MORGENSTER

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » za 19 aug 2017, 06:27

Hoi caprys!

Het zou maar zo kunnen, gelet op het telefoontje dat aan het eind binnenkomt, dat in het volgende hoofdstuk Stan beter aan het licht komt.

Zo werkt het wel vaak. De schrijver eindigt met een cliffhanger (leuk of niet, meningen blijven verschillen) en vervolgens ga je daar weer mee verder. En voor het verhaal moet het natuurlijk ook duidelijk gaan worden wie Stan is.

Bedankt voor je reactie, caprys!

Groeten,
Lucky Eye

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: MORGENSTER

Bericht door DomiNiC » za 19 aug 2017, 11:02

Geniet van de vakantie!

Ik ben zelf inmiddels terug, en, ja hoor, het deed goed!
De laptop mee: Ik heb het ook gedaan. Al was het maar om zelf te kunnen blijven schrijven, lezen, meevolgen, ...
Ik vind het prima zo.
Na de vakantie dan toch wel maar overgestapt van de klassieke "enkel-bellen-en-sms-en-mobiel" naar een smartphone. De volgende keer gaan die laptop en die ouwe mobiel niet meer mee... ;-)


In het vorige deel ging het allemaal heel erg snel.
En nu wat minder snel, ff updaten, bij wijze van spreken.

Hoewel ik eerder denk: Stilte voor de storm.


Richard moet inderdaad nog leren.

Wanneer je dagelijks de hele tijd om je heen kijkt, of over je schouder kijkt, waakzaam bent, alles probeert te overdenken en in te schatten om gedoe en gedonder te voorkomen...
Dan heb je "geen tijd" meer om te kijken om je heen, naar mensen rondom je of hun interactie (of afwezigheid van) met je.

Eerst gaan beseffen en inzien.
Hij weet al veel. Hij is op de goeie weg. Maar hij is er nog niet, ook al lijkt hij heel erg zelfzeker en voorbereid.

Benieuwd hoe Richard zal reageren in de storm.


De cliffhangers...
Mja...
Het hoort er een beetje bij, zeker?
Ik vind het niet erg, integendeel ;-)

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » za 19 aug 2017, 18:58

Hoi DomiNiC!

Over cliff hangers ga ik niets meer zeggen ;)

Vakantie wel. Het was een prachtige vakantie. Ik heb heel veel gewandeld. Wel gemerkt dat ik minder snel aan het worden ben, maar dat doet er niet toe. Het belangrijkste was dat ik genoten heb.

Ik heb een smartphone maar met zo'n ding het internet op gaan ... dat vind ik helemaal niets. Schermpje gewoon te klein, denk ik. En daarom gaat dus de laptop mee. Soms zoek ik wat op om te bekijken, ik heb mail mailbox elke dag ontdaan van dat waar ik eigenlijk geen belangstelling voor heb en ik heb gewerkt aan 'Morgenster'.

"Stilte voor de storm," zeg je ... ja wie weet.

Je omschrijving van Richard, vind ik een heel goede. Ja, je kunt je vaak maar op een ding tegelijk richten. Zelf weet ik dat ook. Bij mij thuis was het absoluut niet makkelijk. En ja, als je alle bijna alle energie en aandacht daar op moet richten ... dan kun je dat niet doen op andere dingen. En dat heb ik ook gemerkt.

Groeten en bedankt voor je reactie,
Lucky Eye

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: MORGENSTER

Bericht door Oliver » do 24 aug 2017, 22:12

Actie!
Er zit ineens vaart in die ik in het begin af en toe miste.
Ik geniet!

grensgeval
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 21:29
Vul het getal in: 123
Locatie: De Nederlands Duitse grens (dus ben ik nu Nederlander of Duitser??)

Re: MORGENSTER

Bericht door grensgeval » do 24 aug 2017, 22:39

Normaal staat morgenster op vrijdag ochtend er op en dan lees ik hem in het weekend.
Nu was ik gewoon even aan het kijken en opeens staat het er op.
Een man van verrassingen.

Net als het verhaal .
In een keer alle registers open.
Ik hoopte dat Stan werd ontzien door die man maar toch niet.
Helaas.
Ja en opeens moeten de plannen om gesmeten worden.
Maar ik heb weer genoten van dit deel en kon niet niet laten een reactie te plaatsen

Groeten uit het Heuvelige Limburg
Laatst gewijzigd door grensgeval op vr 25 aug 2017, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Laat ieder in zijn waarde,
Groot of klein,
Iedereen mag er zijn

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: MORGENSTER

Bericht door Sjack013 » vr 25 aug 2017, 01:30

Ook ik had een donkerbruin vermoeden dat vanavond al deel 12 gepost zou worden. En jawel :)
Meteen gelezen en jawel alweer eindigend met 'n cliffhanger. Je weet hoe ik daarover denk, Lucky Eye!!!!!

Enfin, de reddingsactie is begonnen. Nick is ingeschakeld en de troepen staan op het punt van vertrek naar Canada. Alleen....... waarom mag Edith niet met Richard naar het ziekenhuis? Willen ze eerst nog gezamenlijk naar het vliegveld om afscheid te nemen, of moet er eerst iets anders gedaan worden? Oké, weer een week wachten op het vervolg :evil:

Lucky Eye, weer bedankt voor dit deel en tot de volgende week,

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » za 26 aug 2017, 09:14

Goedemorgen Lezers!

@Sjack: Voor de vakantieperiode (ik reken met de schoolvakantie in mijn regio) was vrijdag altijd de standaarddag waarop ik een hoofdstuk presenteerde tenzij ik iets had op de vrijdag. Maar ... vakantie is rommelig. Bij mij wel in elk geval. Er zijn niet echt vaste afspraken, soms komt er zomaar ineens iets op om te gaan doen en dus kan het zomaar zijn dat ik op een andere dag publiceer.
De reden voor de wijziging van de afspraak dat Edith met Richard naar het ziekenhuis zou gaan, wordt wel duidelijk.

@grensgeval: Het is dus niet zozeer dat ik van verrassingen houd, maar meer van praktische aard (voor mij) dat een hoofdstuk zomaar ineens op een ander moment verschijnt dan de standaard vrijdag.
Het zuidelijke deel van jouw provincie blijf ik prachtig vinden, grensgeval!

@Oliver: Van actie moeten mijn verhalen het niet hebben. Dat zit er altijd verrekte weinig in, en daarvan ben ik me bewust. Het gaat er in mijn verhalen meestal meer om hoe mensen zich tot elkaar verhouden, wat er gebeurt als mensen bij elkaar komen, de wisselwerking tussen hen, en dat soort dingen.
En ja ... daarom kan ik me best wel voorstellen dat er lezers zijn die mijn verhalen als "saai" en "traag" omschrijven.

De regel hierboven is niet bedoeld om reacties los te krijgen of om steun te verkrijgen. Absoluut niet! Ik schrijf anders dan anderen ;)

Bedankt allemaal voor de reacties op dit hoofdstuk!

Groeten,
Lucky Eye

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: MORGENSTER

Bericht door DomiNiC » za 26 aug 2017, 10:46

Goedemorgen.

Het stormt...
Heftig.

Indrukwekkend hoe dat allemaal voorbereid en geregeld was.
Wat moeten die jongens in stress geleefd hebben :(

Maar de lappen tekst mogen gerust wat langer, hoor. Nu opnieuw een week wachten... :p :-)

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » za 26 aug 2017, 15:41

Jij ook bedankt voor je reactie, DomiNiC!

Ik weet niet hoe of het ook voor andere schrijvers opgaat, maar eigenlijk let ik zelf nooit op de lengte van een hoofdstuk. Een hoofdstuk is voor mij af als het af is. Met andere woorden, als dat gezegd is wat gezegd moet worden, houdt het op.

Dat maakt dat het ene hoofdstuk bij mij aanmerkelijk langer kan zijn dan het ander. Om een hoofdstuk nou geforceerd langer te maken, of juist in te korten, werkt niet voor mij. Inkorten en eventueel bij een ander hoofdstuk aanplakken zou nog kunnen maar ... langer maken ... nee, niet voor mij.

Groeten,
Lucky Eye

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: MORGENSTER

Bericht door DomiNiC » za 26 aug 2017, 19:10

Bij mijn verhaal 'Zomer' lette ik er wel op. Bij het stuk waar ik nu aan werk, is er nog geen besluit rond de vorm of lengtes. Komt wel.
Maar niets 'moet'.
Ik wou er mee aangeven: Kom op met de rest van het verhaal. Er is er hier eentje nieuwsgierig. ;-)
Tot schrijfs!

Plaats reactie