Ik zal proberen duidelijk te maken, hoe ik tot mijn verbazing kom, zonder in stereotype te vervallen.
Muziekkeuze zegt veel van een persoon. Zelfs merk ik, dat seksuele voorkeur ook effecten heeft op de muziekkeuze. In de meeste homo-kroegen hoor je dezelfde soort muziek bijvoorbeeld.
Thom komt uit een vlot gezin, waar iedereen ongedwongen met elkaar omgaan. Ik heb nergens in het verhaal gelezen, dat iemand van die familie muzikaal onderlegd is. Muziek is voor hen afleiding, geen serieus onderwerp. Hier begeef ik al op een hellend vlak, merk ik.
Uit mijn contacten met jongeren en zeker met homo-jongeren hoor ik wat hun muzikale voorkeuren zijn. En dat is divers. Dat moet ik toegeven. Gelukkig maar, anders zouden wij eenheidsworsten zijn.
Iemand, die geïnteresseerd is in klassieke muziek, en daar ben ik er ook één van, gaat serieus met muziek om. Vaak bespelen zijzelf ook een instrument of zingen in een koor, of hebben dat gedaan. Ik moet toegeven, dat de Parelvissers van Bizet een populair lied is, dat veel mensen kennen. Andrea Bocelli heeft dit o.a op cd uitgebracht. Zelfs James Last heeft dat gedaan, om maar enkele populaire artiesten te noemen. Maar jij schreef over een cd met "Opera-duetten." En die combinatie verbaast mij. Als jij had geschreven, dat hij een cd van Andrea Bocelli of James Last had opgezet, en dat hij dit nummer mooi vond, had je mij niet gehoord. Wellicht heeft Thom die cd van iemand gekregen (van mij bijvoorbeeld

Maar zonder gekheid, gevoelsmatig kan ik die link niet leggen, tussen het beeld wat ik van Thom heb en zijn voorliefde van klassieke muziek en zeker van opera-duetten.
Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest voor je, Hans.
Groetjes,
Sjack