Geheim deel 8

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Geheim deel 8

Bericht door Oliver » wo 20 mei 2009, 20:46

Deel 8 staat online. Dagje eerder dan normaal, ivm de komende vrije dagen.

Ruben maakt zich zorgen om die sleutels, maar is dat wel terecht?

Meer vertel ik niet. Lees maar.
:-)

Oliver

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Geheim deel 8

Bericht door cor van dongen » wo 20 mei 2009, 23:52

Hallo Oliver,
Ben ik weer een van de eersten, zo niet de eerste.
Een hoofdstuk met meer erotische passages dan we van je gewend zijn. Ik vind deze over het algemeen best integer beschreven en voel dat je bezig bent seks op een wat andere manier te beschrijven dan we van je gewend waren. Dat verdient hulde.
Jammer dat er toch een paar storende fouten in stonden(....beter te worden dan mij....), maar dat doet niks af aan de spanning die je opnieuw weer op een geweldige manier weet vast tehouden. En die rotsleutels blijven een rol spelen. Wat gaat Jort zeggen daarover?
En welke rol gaat Daniel spelen hierin? Je blijft ons boeien en de cliffhanger met de afspraak die Jort min of meer afdwingt is weer geweldig.
Lieve groet
:)
Cor

Theo
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:42

Re: Geheim deel 8

Bericht door Theo » do 21 mei 2009, 00:38

Weer een geweldig hoofdstuk Oliver en heel leuk dat de relatie met de familie ook steeds beter wordt. Ik ben benieuwd wie zich het eerst verspreekt, want het wordt als maar moeilijker om steeds in je achterhoofd te houden : wat kan ik wel zeggen en wat niet. Ik krijg het gevoel dat Jort meer denkt dan er gezegd wordt. Misschien heeft hij de sleutels wel herkend, maar ik heb het idee dat die niet het onderwerp van gesprek worden vanavond. We zullen zien.
Ga je lekker dauwtrappen morgen vroeg? Mij niet gezien hoor.
Groetjes, Theo

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Geheim deel 8

Bericht door Hans Bernard » do 21 mei 2009, 23:32

Oliver,

In je voorwoord van deze site schrijf je: Verwacht niet alleen erotiek, dat is vaak bijzaak, het gaat om veel meer......
Volgens mij heb je dan deze keer een aardige uitschuiver gemaakt wat ik persoonlijk erg jammer vind. ;)
Ik blijf hopen op betere tijden!!!

groet, Hans

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Geheim deel 8

Bericht door cor van dongen » vr 22 mei 2009, 01:13

Hoi Hans,
Als je vindt dat Oliver in zijn verhaal onvoldoende zijn ideeën of opzet waarmaakt, die hij in zijn voorwoord aangeeft, omdat hij in dit hoofdstuk wat uitvoeriger seksscènes heeft beschreven, dan ben ik dat niet met je eens en wel om de volgende redenen:

1. De beschreven erotische passages zijn inderdaad wat explicieter dan we van Oliver gewend zijn, maar je moet die ook zien als onderdeel van het hele verhaal (dus alle hoofdstukken) en dan blijven ze wel heel nadrukkelijk aanwezig, maar vormen toch een minder groot aspect dan wanneer je alleen naaar dit ene hoofdstuk kijkt.
2. Zoals Oliver zelf zegt, spelen homo's in zijn verhalen de hoofdrol en als die verliefd worden en seks hebben, dan mogen we daar toch best allemaal in meeleven?
3. Belangrijk vind ik het dat seks op een integere manier beschreven wordt en past in de ontwikkeling van een verhaal en dat is hier zeker het geval.
4. Als het er alleen om zou gaan de ene seksscène na de andere te beschrijven en het verhaaltje slechts aanleiding is en ons niets meer te zeggen heeft, dan zou ik je gelijk geven, maar dat ervaar ik tenminste niet zo.

Misschien kun je wat duidelijker beargumenteren waarom je van mening bent dat er sprake is van een uitschuiver.
Ik ben ook benieuwd wat de andere lezers hiervan vinden.
;)
Lieve groet
Cor

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Geheim deel 8

Bericht door Oliver » vr 22 mei 2009, 11:49

Er zijn wel meer verhalen waar dit soort scenes in voor komen. Volgens mij is bij Nieuw begin en vooral Jeumig! een beetje een ommekeer gekomen, ze komen steeds minder voor.
Geen idee hoe het komt. Toen ik begon met mijn verhalen plaatste ik ze op msn-groepen, waar het toch voornamelijk om seks draaide. Eigenlijk ben ik dus andersom begonnen, ik heb er meer diepgang in proberen te brengen, naast de dingen waar het daar vooral om draaide. Ik merkte dat dit opviel en gewaardeerd werd. Daarna was het een kwestie van grenzen verleggen en de nadruk nog meer op die diepgang leggen. Toch blijft het een onderdeel, waarbij ik af en toe een 'uitglijder' wil kunnen maken. Zie 'Cursus'. Dom doen is soms erg lekker. Buiten de lijnen lopen.

Om trouwens even aan te geven dat het een vast onderdeel van mijn verhalen is; ik las een tijd geleden een opmerking op een jongerenhomoforum over mij. Daar kreeg ik de titel 'De Jan Wolkers van de jeugdliterartuur'.
Ja, dat streelde me. En ik was het er niet mee eens. Jan Wolkers is toch van een heel ander (groter) kaliber. Maar ik snapte wel waarom ze het zeiden.

Maar ik sluit me bij Cor aan; wat vindt de rest van de lezers er van?

Theo
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:42

Re: Geheim deel 8

Bericht door Theo » vr 22 mei 2009, 13:38

In een homo verhaal mag beslist sex in voorkomen hoor. Ik ben het beslist niet altijd eens met Cor, maar zoals hij het hier verwoord, past het beslist. Een excuus hoef jij beslist niet te maken Oliver, want zoals jij het beschrijft is het geen questie van "lust", maar puur "houden van" en dan past het in helemaal in dit verhaal.
Groetjes, Theo

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Geheim deel 8

Bericht door Hans Bernard » vr 22 mei 2009, 17:26

Oliver, Cor en Theo,

Ik zie wel dat een gewone opmerking meteen buiten zijn propoties wordt getrokken.
Nergens beweer ik dat het deel 8 niet goed geschreven zou zijn of dat de seksscenes het geheel omlaag zouden halen.
Ik registreer alleen een veel groter gedeelte seks dan ik normaal in de verhalen van Oliver gewend ben.
Niets meer en niets minder. Maar wat gebeurt er: Ik word door drie man sterk meteen veroordeeld want ik durf een negatieve
opmerking te plaatsen en dat is niet comme il faut. Wel mijne heren, als ik al niet meer mag zeggen dat ik vind dat er veel meer
seks in voor komt dan normaliter. Als ik daar niet van mag zeggen dat ik dat een uitglijder vind (grapje, en dat mag je leuk of
flauw vinden) en als ik tenslotte niet mag zeggen dat ik hoop op betere tijden dan vraag ik me af wie hier de zaken uit zijn verband trekt.
Éen opmerking Oliver: Ik richtte mij in mijn eerste commentaar rechtstreeks tot jou. Jouw antwoord in het algemeen en nergens tegen mij persoonlijk
wekt bij mij het idee dat jij ook gepikeerd bent. Ik had dat van jou niet verwacht. Jij kunt toch wel tegen een simpele eerlijke opmerking.

Hans

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Geheim deel 8

Bericht door Oliver » vr 22 mei 2009, 20:42

Ho, ho, ho.. zo was mijn reactie niet bedoeld!

Ik ken je, weet hoe jij er over denkt en ik snapte jouw reactie en de knipoog van de 'uitglijder'. Ik had er een brede glimlach bij.

Mijn reactie was meer in het algemeen. Om alles wat meer duidelijk te maken. Zeker niet als aanval op jouw reactie. Sterker nog, jouw reactie is stof tot nadenken, en ik ben dan ook benieuwd hoe de rest van de lezers (niet alleen de 'vaste hap' die hier regelmatig reageert) dit allemaal beleeft.
Als schrijver ben je altijd zoekende, naar een balans.

Kortom, ik waardeer je reactie, en ben heel benieuwd hoe anderen daar over denken.

Juan84
Berichten: 5
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 01:36
Vul het getal in: 0
Locatie: Arnhem

Re: Geheim deel 8

Bericht door Juan84 » za 23 mei 2009, 00:16

Hoi Oliver,

Dan ook ma weer eens mijn oordeel op het verhaal.

Als eerste ik vond dit een geweldig hoofdstuk. Lekker lang, Veel afwisseling maar Ruben had volgens mij wel een geile bui haha. Maar welke jongen / man heeft daar nooit last van.....
Was lang geleden dat een stuk zoveel erotiek in kwam. Ik lees al tijden je verhalen (en die van de bezoekers), maar in het begin waren inderdaad veel verhalen vol erotische passages. Het viel me wel op dat het steeds minder werd, en dat las ook wel prettig. Het merendeel Homo-verhalen draait puur alleen om seks.
Zoals de ondertitel ook luidt, zijn het verhalen die meer gaan dan over seks alleen, maar seks komt er in voor. Ik was het bijna niet meer van je gewend, maar nu dook het ineens weer op.

Dan over het hele verhaal. Qua verhaallijn en schrijfstijl echt complimenten zoals je dat altijd schrijft. Alleen ik irriteerde me in het begin mateloos aan Ruben, het werd op een gegeven moment zo erg dat ik niet meer wilde verder lezen. Ik irriteerde me aan het voor mij opdringerige gedrag van Ruben naar Friso die in mijn ogen weinig zich echt kon inleven in Friso's Situatie.
Maar geboeid door jouw opbouwende spanning in het verhaal bleef ik gekluisterd aan het verhaal en las ik verder. Ik heb daar zeker geen spijt van. Ruben begint steeds meer en meer begrip voor Friso's situatie te krijgen en andersom ook. Dat is denk alleen maar goed voor hun relatie.

Ik ben alleen nu wel erg benieuwd wat Jort te melden heeft. Ik voel wat voor die jongen. Waarom weet ik niet, want het is maar een verhaal. Maar de manier waarop je schrijft ben ik van hem beginnen te houden. (uiteraard niet in de zin van verliefdheid ofzo) maar gewoon ben in hem geïnteresseerd geraakt. Het draait nu vooral nog om Friso, maar verbaast me niets als Jort ook een grotere rol n het verhaal krijgt. En ook vraag ik me af of het geheim zoals de titel luidt om het geheim van Friso;s homo zijn draait of dat het nog iets groters is.......

Uiteraard weet jij het als schrijver, maar ik ben benieuwd hoe het verhaal zich verder laat voltrekken.

Heel veel schrijf succes en ga lekker zo door. De diepgang erin brengen is prachtig, maar een wat meer erotische tint zoals vroeger is ook prima. Zolang het maar niet enkel daarom gaat draaien, maar dat hoef ik naar jouw toe eigenlijk helemaal niet te benoemen.

Een lang stuk, ik ben helaas nogal langdradig, als ik het korter had kunnen verwoorden had ik dat zeker gedaan. Maar je weet me bedoelingen.

Groetjes Carlos

Plaats reactie