Een nieuw Begin....

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door Sjack013 » wo 15 jan 2014, 23:06

Hoi Jeroen,
Laat ik maar weer de eerste zijn, die reageer. Je blijft consequent de tips, die jij krijgt, terug vertalen naar het verhaal. De vliegopleiding kwam weer ter sprake. Alleen een beetje gekunsteld. Hoe weet Myrthe van de vliegopleiding? Ik heb nog even terug gelezen, maar dat onderwerp kwam niet aan bod, tijdens het gesprek met Peter. Misschien ben ik een kniesoor?
De reactie's van Thomas en Matthijs zijn heel logisch beschreven. Geen van tweeën durft de eerste stap te zetten, maar mijn gaydar liegt niet, hoor. Jij zit te dubben over de gevoelens van Thomas. Ik denk dat het een goede houding is. Zo zit Thomas op dit moment ook in elkaar. Ook hij dubt, denk ik, over zijn gevoelens. Hoewel Thomas jonger is dan Mark, is hij wel zijn voorbeeld. Een voortrekkersrol zeg maar. Daarnaast zijn geweldige praatpaal Anne en zijn vriendschap met Joris en Matthijs. Ik weet dat het moeilijk is, maar vanuit jouw onzekerheid kan je de onzekerheid bij Thomas goed op papier zetten. Daar heb ik er alle vertrouwen in. Laat ze beiden nog even zwemmen in het ongewisse, dan kunnen wij als lezers verder filosoferen. ;)
Sorry Jeroen, dat ik je geen panklare handvatten kan aanreiken, maar ik hoop, dat je iets aan mijn tips/opmerkingen hebt. Veel succes en plezier in het verder schrijven.

Sjack

jeroen0107
Berichten: 64
Lid geworden op: za 23 nov 2013, 00:25
Vul het getal in: 123
Locatie: Deventer

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door jeroen0107 » wo 15 jan 2014, 23:43

Hoi Sjack,

Dank voor je (snelle) reactie. In mijn optiek is het zo dat Myrthe dat al via zijn vader heeft gehoord, een tijd terug. Want die aanname is natuurlijk al even geleden. Verder is de onzekerheid voor mij lastig om te schrijven, maar inderdaad voor de lezer wel leuk. De vliegschool komt komend deel zeker (op een andere manier) ter sprake!

Groetjes en bedankt!

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door Michael87 » do 16 jan 2014, 00:37

Dag Jeroen,

Ik ben het wel met Sjack eens wat betreft Thomas, Matthijs en Mark. Ik vraag me alleen wel af wat Myrthe nou eigenlijk wil. Openlijk partij kiezen voor de jongens betekent ook dat ze zich tegenover Peter plaatst. Ze hebben er zelfs ruzie over gehad. En dat terwijl pa nog niet lang geleden dacht hun moeder, waarvan hij gescheiden is, te kunnen vertellen hoe ze met de situatie moest omgaan. De indruk die ik toen van de vader kreeg, was dat het nogal een dominant mannetje was dat geen tegenspraak duldde. Wat zegt dit dan over Myrthe? Gaat zij zomaar tegen hem in en pikt hij dat? Dat belooft nog wat!

Maar goed, eigenlijk ben ik vooral nieuwsgierig naar wat er verder tussen Thomas en Matthijs gebeurt... :)
Dus... succes met het volgende deel!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door Hans Bernard » do 16 jan 2014, 08:13

DagJeroen,

Vanaf deel 8 heb ik je verhaal vanmorgen gelezen. Ik liep dus een beetje achter.
Je schrijft makkelijk leesbaar en je geeft de sfeer telkens duidelijk weer zodat je
vanzelf met je meeleeft. Wat ik vooral boeiend vindt, is hoe je de gevoelens van
de diverse figuren uit je verhaal zo goed weet te beschrijven.
Ik verheug me nu al op het volgende deel.

Groet, Hans

dkz09
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 17:56

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door dkz09 » do 16 jan 2014, 14:49

Hoi Jeroen,

Ik kan mijn alleen maar aansluiten bij de rest. Ik vindt dat je de diverse lijnen/zaken elkaar laat afwisselen. Zo als in dit deel het begint met Matthijs en eindig met de vader van Thomas en Mark. Ik ben ook er benieuwd naar hoe het tussen Thomas en Matthijs verder gaat. En natuurlijk ook erg benieuwd naar of Peter bijdraait of niet. En zo ook erg benieuwd naar Mark of hij er eerlijk voor uit durft te komen en ga zo maar door. Kortom ik kijk uit naar de rest van het verhaal.

Groetjes Geoff.
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

Oliver
Beheerder
Berichten: 824
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door Oliver » za 18 jan 2014, 16:02

Zo, druk weekje, maar nu gelukkig even lekker bijlezen hier. :)

IK heb weinig toe te voegen aan de voorgaande reacties eigenlijk. Ik snap dat Myrthe het allang wist van die vliegopleiding en ik snap haar actie wel om even langs te komen.
Dat doet ze waarschijnlijk om de situatie te redden tussen vader en zonen, maar ook om haar eigen relatie te dirigeren. Even rust in de tent....

We zullen zien! :D

jeroen0107
Berichten: 64
Lid geworden op: za 23 nov 2013, 00:25
Vul het getal in: 123
Locatie: Deventer

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door jeroen0107 » ma 20 jan 2014, 01:59

Hoi allemaal,

Dank voor jullie reacties. Vandaag weer het nieuwe deel geplaatst van het verhaal. Deel 11 alweer. Deze kun je hier terugvinden:
http://forum.oliversverhalen.nl/viewtop ... 3332#p3332

Ik ben weer benieuwd wat jullie er van vinden. De spanning tussen Matthijs en Thomas is voelbaar. Maar zal het echt wat worden of is Matthijs gewoon hetero? We zullen het gaan zien :)

Groetjes en ik kijk uit naar jullie reactie ;)

dkz09
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 17:56

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door dkz09 » ma 20 jan 2014, 13:42

Hey Jeroen,

Nou ben ik eens de eerste.
Ja, wat een hoofdstuk. Heb er weer van genoten. De spanning tussen Thomas en Matthijs is wel te merken.
Ik denk dat ik mijn geld inzet :P op dat Matthijs homo is.
Nou ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan. Tussen die twee en hoe het verder zal gaan met die pilotenopleiding.

Groetjes Geoff.
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door Michael87 » ma 20 jan 2014, 15:18

Hoi Jeroen,

De onzekerheid van Thomas, maar ook die van Matthijs, spat er vanaf! Leuk, dat zo ongeveer iedereen om hen heen ziet wat er aan de hand is, maar dat ze het zelf nog niet durven te geloven. Spannend, nog een nacht samen. Vooral nu Thomas vermoedt dat de inbraak bij de buren een smoes is.

Natuurlijk kijk ik weer uit naar het volgende deel!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Oliver
Beheerder
Berichten: 824
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Een nieuw Begin....

Bericht door Oliver » ma 20 jan 2014, 22:48

Bijna ontroerend om te zien, die twee.
Stiekem hopen we allemaal dat de komende nacht ze duidelijkheid zal brengen, maar dat is aan de schrijver. :P

Mooi!

Plaats reactie