EEN FLUISTERND HART

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Lucky Eye » za 24 okt 2020, 06:47

Goedemorgen!

Dit weekend gaat de wintertijd weer in. Eindelijk weer terug naar normaal!
Het betekent een weekend dat één uur langer duurt. Reden voor mij om niet één maar twee hoofdstukken van 'Een fluisterend hart' te plaatsen.

Groeten,
Lucky Eye

hermy79
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 11:56

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door hermy79 » za 24 okt 2020, 17:52

Wat een mooi begin van het verhaal en leuk dat er bekende dingen van oudere verhalen terug in voor komen ben benieuwd hoe het verhaal gaat verlopen

Mvgr herman

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Lucky Eye » zo 25 okt 2020, 06:52

Hoi Herman!

Bedankt voor je reactie!

Groeten,
Lucky Eye

Bastiaan
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 19 okt 2020, 08:06
Vul het getal in: 123

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Bastiaan » do 29 okt 2020, 21:07

Hi Lucky Eye,

Dank voor weer 2 mooie hoofdstukken van je verhaal! De thuissituatie begint allemaal een stuk duidelijker te worden. Ben benieuwd hoe zich dat verder gaat ontwikkelen. Die vader lijkt me niet zo’n slechte vent te zijn; besteedt vooral te veel tijd aan zijn werk. Fijn dat Marc een fijne zus heeft waar hij wel een goede band mee heeft én voor hem zorgt als het nodig is.
Ik ben benieuwd naar het volgende hoofdstuk; op vakantie met zijn vriend Stef. Ik ben inmiddels erg nieuwsgierig geworden naar dat personage in je verhaal en de band tussen Marc en Stef. Leuk dat de inmiddels bekende vakantieplek uit je eerdere verhalen weer voorkomt in dit verhaal. Voor mij extra leuk omdat ik die omgeving zelf ook goed ken! Ik ben benieuwd of het weer goed genoeg is om een lekker ijsje met fruit te gaan eten ;-).
Ik kijk in ieder geval weer uit naar de volgende hoofdstukken! Dank ook voor je reactie op mijn eerder bericht. Leuk!

Groet, Bastiaan

grensgeval
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 21:29
Vul het getal in: 123
Locatie: De Nederlands Duitse grens (dus ben ik nu Nederlander of Duitser??)

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door grensgeval » do 29 okt 2020, 23:38

Bastiaan schreef:
do 29 okt 2020, 21:07
Leuk dat de inmiddels bekende vakantieplek uit je eerdere verhalen weer voorkomt in dit verhaal. Voor mij extra leuk omdat ik die omgeving zelf ook goed ken! Ik ben benieuwd of het weer goed genoeg is om een lekker ijsje met fruit te gaan eten ;-).

Groet, Bastiaan
Voor mij ook een plek waar ik nu dagelijks heel erg in de buurt kom.
Bij gulpen moet je dan links af en ik ga recht door richting Margraten.
De bekende plek is redelijk bij mij in de buurt

Lucky Eye je kent me, ik lees en als alles klaar is nog een keer in 1 ruk en dan mijn reactie

Ik geniet van het verhaal en kijk er elke week naar uit.

Groet
GrensGeval
Laat ieder in zijn waarde,
Groot of klein,
Iedereen mag er zijn

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Lucky Eye » vr 30 okt 2020, 17:37

Hoi Bastiaan!

Leuk dat je weer reageert, Bastiaan!

Langzaamaan zal er steeds meer duidelijk worden. De vakantie met Stef zit er aan te komen en ja ... die is nog onderbelicht op dit moment.

In eerdere verhalen van mij (vooral mijn vakantieverhalen) spelen Epen en Camerig een belangrijke rol. Dat je het kent vind ik heel erg leuk! Ijs met fruit van de Oranje Tenten is een begrip daar! Dat je daar soms heel lang voor in de rij moet staan, vind ik zelf minder leuk.

Morgen weer nieuw materiaal!

Groeten,
Lucky Eye

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Lucky Eye » vr 30 okt 2020, 17:41

Hoi GrensGeval!

Ook jij bedankt voor je reactie. Kon natuurlijk niet uitblijven, nu er zich nog iemand meldde die de omgeving daar kent.

Ik weet dat er meer lezers zijn die een verhaal eerst helemaal willen lezen en dan pas zullen reageren. Niets mis mee! Ik wacht gewoon af.

Groeten,
Lucky Eye

Wimmie
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Wimmie » ma 02 nov 2020, 20:28

Dag Lucky, ik durf me intussen wel een fan van je te noemen. Blanco heb ik al minstens 5 maal gelezen. Ik geniet van de voorzichtige opbouw van je verhalen en van de diepgang. Met een Fluisterend Hart ben ik heel blij: het heeft weer dezelfde opbouw en diepgang. Genieten weer, dus. Hoewel ik niet in Zwolle en omgeving woon ken ik toch bijna alle plekjes waar je het over hebt. En: als inwoner van Friesland ben ik (in het verre verleden) ook ooit kamperend op het Zinkviooltje geweest. Ik hoef mijn ogen maar dicht te doen om ons weer te zien zitten aan de Kleine Geul bij het kampvuur. Je snapt het: goede herinneringen. Fijn dat je weer met een verhaal komt. Het inspireerde mij om het weekeind "Morgenster" weer eens te lezen. Daar deed het me wel wat aan denken. En ook daar kwam ik een Marc tegen. Ik kijk met spanning uit naar het vervolg. Mijn komende weekeinden kunnen niet meer stuk. Dank!

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Lucky Eye » wo 04 nov 2020, 12:54

Hoi Wimmie!

Bedankt voor je reactie.

Fans zijn altijd welkom! Vijf keer mijn verhaal 'Blanco' lezen, lijkt me een hele prestatie, want dat verhaal was enorm lang. Drie delen met een groot aantal hoofdstukken elk. Het allerlangste verhaal dat ik ooit geschreven heb.

Na dat enorm lange verhaal nam ik me voor om terug te gaan naar de korte verhalen, maar ... dat lukte niet. Op de een of andere manier heb ik steeds te veel te vertellen. Ligt waarschijnlijk ook aan mijn stijl van schrijven, die jij terecht omschrijft als: voorzichtige opbouw en diepgang.
Een verhaal van mij moet ergens over gaan. En ... ik mag mijn lezers graag wat lang laten wachten op de ontknoping. In vroegere verhalen eindigden heel veel hoofdstukken met een cliffhanger. Iets wat enorm "vervelend" gevonden werd, want dan moest er weer een week gewacht worden. Nu lijkt het erop alsof ik dingen anders doe. Ik spin draadjes, laat die af en toe loshangen, om die loshangende draadjes later weer op te pakken. Met andere woorden: ik vertel iets zonder het af te maken en kom daar later dan weer op terug.

De komende weken kun je elk weekend iets lezen van mij hier. En ... verklap het je alvast (weet natuurlijk dat anderen het ook kunnen lezen, en dat geeft helemaal niets!) met de kerst komt er ook een verhaal van mij. Ben daar druk mee bezig. Het krijgt al goed vorm. Al verschillende hoofdstukken in een bestand staan, die ik ook weer regelmatig moet herschrijven. Maar zo ben ik dat gewend. Eerst een kladversie en als ik dan achterhaald wordt door iets wat ik ergens anders schrijf (of een stukje feitenkennis), dan ga ik herschrijven.

Groeten,
Lucky Eye

Zuid-Limburg komt vaak voor in mijn verhalen. Gewoon omdat ik die omgeving daar zo ontzettend mooi vind. Regelmatig wandel ik over het terrein van het Zinkviooltje. De afgelopen zomervakantie ook weer.
Ik woon niet in Zwolle, maar ken de omgeving en de stad wel heel goed.

Pratend uit mijn hoofd, herinner ik me niet een "Marc" in 'Morgenster'. Maar ... namen ... daar ben ik niet zo heel erg goed in ... Ga het in elk geval nakijken.
Elke keer nieuwe namen bedenken (want te veel dubbelingen zou vervelend zijn) is best wel lastig.

Wimmie
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Wimmie » di 10 nov 2020, 21:21

Dag Lucky (ik doe net of het een voornaam is), de delen 7 en 8 verrasten mij weer. Ook nu weer: subtiel…. Ik heb een paar voorbeelden, die mij troffen: “In plaats van te zeggen dat je onzeker bent, kun je zeggen dat er onzekerheid in je is.” En prompt wat later het tegenovergestelde: “En dat gezegd hebbende voelde ik mezelf ineens heel zelfverzekerd … nee … beter gezegd … voelde ik dat er heel veel zelfverzekerdheid in mij was.”
Of: “Met dat andere liefhebben heb ik kunnen oefenen in de loop der jaren. Maar … dit is nieuw.”
Ik begin ook steeds meer parallellen met Blanco te zien, waarbij Marco en Stef soms omgekeerde overeenkomsten hebben met Jasper en Pieter. Als ik dit schrijf zou ik zo Blanco weer willen gaan lezen. Niet doen, dan ben ik voorlopig te lang onder de pannen.
Marco en Stef zijn twee sympathieke knullen, met een totaal verschillende achtergrond, die je alle goeds wenst! Maar ik weet dat de werkelijkheid, ook in jouw verhalen, soms verrassingen heeft. Ik wacht dus weer vol spanning af op het vervolg.

Plaats reactie