Weekendje Wadden

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Michael87
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Michael87 » zo 04 mei 2014, 11:38

Dag allemaal,

Wat een gestuntel met die twee, zeg. Rapen ze zich bij elkaar of laten ze dit gewoon tussen hun vingers door glippen? En dan de situatie bij Eddy thuis... Wat is daar toch aan de hand? Langzaam wordt een tipje van de sluier opgelicht...

Deel 7, je vindt het hier.

Groet,
Michael
Laatst gewijzigd door Michael87 op di 27 mei 2014, 01:33, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Sjack013

Bericht door Sjack013 » zo 04 mei 2014, 14:24

Michael,
Je haalt de woorden uit mijn mond. Mijn eerste reactie was: hè, hè, de puzzelstukjes beginnen te passen. Voor het eerst heb ik nu de indruk, waar het volgend hoofdstuk over gaat. De eerste delen waren één groot mysterie voor mij. Het kon alle kanten opgaan. En nu wordt het, zelfs voor mij ;) duidelijk, hoe de lijnen lopen.
De band tussen Eddy en Diede is stevig. Ze herkennen de juk van hun ouders (of alleen vader?). Diede had de kans om te vluchten, na zijn opleiding en Eddy stond er alleen voor. Ben wel benieuwd, wanneer de broers echt met elkaar gaan praten.

Remco doet de laatste reddingspoging, om toch met Eddy in contact te komen. Zal hij op tijd bij de haven komen? Aangezien jij aangaf, dat dit verhaal ongeveer een half jaar duurt, ga ik ervan uit, dat contact zal lukken, hetzij met hindernissen, want het moet spannend voor ons blijven, hè!! :D

Bedankt Michael voor het posten en succes met het vervolg.

Sjack

DomiNiC

Bericht door DomiNiC » zo 04 mei 2014, 15:44

Goeiemiddag Michael87,

Dank je voor dit nieuwe deel.

Het schuingedrukte deel lijkt vooruit te gaan, er komt schot in de zaak.
Althans, zo lijkt het. Sjack heeft het goed - denk ik: Wanneer gaan die 2 "echt" praten?
Het lijkt alsof Eddy niet weg kan of mag, en toch weggaat. Wat zit daar achter? Vluchten? Rust zoeken?

Tegelijk vraag ik me af wat daar nog meer aan de hand is. Wat weten de broers van mekaar? We kunnen wat denken bij wat Eddy zichzelf heeft aangedaan, maar hebben we het wel bij het rechte eind? Daarop nadenken, maakt me diep triest. Het maakt veel los, pfff, wat is dit hard.

En dan het andere deel van het verhaal.
Pfoeh. Waarom is die bus nu ineens op tijd weg? Anders is het altijd wel wat met OV, en nu eens niet?! :p :-)

Razend benieuwd naar het volgende deel!

DomiNiC

Oliver
Beheerder

Bericht door Oliver » zo 04 mei 2014, 16:56

Man, wat ben ik klaar met die cliffhangers van je!
:lol:

Spannend, en dat zal nog wel even zo blijven.
Er komt inderdaad wat schot in de zaak, in het cursief. Ik zou alles terug moeten lezen of er ergens een aanknopingspunt is, maar ik vraag me ineens af: is het cursief heden en het weekend Wadden verleden, of andersom?

Never mind, daar komen we vanzelf achter. Mooi verhaal!

Hans Bernard
Vul het getal in: 0

Bericht door Hans Bernard » ma 05 mei 2014, 07:19

Opnieuw een spannend, sfeervol deel dat veel losmaakt.
Neem alleen al het laatste beeld van dit verhaal dat je zo treffend voor ons neerzet:
Aan de ene kant de wegrijdende bus en aan de andere kant een fietsende jongen. Hun
hunkering naar elkaar en de moeite die het hun kost om elkaar te bereiken.
Toch weet je als lezer, je voelt het , dat het niet tevergeefse inspanningen zijn.
Tot slot Michael wil ik nog kwijt dat ik het razend knap van je vind hoe je telkens de twee delen
tot een geheel weet te smeden en ons naadloos laat overstappen. Je vindt iedere keer weer de
juiste balans.

Wat heerlijk te hebben mogen genieten van een mooi deel.
Hans

Michael87
Contacteer:

Bericht door Michael87 » ma 05 mei 2014, 12:28

Dag allemaal,

Wederom bedankt voor jullie reacties. Altijd leuk om te lezen!

@ Sjack: Zit je net op het punt waarop het je duidelijk begint te worden hoe de lijnen lopen, komt er meteen de vraag wanneer de broers echt met elkaar gaan praten... Aj aj... dat wordt weer even flink geduld hebben... ;)
@ Oliver: Dus jij bent klaar met mijn cliffhangers? Moet jij zeggen! ;)
@ Dominic: Die bussen moeten wel doorrijden, anders missen mensen de boot. Boten van- en naar Terschelling varen maar drie keer per dag.
@ Hans: die twee delen in elkaar vlechten, dat is soms best lastig. Ik moet er voortdurend voor oppassen dat het ene verhaal niet te veel prijsgeeft van het andere verhaal. Het moet als het ware 'ritsen'... Maar, het lukt aardig.

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Michael87
Contacteer:

Bericht door Michael87 » zo 11 mei 2014, 11:35

Dag allemaal,

Komt Remco nog op tijd op de haven? En heeft hij dan nog een kans om Eddy te spreken?
Je leest het in deel 8.

Groet,
Michael
Laatst gewijzigd door Michael87 op di 27 mei 2014, 01:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Sjack013

Bericht door Sjack013 » zo 11 mei 2014, 12:29

Hoi Michael,

Als ik heel eerlijk ben, en dat ben ik soms, vind ik het eerste verhaal (ouders en Diede) interessanter, dan het tweede verhaal (vakantie Wadden). Ik praat niet over goed en/of slecht, maar interessant. Die spanningsveld tussen Diede en zijn vader, die duidelijk bestaat, prikkelt mij meer. Het stimuleert mij, om na te denken over de controverse tussen die twee. Het tweede verhaal is "gewoon" genieten van het puberaal gestuntel tussen Eddy en Remco. Dat is gewoon heerlijk om te lezen en al die toestanden voor je te zien.
Het eerste verhaal intrigeert me en maakt me nieuwsgierig. Diede heeft blijkbaar zijn vader compleet teleurgesteld. Hij noemt Diede een lapzwans. Waarom? Is hij te lui om te werken? Studeert hij liever, dan werken? Heeft het te maken met opvolging in het bedrijf? Allemaal vragen, die door mijn hoofd spelen en waar ik nog op zit te wachten, in de komende delen.
Moeder Lea, die langzaam tot het besef komt, dat ze waarschijnlijk moet gaan kiezen voor haar kinderen of voor haar man inzake de toekomst, gaat in mijn optiek een grotere rol spelen in het vervolg, vermoed ik.
Kortom Michael, je hebt me weer heel wat stof gegeven om verder te filosoferen.
Bedankt voor het plaatsen en succes met het vervolg.

Sjack

Oliver
Beheerder

Bericht door Oliver » zo 11 mei 2014, 12:49

Voor mij maakt de tegenstelling tussen de twee verhaallijnen het juist allemaal zo interessant. Het ene kan volgens mij niet zonder het andere.
Heerlijk intrigerend verhaal!

Hans Bernard
Vul het getal in: 0

Bericht door Hans Bernard » zo 11 mei 2014, 14:12

Michael,

Ik kan me zo kwaad maken om het abnormale gedrag van pa.
De spanning die jij er dan ook nog eens onder legt maakt het helemaal onverdraaglijk.
Hoe lang zal het nog duren voor wij weten wat er nu eindelijk allemaal loos was.
Jou kennende zullen we de beker tot op de bodem moeten leegdrinken voor we dat weten.
Gelukkig geef je ons weer een stuk van het verhaal waarin we opgelucht kunnen ademhalen.
Uiteindelijk hebben ze samen gepraat, de jongens, hèhè.

Ik bereid me vast voor op een lange hete zomer.

Hans.

Plaats reactie