Sjoerd deel 7

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Sjoerd deel 7

Bericht door Hans Bernard » vr 18 sep 2009, 23:00

Hoi,

Het voorlaatste deel staat op de site, we naderen het einde: ik hoop dat je het met plezier leest.

Nogmaals, het laatste deel: deel 8 komt door omstandigheden pas over twee weken op vrijdag 2 oktober.


Groet, Hans.

jefkke2
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 27 jul 2009, 16:58
Vul het getal in: 0
Locatie: Gelderland

Re: Sjoerd deel 7

Bericht door jefkke2 » za 19 sep 2009, 11:54

Hoi Hans,

Nou ik ben benieuwd naar het einde! Het belooft weer een leuk en spannend vervolg te worden. Wat doen Dorus en Peter daar nou aan dat tafeltje.

Ik ben benieuwd en wacht met spanning af.
Groetjes,

Jefkke2 (Jeffrey)

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Sjoerd deel 7

Bericht door cor van dongen » za 19 sep 2009, 21:45

Tjongejongejonge,
Wat is er weer veel gebeurd in deze aflevering, net als in alle andere trouwens.
Je moet haast een vogel zijn om alles een beetje van bovenaf te kunnen rangschikken.
En eindelijk vrijen ze eens lekker met elkaar....hoewel dubbele gevoelens blijven er ook.
En wat doet potverdrie die Peter nu weer met Dorus? Dat was toch een afgewerkt verhaal, of niet?
Misschien begrijp Bas er iets van
Groetjes
Cor

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Sjoerd deel 7

Bericht door bas » zo 20 sep 2009, 01:13

hans, hans inderdaad al die namen uit deel 6 doen er niet toe maar toch heb ik dat deel toch maar even herlezen hoor. ik snapte het weer helemaal, alhoewel onze vogel toch nog wel wat moeite zal hebben ,he lieverd?
en ja het was mooi het was lief, er zat haat,jalozie, passie,eenzaamheid,2 boxers,vrienden en vriendinnen,zussen en broers(alhoewel die zitten er niet in geloof ik ; ach ja maar weer een keer opnieuw lezen),moeders en vaders, alles zat er in. misschien wel een beetje veel voor 1 deel maar toch....

en dan die Cor. moet ik effe vertellen waar het laatste deel over gaat? nou vooruit dan maar. dorus en peter hebben toch wel een band met elkaar gekregen.... sjoerd gaat met paul wat meer boxers kopen om uit te kunnen trekken, lex en roel beginnen toch heimelijk wat. zo ik heb gesproken en zo zal het zijn....geloof ik.
maar voor het zover is moeten er nog wel wat hobbels (niet in boxers) worden genomen hoor, maar dat kan hans heel goed..toch?

ja en in het vervolg hierop ehhh geef het een naam : boterbloemen tussen de distels. dat zal natuurlijk gaan over het vervolg. ze leefde nog lang en gelukkig, maar toch komt er een kink in de kabel..... kinderen? oude bekende?vrouwen? mannen? de schrijver mag doorstrepen wat hij niet wil hebben.. ik wou dat ik ook zo kon schrijven....

ik, en iedereen natuurlijk, kijk/kijken uit naar het laatste deel en het vervolgverhaal daarop

hans je kan het!


PS1 mijn reacties worden veel te lang zeg. een vervolgverhaal op zich.
PS2 dit was bier ipv rode wijn.

Torenvalk
Berichten: 57
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 01:22

Re: Sjoerd deel 7

Bericht door Torenvalk » ma 21 sep 2009, 11:45

Vanuit hoog in de blauwe lucht, kijk ik neer op jullie reacties, Bas en Cor,

idd Bas, het wordt bijna een vervolgverhaal, jouw commentaar. Maar ik vermoed dat Hans dit ook wel erg waardeert. Ik mail nog wel eens
privé met Hans en dan lees ik dat hij het leuk vindt als zijn verhaal iets losmaakt bij lezers. Daarbij komt nog dat jij hem allerlei
ideetjes aan de hand doet. Nu alweer voor een vervolg. Maar denk eraan, Hans heeft wel een eigen willetje hoor, uiteindelijk
doet hij toch wat hij zelf wil. Vraag maar eens aan Cor, die kan erover meepraten. Dus ben ik benieuwd of jij gelijk hebt
met je koppels zoals Dorus met Peter en Lex met Roel. gelukkig komen we het in deel 8 te weten.
Jammer dat we op het laatste deel zo lang moeten wachten want ik wil ook graag weten hoet het afloopt.

Met een vederlichte klapwiek neem ik voorlopig afscheid van jullie, Hans,Bas en Cor, en trek naar het warme Zuiden.
Misschien tot volgend jaar. Bedankt voor jullie vriendschap. En als ik geen vogel was Bas, dan zou ik het wel weten.....

Torenvalk.

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Sjoerd deel 7

Bericht door cor van dongen » di 22 sep 2009, 00:35

Ha die Hans, Bas en vogeltje,

Ja volgens mij geeft de wijn jou betere inspiratie dan dat gele vocht hoor Bas, maar je kunt niet altijd alle sterren van de hemel plukken. Laat dat maar aan de torenvalk over. Hij zit tenminste dichter bij de bron, ook al laat hij ons denken dat hij gaat overwinteren in het zonnige zuiden. Maar als jij dat fijn vindt; goede vlucht! Pas alleen op voor sperwers en andere echt grote rovers.
En dat laatste deel komt er zeker, weliswaar wat later. Laat het je niet door de snavel boren, als je zo ver weg bent. Maar zoals je zelf al in je bijdrage zei: Hans heeft een eigen willetje, dus als hij het later presenteert dan doet hij dat ook.

Lieve groet
;)
Cor

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Sjoerd deel 7

Bericht door bas » zo 27 sep 2009, 00:56

Hans wat doe je me aan. dacht ik net een heel gepassioneerd vogelbeest te hebben leren kennen, waar ik wel de hele wereld zou willen rondzwerven....gaat die naar het zuiden toe! en dat is nog niet zo erg maar hij laat me van grote hoogte vallen : En als ik geen vogel was Bas, dan zou ik het wel weten..... JA MAAR JE BENT WEL EEN VOGEL! mijn hart is diep geroerd, mijn tranen blijven stromen, het dierbaarste uit me leven is mij ontnomen. en voor wat? voor een klapwiek naat het zuiden!!!!
maar ook dit verdriet zal ik over winnen met mijn vrienden hier om me heen. mijn tranen zullen drogen... mijn hart zal helen... en hans mag dit niet gebruiken in een van zijn verhalen......gezamelijk zullen we wachten op het laatste deel. en dat met groot gejuich ontvangen, tenminste als het afloopt zoals ik heb voorspeld..

een diepe groet van bas.

Plaats reactie