Weekendje Wadden

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
DomiNiC
Vul het getal in: 123

Re: Weekendje Wadden

Bericht door DomiNiC » zo 20 apr 2014, 14:07

Ja, ik zag het nu pas... 'k Ben niet goed met namen. En al zeker niet als het zo verhalen bij/door/langs mekaar zijn, en dan 2 groepjes op de camping met nog meer namen...

Soms lees ik wel eens een reactie van "je hebt me", of "ik heb er niets mee"...

Nou... Nu heb ik zo iets van: "Je hebt me vast!"

Nou ja, figuurlijk... Met het verhaal... Ik veronderstel dat Nicolas je vriend/lief/partner/man is en dat je hem wel af en toe vastneemt... ;-)

Afleiden is niet zo makkelijk, ik zit al weer in deel 6 van m'n zomer-verhaal te schrijven, een 2e verhaalreeks schiet ook goed op, en deze ochtend vloeide zomaar out of the blue inspiratie langs voor een 3e verhaalreeks...
Alleen een Knappe Hollander kan me nu afleiden... En die lopen hier in dit jeumigdorp niet rond...

Fijne vakantie!

Michael87
Contacteer:

Bericht door Michael87 » zo 27 apr 2014, 10:24

Dag allemaal,

Zo, daar ben ik weer. Heerlijk genoten van een weekje vakantie, maar toch blij om nu weer thuis te zijn... ;)
Gisteravond eerst nog even aandacht aan m'n twee mannen geschonken, nu dan weer tijd voor een Weekendje Wadden...

Eddy's laatste avond alweer. Zouden hij Remco nog ergens tegenkomen of is het gewoon te laat?
Wil je het weten? Lees het in deel 6.

Groet,
Michael
Laatst gewijzigd door Michael87 op di 27 mei 2014, 01:32, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Sjack013

Bericht door Sjack013 » zo 27 apr 2014, 11:42

Goh Michael, je weet de spanning goed in te houden, zeg. Elk hoofdstuk wordt er een tipje van de sluier gelicht, maar dan komen er weer nieuwe vragen erbij. Vooral het eerste delen van jouw verhaal blijft één groot mysterie. Waarom heeft Diede zo'n haast om weg te gaan? Waarom laat hij Eddy niet eerst rustig bij slapen, maar moet hij op stijl en sprongen zich aankleden, met hulp van Diede, om vervolgens meteen weg te gaan? Moeders blijven bezorgd, ook in dit verhaal en vader blijft één groot vraagteken. Er is iets gebeurd, wat de verstandhouding tussen Diede en zijn vader grondig heeft verstoord en toch probeert Diede contact met hem te maken bij het afscheid! Vraagtekens en vraagtekens.

En nou het camping-verhaal. Wat een toeval. En wat een schuchtere conversatie tussen Eddy en Remco. Van Eddy kan ik dit ontzettend goed begrijpen. Hij zit nog heel diep in de kast en vreest voor alles en nog wat. Remco is wat vrijer, maar door zijn gevoelens, weet hij ook niet goed raad en gooit hij de open deuren keihard dicht. Gelukkig weten ze nu elkaars namen en op welke camping de ander zit. Ik ga er vanuit, dat Remco toch initiatieven neemt op de laatste avond van Eddy's verblijf. Maar hoe?
Michael, van mij mogen de hoofdstukken best wel langer zijn! Ik wil van mijn vraagtekens af!! :D

Bedankt voor dit deel en heel veel succes met het vervolg.

Sjack

DomiNiC

Bericht door DomiNiC » zo 27 apr 2014, 11:47

Hey Michael,

Welkom terug :-) Deed de week vakantie goed? Allicht wel, je tovert weer een lekker verderhobbelend verhaal-deel uit je toetsenbord.

Maar zo tergend langzaam dat dat weekend vooruit gaat... Man... Ik krijg er ongemakkelijke zenuwachtige kriebels van!
Niet dat m'n eigen verhaal zo waanzinnig snel gaat, bedenk ik me... haha :-)

Het weekend is bijna om, en je intro verraadt een lang verhaal... Je zou ons het komende half jaar wekelijks op een verhaal-deel tracteren. Dit is pas deel 6.
OK, als je 6 delen nodig hebt om een halve dag te beschrijven, kom je voor een weekendje-weg wel snel aan 20 delen en meer...
*grapje*

Wat me wel opvalt... Achteraf weliswaar... Waarom gaat Eddy niet gelijk z'n fiets repareren?
Dan zou hij nog kunnen op zoek gaan naar Remco... Nee? Nou, dat zou ik toch doen! Eh, denk ik toch... Weet het eigenlijk niet zo goed... Eddy zit nog diep, eh...

Zucht...
Weer een week wachten op het vervolg...
*helemaal z'n geloof kwijt... 't Voelt verder wel prettig ;-)

x X
NiC

Oliver
Beheerder

Bericht door Oliver » zo 27 apr 2014, 11:50

Ik wil als puntje van kritiek toch kwijt dat je het te lang aan het rekken bent.

Dat zeg ik als lezer, als schrijver kan ik zeggen dat je verekte goed bezig bent. :D

Zonder gekheid, mooie opbouw, flinke spanning. Op zich zou je het een normaal leuk verhaal kunnen noemen met onzekere verliefdheden, maar door die extra laag in het begin wordt het speciaal, origineel en heeft het een spannende onzekerheid voor de lezer die gruwelijk blijft boeien.
Chapeau!

Michael87
Contacteer:

Bericht door Michael87 » zo 27 apr 2014, 14:36

Dag allemaal,

Dank voor jullie reacties.
Ja inderdaad, het gaat tergend langzaam... Tenenkrommend gewoon... En het weekend zit er voor Eddy al weer bijna op. Het wordt tijd dat één van beiden actie gaat ondernemen anders gebeurt er nooit wat... OMG... ik moet nog twintig delen, als dat maar goed komt! ;)

@ Sjack: Niet zo ongeduldig Sjack... Je voelt heel goed aan dat er bij Eddy en Diede thuis iets aan de hand is. De verstandhouding is in ieder geval niet zoals het zou moeten zijn.

@ DomiNiC: Supervakantie gehad, dank je! Elke ochtend ontbijtje bij de plaatselijke McDonalds... Erg lekker en makkelijk... ;)
Eddy heeft er wel over gedacht hoor, om Remco te gaan opzoeken. Maar waarom? Hij gaat morgen toch weg...

@ Oliver: Dank voor je compliment. Kan ik het helpen dat die twee zo om elkaar heen draaien? ;)
Maar goed, ze hebben nog maar heel even, dus d'r zal wel es wat gaan gebeuren, denk je niet?

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

DomiNiC

Bericht door DomiNiC » zo 27 apr 2014, 14:42

Ja hoor, er mag niet maar móet wat gaan gebeuren :p :-)

Elke ochtend MacDo? Hebben ze daar dan ontbijt? Wist wel dat Nederlanders er - vanuit Vlaams standpunt - rare eetgewoontes en smaken op na houden... Maar MacDo en croissants, eitjes, jus d'orange, ... Sorry, ik zie het niet...
Of doe je 's ochtends een McChicken of Giant Menu ofzo?

*doe mij maar gewoon een koffie... In een bekertje...

*gaat weer schrijven aan z'n eigen tergend langzame zomer :-)

Oja, fijn dat je een fijne vakantie had. Welkom terug en thx voor het verhaal-deel :-)

DomiNiC

Michael87
Contacteer:

Bericht door Michael87 » zo 27 apr 2014, 15:29

Dag DomiNiC,

Oké, ik zal het ze zeggen. Maar of ze luisteren...

MacDo hier heeft prima ontbijtjes hoor. Lekker pancakes met chocoladesaus... Croissantjes met van alles en nog wat, Egg McMuffins met bacon en cheese. Ben persoonlijk nogal dol op eieren dus die hebben m'n voorkeur... ;)

Koffie hebben ze ook, hoor... zelfs in een bekertje!

Bovendien kon ik er een uurtje gratis internetten. Ff m'n mail lezen... Anders had ik nu zo'n 200 mails achter gelopen, denk ik... ;)

groet,
Michael

DomiNiC

Bericht door DomiNiC » zo 27 apr 2014, 15:34

Aha!

Toch Internet! Betraaaaapt!

:p

200 mails? En 1 uurtje daags om ze er door te jagen? Jeetje...
Niet te verwonderen dat je zo vlot schrijft. Volhouden!

Bekertje koffie zou smaken, doe mij maar een zwart. Zonder melk of zoetstof...

x
DomiNiC

Michael87
Contacteer:

Bericht door Michael87 » zo 27 apr 2014, 15:49

Oops... :oops: :oops: :oops:

Plaats reactie