Mysterie deel 6

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Mysterie deel 6

Bericht door Oliver » wo 16 dec 2009, 23:55

Dagje eerder dan gepland; deel 6!

Loïc krijgt te horen hoe het zit tussen Joshua en Kelvin. Hij gaat Joshua een beetje helpen maar dat pakt allemaal anders uit dan Joshua zou willen....

Lees ze!

Oliver

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Mysterie deel 6

Bericht door cor van dongen » do 17 dec 2009, 01:03

Hallo Oliver,
Dat was een verrassing zo vroeg (op woensdag) met deel 6.
Het blijft onverminderd boeiend, ook al is de psychologische karaktertekening van Loïc als persoon nog steeds niet helemaal goed invoelbaar: zijn aimabele gedrag buiten de school en het afstandelijke gedrag op school, dat een soort zichzelf opgelegde dwangmatige houding lijkt. Misschien wel een beetje te verklaren vanuit zijn toekomstverwachting straks terug te willen naar Frankrijk en zich dus niet hier willen hechten.....

Maar waarom zou hij zich niet kunnen hechten aan vrienden in de zin van schoolvriendjes, zonder dat dit een diepgaande betekenis hoeft te hebben? Het zou zijn functioneren op die school (samen huiswerk maken en ook dingen daarbuiten doen) en zijn leven in Nederland een stuk gemakkelijker maken, zonder dat hij daarbij zijn Franse liefde hoeft te verloochenen.

Toch is het wel zo, dat zijn "hulp"aan Joshua een interessante ontwikkeling met zich meebrengt voor het gevoelsleven van Josh. Hoe lang kan die het nog volhouden echt hetero te zijn?
Ik ben benieuwd wat ze in de vakantietijd gaan doen tussen Kerst en Nieuwjaar. ;)
Lieve groet
Cor

Dolphinboy
Berichten: 36
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 22:23
Vul het getal in: 0
Locatie: Apeldoorn

Re: Mysterie deel 6

Bericht door Dolphinboy » zo 27 dec 2009, 01:16

Dat het vakantie periode is en er veel mensen weg zijn dat weet ik. Maar dat er maar 1 reactie is tot nog toe, nee dat had ik toch niet verwacht.

Oliver, ditmaal ga ik er inhoudelijk niet te diep op in. Zoals altijd smul ik gewoon van je verhalen en ja ik zeg het eerlijk ik heb het meteen de 17e al gelezen. Heb alleen de moeite nog niet genomen om hier even iets weg te tikken. Sorry daarvoor.

Inhoudelijk ga ik even niks meer speculeren. Het verhaal is gewoon geweldig. Steeds meer twijfels, Nieuwe ervaringen, en ontknopingen en problemen. Heerlijk is dat gewoon. En Goh, na mijn opmerking van vorige keer ineens een klasgenoot die hem in de stad heeft gezien. Heb ik een vooruitziende blik of gebruik je ons eigen commentaar om het verhaal verder te schrijven????? 8-)

Hoe dan ook ik kan niet wachten op komende donder. Dat wil zeggen als je van plan om op oudjaarsavond het nieuwe deel te plaatsen. Ik hoop in elk geval van wel en bij deze:


IEDEREEN DIE DIT LEEST, FIJNE FEESTDAGEN EN EEN SUPER 2010.

Ik hoop nog veel nieuwe verhalen van jou te mogen lezen Oliver, en ga echt is werken aan een verhalenbundel. Ik wil je wel helpen met goede recensies :D
Who Ever You Are, Whatever U Do Just Be Yourself

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Mysterie deel 6

Bericht door bas » di 29 dec 2009, 01:58

hoi oliver en ander lezers.

het heeft wat tijd gekost om je verhaal te lezen. niet omdat te lang of te langdradig was, maar te triest.

nu moet ik even refereren naar een vorig verhaal van je 'Vlucht' .dat verhaal zat in het begin vol met kommer en kwel. ik weet nog dat ik me zo vereenzelvigen met de (hoofd)persoon, dat ik bijna niet verder durfde te lezen.
dat zelfde kreeg ik in het einde vorige deel en begin dit deel weer. datgene wat die lois heeft meegemaakt, dat maak ik zelf bijna mee. maar ook met ander figuren uit het verhaal. ik voel bijna wat ze voelen en meemaken
en als het dan iets triest is of heel spannends dan durf ik bijna niet verder te lezen, dan breekt het zweet me bijna uit.
dat is de reden dat ik het verhaal in een aantal sessies heb gelezen.

en ja ‘En nog vol blijven houden ook’. ik denk dat dat ook zo blijft. ik ken de problematiek van het uit de kast komen alleen van de verhalen van oliver. maar zou dit om zo’n manier kunnen gebeuren? ik ben het niet met je eens Cor.
en Dolphinboy, je moet blijven speculeren hoor, wie wat doet en waar en waarmee en hoe. dan kunnen we na het laatste deel zeggen : zie je nou wel, ik had het toch gezegd.

oliver keep on writing ook in het nieuwe jaar.

ik wil afsluiten met mijn nieuwjaarwens naar iedereen toe :

koester alle grote en kleine momenten van het leven
voor je het weet zijn ze verdwenen.

voor jullie allen een goed 2010

Bas

Plaats reactie