen wijze, onder woorden kunt brengen. En ik vond het juist heel leuk dat jij nogal eens de hekkensluiter bent, de laatste die alle andere commentaren soms overbodig maakt. Jammer dat je het nu ook niet bent.

Groet, Hans

Oliver, ik sluit me aan bij Bas maar dat had je natuurlijk al begrepen.

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Geheim deel 9

Bericht door Oliver » vr 05 jun 2009, 20:18

Dank jullie wel allemaal!
Ik ga d'r bijna van blozen....

Al die stukjes Daniël waren dus inderdaad met voorbedachte reden. Ik ga verder nu uiteraard niets verklappen.
Over twee weken deel 10.

Eén ding wil ik nog wel kwijt; ik heb écht geen idee wat de kleur van het gips is.... :D

Dijkje078
Berichten: 27
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 21:11

Re: Geheim deel 9

Bericht door Dijkje078 » di 09 jun 2009, 21:57

Hey Oliver,

Lang geleden dat ik reageerde, maar ik heb natuurlijk het verhaal met veel plezier en interesse gevolgd. Het is weer fantastisch geschreven maar het slot van deel 9 is super sterk. Het is een wending die je totaal niet zag aankomen. Ik vind het knap!

Ben benieuwd naar het vervolg, het verhaal kan niet meer stuk.

Thanks Oliver,
Henk.

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Geheim deel 9

Bericht door bas » wo 17 jun 2009, 01:11

ik heb écht geen idee wat de kleur van het gips is.... is het antwoord van de schrijver. maar toch....

rood gips.. weloverwogen door Friso. om thuis te laten zien dat zijn hart in vuur en vlam staat. dat zijn hart ligt bij die mooie jongen......

groen gips.. een poging om alles van ze pa gedaan te krijgen. niet alleen zijn vrijheid voor sport maar ook zijn vrijheid voor....

roze gips.. oei een provocatie naar de buitenwereld.. ik ben wat ik ben en dat zal ik ze laten weten ook. maar ja dat gips beperkt wel je bewegingsvrijheid...

geel gips.. modern, vlot, snel, razend snelle babbel, alle opmerkingen pareren met een wedervraag, maar uiteindelijk onduidelijk zijn als de zon....

oranje gips.. ja wel afgezaagd. vooral met het weetikveel kampioenschap met die stok en die bal. maar pa snapt het heel goed en is opgetogen. maar verder?????


wit gips.. het veiligst, niks uit te leggen, ik was er niet helemaal bij, en de zuster was ook al niet mooi, dus het gips is er gewoon netjes en strak (niet te [ruben was niet in de buurt]) omheengezet

groetjes Bas.

ps. hans, ehhh hekkesluiter? dat blijft oliver toch? bij het laatse deel van dit verhaal?

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Geheim deel 9

Bericht door cor van dongen » wo 17 jun 2009, 22:27

Hoi Bas,
Ja soms zijn er hekkesluiters bij een discussie, en niet bij een verhaal. En jij had daar de vorige afleveringen nogal eens een handje van toch?
Maar ik moet zeggen dat je op de kleuren van het gips best de nodige fantasieën hebt losgelaten. Het zou me niets verbazen als jij zelf ook nog eens een poging zou wagen om een verhaal te schrijven. Wel moet je dan de persoonlijke en bezittelijke voornaamwoorden nog eens goed nakijken ;)
Groetjes
Cor

Plaats reactie