Zoals het had kunnen gaan - Voorwoord

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
PJ57
Vul het getal in: 123

Zoals het had kunnen gaan - Voorwoord

Bericht door PJ57 » zo 09 nov 2025, 18:49

VOORWOORD

Ik wil hier een serie verhalen gaan plaatsen. Dit zijn de seksuele memoires van PJ57. Ik gebruik mijn ‘screen name’, en zoals die suggereert ben ik van 1957. Ik ben dit jaar 68 geworden, en heb het één en ander meegemaakt. Maar ook: ik heb veel níet meegemaakt wat ik wel graag had gewild.

Deze memoires bevatten zowel echte gebeurtenissen als fictie. Met jongens die ik gekend heb, onder hun echte voornaam. Het eerste deel van de verhalen is altijd waar gebeurd, met de beschrijvingen van de jongens en de situaties. Alleen gaat het verhaal meestal halverwege over in fictie, met seksuele avonturen die in werkelijkheid niet echt zo gebeurd zijn.
Maar die fictie is steeds in overeenstemming met wat ik toen al gefantaseerd heb. Waar ik over droomde en een sterk verlangen naar had. Maar waar ik vanwege de maatschappelijke taboes en verboden niet het initiatief voor durfde te nemen of door te zetten. Ik haal deze jongens nog vaak uit mijn herinneringen naar boven, en denk dan: “Wat als…”.

De wensen en fantasieën van vroeger zet ik nu op papier. Niet als oude man die verlangt naar seks met jonge jongens, maar terugdenkend aan de jongen/man die ik zelf was, en de avonturen die ik (deels) gemist heb.

Omdat deze fantasieën deel uitmaken van mijn geheugen, behoren ze tot mijn memoires – zoals het had kunnen gaan.
Het is aan de lezer om te bedenken waar de fictie begint … of niet.

In elk geval veel plezier gewenst bij het lezen. Wellicht herkent je deze ervaringen in je eigen leven, en roepen ze prettige herinneren op.

Mars_69

Re: Zoals het had kunnen gaan - Fopke Deel 1 De villa

Bericht door Mars_69 » zo 09 nov 2025, 20:47

Mooi begin

Oliver
Beheerder

Re: Zoals het had kunnen gaan - Voorwoord

Bericht door Oliver » zo 07 dec 2025, 12:52

Mooi begin inderdaad.
Ik ben wel benieuwd welke kant het op gaat.
Ik heb geen moeite met erotische scenes, af en toe gewoon seks vind ik ook nog kunnen, maar als het de boventoon van het hele verhaal gaat worden...
Het laatste deel waar Michael er bij komt bevatte alleen maar dat.
Voor iemand van 13 die het allemaal "voorzichtig" aan het ontdekken is heeft ie wel heel veel zelfvertrouwen en ervaring.

We gaan het zien.

PJ57

Bericht door PJ57 » zo 07 dec 2025, 17:33

Oliver,

Ik heb het verhaal over Fopke in Frankrijk in delen opgesplitst, omdat het anders te lang werd. Dan ligt het voor de hand dat er een deel bij zit waarin de seks de overhand heeft. Met name in de latere delen, als de 'aanloop' achter de rug is, en de remmen los(ser) gaan.

Wat betreft mijn onrealistische zelfvertrouwen als 13-jarige: vergeet niet wat het uitgangspunt is dat ik in het voorwoord uitgelegd heb. Het is geen fictie die poogt volledig realistisch te zijn, noch zijn het waarachtige memoires. Het zijn echte herinneringen die meestal overgaan in fantasieën van hoe het had kunnen gaan, als ik meer zelfvertrouwen had gehad of de situaties een andere loop hadden genomen. Je kunt het zien als herinneringen aan mijn verlangens en fantasieën. Centraal stond de wens om als jongens vrijmoedig en ongeremd met elkaar om te kunnen gaan, in tegenstelling tot de sociale werkelijkheid die ons ernstig beknotte.
Uiteraard betekent dit dat ik in het verhaal meer zelfvertrouwen had dan in werkelijkheid, want daar fantaseerde ik nu juist over.

Anders dan de andere verhalen op deze site gaat het ook niet altijd om liefdesverhalen. Het gaat ook over seksuele avonturen zonder liefde. Altijd met vriendschappelijkheid en respect, maar ook altijd met een seksscène als apotheose.

Als je wilt kan ik de seksscènes minder uitgebreid en expliciet beschrijven.
Ook is het misschien beter om de verhalen toch in één keer te vertellen, zodat de seksscènes altijd ingebed zijn in het hele verhaal. Hoe lang mogen de verhalen zijn (aantal woorden)?

Oliver
Beheerder

Bericht door Oliver » di 09 dec 2025, 20:36

Hey,
een maximale lengte van een deel heb ik niet. Ik weet zo ook niet wat een post technisch maximaal aankan.
De verdeling in delen die je maakt is prima, ik denk (maar dat is mijn ervaring) dat als het heel erg lang is per deel dat mensen kunnen afhaken.
Dat is ook een beetje de kracht van een vervolgverhaal.
Ik zou de hapklare brokken zo laten, je doet het ook op de juiste plek in het verloop.

Wat je zelf al typte ("anders dan andere verhalen op de site") is ook de oorzaak dat ik zo reageerde.
Ik miste even de balans, als het echt een verhaal wordt waar al veel sites van zijn (waar het hoofdbestandsdeel de seks is, of alleen maar dat) dan vraag ik me af of dit het juiste platform zal zijn.
Vandaar dus mijn reactie. Maar er komt nu een nieuwe wending aan, nieuwe personen, dus als die ontwikkelingen de hoofdmoot blijven dan past het prima.

Groet!
Oliver

Amexic

Bericht door Amexic » wo 10 dec 2025, 08:25

Gelukkig is je fantasie nooit de sociale werkelijkheid geworden. Deze ongeremdheid wens ik geen enkele jongen toe, vroeger niet, nu niet. Een terechte vraag is inderdaad of dit het juiste platform is. We moeten ons zelfs afvragen of je verhalen als deze aan een publiek moet laten lezen, gezien de leeftijd van de jongens.
Tot nu toe heb ik nog weinig verhaal opgemerkt. Dat is in hoofdstuk één al 'ondergesneeuwd'. Los van de inhoud vind ik je taalgebruik verzorgd. Ik merk geen taalfouten op.

Plaats reactie