Ik vind het moeilijk om te reageren. Ik begrijp alle partijen donders goed. Jouw reactie sowieso

De brief van school begrijp ik ook, alleen, ik had me niet zo op de kast laten jagen. Als ze willen bidden voor mij, prima, laat ze dat maar doen. Hun intentie om jou weer in de schoot van de Kerk te krijgen, oké, hun intentie. Laat ze dat maar hopen, jij weet het beter. Ik zou meer gelaten reageren.
De coming out van Theo verraste mij wel. Maar meer, omdat hij dat zo maar vertelde tegen jou. Zo heb jij ook munitie in de woordenstrijd met je schoonfamilie. Vind ik erg link van en voor hem, lijkt mij. De vergelijkingen met vreemdgaan en alcoholisme is vergelijken tussen appels en peren. Jij bent niet meer getrouwd, dus je schaadt ook niemand, zoals je dat ook tegen Theo gezegd hebt. Alcoholisme is vaak een vlucht uit de werkelijkheid en dat slaat ook niet op jouw levenswijze en keuze voor Nicolas. Dus niet relevant.
De opmerking van jouw vader deel ik ook. Jouw houding is duidelijk veranderd. Voordat je Nicolas leerde kennen, hield je constant rekening met iedereen en niet met jezelf. Je cijferde je zelf weg, anderen waren belangrijk en je gevoelens werden weggedrukt door jouw vlucht in je studie. Ik zie nu een opstandig persoon, die zichzelf accepteert en van anderen verwacht, dat ook te doen. Een houding, die je vaak ook bij een coming out zie. Na jarenlang worstelen met jezelf, heb je eindelijk je eigen gevoelens geaccepteerd en nu verwacht je ook, dat van anderen. Heel herkenbaar.
Ben zeer benieuwd hoe het afscheid van Thomas met zijn klas verloopt!
Bedankt voor dit deel, Michael.
Sjack