Leuk dat jouw reactie er ook weer is!
Maartens rol moest zeker nog een uitdieping krijgen, naar mijn mening. Hij heeft een gave maar blijft ook een gewoon kind. Bang als hij is geweest dat zijn broer ineens helemaal iemand anders zou kunnen zijn. Vandaar zijn test voor Jasper. Ben heel blij dat mijn voorzichtige omschrijvingen van hun gaven goed te begrijpen zijn. Voor mij ook een probeersel omdat ik er zelf geen ervaring mee heb.
Het voorbeeld van die rivier is hoe ik mijn leven zelf ook zie. Een stroom waarin ik zit en regelmatig keuzes moet maken. Vaak genoeg hoor ik mensen om mij heen die op allerlei manieren bezig zijn hun leven (met de keuzes daarin) continue te evalueren. Meestal loopt dat erop uit dat ze zichzelf tegenvallen. Dat ze toch weer ergens iets 'fout' hebben gedaan. Heel vaak schieten ze uiteindelijk in de stress omdat ze geen keuzes meer durven te maken. Of zolang alle voors en tegens afwegen dat het keuzemoment al voorbij is. En ook dan hebben ze het weer 'fout' gedaan in eigen ogen.
Het verbaast me nog telkens dat ik zoveel kan schrijven over zo'n korte periode van tijd. Dit was het 9e hoofdstuk. Deel 3 gaat over Jaspers nieuwe leven en ik zit nog maar op de ochtend van de tweede dag daarvan. Natuurlijk zal ik dat tempo niet aanhouden want dan kom ik nooit door het verhaal heen. Straks zullen er wat gaten moeten gaan vallen want ik moet natuurlijk ooit wel eens bij het woordje 'EINDE' uit komen.
Bedankt voor je mooie, en oprecht gemeende, woorden. Blij toe bovendien dat je het droog hebt kunnen houden

Groeten en volgende week hoofdstuk 10!
Lucky Eye