Ik ben enorm blij met Nicolas' input. Wat me het lastigste leek bij het schrijven van een fictief verhaal, was het verzinnen van een verhaal dat interessant en boeiend genoeg is om te lezen. En dan moet het ook nog een beetje logisch in elkaar zitten... Dat was bij GHL niet zo'n probleem, dat was gewoon gebaseerd op mijn eigen leven.
Om een fictief verhaal te schrijven, moet je, behalve kunnen schrijven, ook beschikken over een flinke dosis fantasie. Of een man hebben die daarover beschikt. En dat geluk heb ik dan weer.

Ik was al een aardig eind op weg met een eigen verhaal totdat dat adoptie gedoe er tussendoor kwam. Ineens hadden we samen een verhaal bedacht dat niet ging over verliefd worden, coming out en dat soort dingen, maar een verhaal waarin twee getrouwde mannen gewoon de hoofdpersonen waren. En vooral een verhaal dat vertelt hoe dat wat er in hun leven gebeurt, hun relatie beïnvloedt.
Beide vinden we het echt vreselijk leuk om samen een verhaal te maken. We gaan dat beslist vaker doen.
Groet,
Michael (en Nicolas)