Een nieuw Begin....

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Jablan
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door Jablan » ma 03 feb 2014, 23:41

Taal etc. - Wat mij opviel:
Mijn moeder zit aan de eettafel te werken. Ze kijkt op. => Mijn moeder zit aan de eettafel te werken en kijkt op. <= Dit is puur op gevoel. Soms is mooier om 'en' in plaats van 'zij/hij' te gebruiken, soms niet. Net wat voor jezelf prettiger doorleest.
Het is begrijpelijk dat het rouw op zijn dak valt => Deze uitdrukking gaat met 'rauw' in plaats van 'rouw'. Groot verschil in betekenis, daarom gesignaleerd.
jogging broek => Vertrouw niet altijd op de spellingscontrole. In het Nederlands mag je veel meer woorden aan elkaar schrijven dan die programma's aankunnen. Joggingbroek.

Goed, na deze details de inhoud. Ik krijg het gevoel, dat je op gang begint te komen, dat er nu een deel aankomt waarin jij je kunt uitleven. De moeder ziet veel meer dan ze laat merken. Ook de andere personen beginnen wat meer te leven.

jeroen0107
Vul het getal in: 123

Bericht door jeroen0107 » vr 07 feb 2014, 02:50

Hoi allemaal,

Dank voor jullie feedback. Het volgende deel gaat even op zich laten wachten helaas. De drukte en stress doet me op dit moment een beetje de das om. Daardoor kom ik niet echt verder met het verhaal. Ik doe komend weekend mijn best weer iets te fabriceren ;)

Groetjes!

jeroen0107

Bericht door jeroen0107 » di 11 feb 2014, 01:27

Even een korte update van mijn kant: Deel 14 is inmiddels af. Ik moet nog even wachten op het groene stoplicht van mijn zeer gewaardeerde beta-lezers. Ik zit weer lekker op het goede spoor en ga mijn best doen weer lekker terug te gaan naar een deel per week!

groetjes!

jeroen0107

Bericht door jeroen0107 » wo 12 feb 2014, 01:12

Deel 14 is online:
http://forum.oliversverhalen.nl/viewtop ... =18&t=1157

Veel leesplezier!

Hans Bernard

Bericht door Hans Bernard » wo 12 feb 2014, 14:23

Jeroen,

Opnieuw weer een mooi geschreven deel. Je hebt prima beta lezers, kun je er mij niet een lenen?
De dialogen zijn heel beeldend en spreken voor zich.
Broer Mark blijft toch wel een wat tweeslachtige figuur. Ik ben benieuwd, hoe het in de toekomst
met de beide broertjes zal aflopen. Blijven ze wantrouwig tov. elkaar of worden ze liefhebbende broers?

Groet, Hans.

Oliver
Beheerder

Bericht door Oliver » wo 12 feb 2014, 22:00

Mooi deel, waarin veel gebeurt. Je legt ook genoeg neer zodat iedereen nieuwsgierig zit te wachten op het volgende deel. :D

Het blijft even onzeker wat er nou aan de hand is, die afstandelijke houding van Matthijs krijgt vast nog ee staartje. Even een stapje terug na zo'n begin, toch even die twijfel?
Ik ben benieuwd wat er nog tussen Mark en Jochem staat te gebeuren. Helemaal gesloten deur is het nog niet lijkt het.

We zullen zien! ;)

Michael87
Contacteer:

Bericht door Michael87 » do 13 feb 2014, 23:44

Hoi Jeroen,

Eigenlijk hebben Hans en Oliver de vinger er al op gelegd. Mark blijft inderdaad een merkwaardig figuur. Hij heeft het er zelf moeilijk mee dat hij ook homo is. Maar ondertussen flapt hij het er wel gewoon uit tegenover zijn vader. En nu ook tegenover Jochem. Tegelijkertijd 'out' hij Thomas voor de derde keer zonder dat Thomas dat wil. Ik snap eigenlijk niet zo goed dat Thomas er zo kalm onder blijft. In zijn plaats was ik geloof ik toch onderhand een keer uit m'n vel gesprongen...

Als ik heel eerlijk ben, interesseert het me niet zo of het nou wel of niet wat wordt met Mark en Jochem. Ik wil weten wat er met Matthijs is. Is het alleen maar twijfel? Of zit er meer achter? En zo ja, wat dan?

Kortom, ik ben benieuwd naar deel 15! Kamperen met z'n vijven... Wat moet ik daar nou weer van denken?

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Jablan
Contacteer:

Bericht door Jablan » vr 14 feb 2014, 16:08

** Sluit zich aan bij de vorige reacties **
Michael87 schreef:Kamperen met z'n vijven... Wat moet ik daar nou weer van denken?
Gewoon - lekker op stap met z'n vijven. Heb jij nooit met een groep homo's een jeugdherberg afgehuurd of een andere groepsaccommodatie? Nee? Doen! Je maakt gegarandeerd wat onverwachts mee.

jeroen0107

Bericht door jeroen0107 » do 20 feb 2014, 22:53

Deel 15 staat online! Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

http://forum.oliversverhalen.nl/viewtop ... =18&t=1160

dkz09

Bericht door dkz09 » do 20 feb 2014, 23:41

Hoi Jeroen,

Wat een mooi deel. Ik heb het met een glimlach zitten lezen. Mijn benieuwd hoelang het nu nog gaat duren voor Thomas en Matthijs toe geven dat ze iets hebben.
Kijk nu al uit naar de rest.

Groetjes Geoff
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

Plaats reactie