EEN BIJZONDERE KERST

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: EEN BIJZONDERE KERST

Bericht door Lucky Eye » wo 23 dec 2015, 05:40

Hoi Dionysos!

En ... dat is het mooie van de publicatie van dit verhaal: je hoeft nooit lang te wachten op het vervolg.

Het nieuwe hoofdstuk ga ik - na jou geantwoord te hebben - plaatsen.

Heel leuk dat je iets van je liet horen. Bedankt daarvoor!

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: EEN BIJZONDERE KERST

Bericht door Sjack013 » wo 23 dec 2015, 09:12

Nou Lucky Eye, jij bent echt niet de enige met een raar slaappatroon, hoor. Ik slaap ook onregelmatig. Dus ik heb het hoofdstuk weer gelezen. Echt een heerlijk zoetsappig kerstverhaal. De lijnen zijn duidelijk en je weet hoe het zal aflopen, maar de weg daarheen............
Zo mooi onderbouwd en op de juiste plaatsen emotie. Wat wil een lezer nog meer? Desalniettemin geef je mooi het verschil in omgang weer tussen de verschillende huiselijke situaties. Het moet voor Henri een openbaring zijn om zo met elkaar om te gaan. En ja, dan vallen de schellen van de ogen. Volgens mij wil Henri op 28 december niet meer naar huis........

Lucky Eye, weer bedankt voor het plaatsen en ik kijk halsreikend uit naar de twee hoofdstukken van morgen :D

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: EEN BIJZONDERE KERST

Bericht door Lucky Eye » wo 23 dec 2015, 18:08

Hoi Sjack!

Hè, jammer nou dat je al weet hoe het afloopt!

Maar ... er zijn vast nog wel dingen die je niet weet want die heb ik nog niet verteld. Die komen pas later aan het licht.

Het verhaal is geschreven. Vanochtend de hand gelegd aan de laatste stukken tekst van het laatste hoofdstuk. Nu morgen alles nog corrigeren en dan heb ik mijn eigen gestelde deadline gehaald. Enige druk dus wel dit keer maar volgens mij ben ik er goed mee omgegaan.

Morgen 2 hoofdstukken inderdaad. Anders kwam het niet lekker uit. Ik had dus eerder moeten beginnen met publiceren maar ... die planning was ik uit het oog verloren :D

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: EEN BIJZONDERE KERST

Bericht door Sjack013 » do 24 dec 2015, 10:01

Dacht alles te snappen, begin ik weer te twijfelen. Dank je, Lucky Eye ;)
Henri is homo. Misschien is Jacob ook homo en Jem weet het niet. Zoek het maar uit. Wie gaat nou voor wie? En waar gaat Tinie met Jacob naar toe? Kortom, die duidelijkheid dat ik gisteren nog had, is nu heeeeeeeeeeel ver weg. Met smacht zit ik te wachten op het volgend hoofdstuk. Hopelijk wordt dan een tipje van de sluier gelicht. Anders moet ik tot morgen wachten.

Lucky Eye, bedankt voor dit deel.

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: EEN BIJZONDERE KERST

Bericht door Lucky Eye » do 24 dec 2015, 17:09

Hoi Sjack!

Zo zie je maar Sjack ... dat ook een verhaal van mij niet klaar is voordat je het vijfletterige woordje EINDE zult tegenkomen ;)

Maar ... heel erg leuk dat je steeds iets laat horen. Dat je aangeeft wat je van het verhaal vindt.

Hoofdstuk 7 plaats ik na deze reactie van mij en dan morgen ... het laatste hoofdstuk en dan ... dan zul je alles weten.

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: EEN BIJZONDERE KERST

Bericht door Sjack013 » do 24 dec 2015, 18:35

Wow Lucky Eye, een heftige hoofdstuk 7. Een vader die z'n zoon als proefkonijn gebruikt met hypnose en dergelijke. Als Jem 18 jaar is moet hij daar echt iets mee doen, vind ik.
Ja, ik ken je lang genoeg om te weten dat er altijd ontwikkelingen zijn op de meest onverwachte momenten in jouw verhalen. Gelukkig zie ik morgen hoofdstuk 8 met het Einde eronder, zodat ik dan wel alles weet.

Lucky Eye, een prettige kerstavond en tot morgen,

Sjack

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: EEN BIJZONDERE KERST

Bericht door Sjack013 » vr 25 dec 2015, 10:39

Ja, ik kon niet wachten vanmorgen. Meteen gekeken of het slot al geplaatst was. YES!!! Zoals bijna standaard een slothoofdstuk met een lengte van 2 hoofdstukken. En ook bijna standaard: ik had weer tissues nodig. :oops:
Het is je weer gelukt om in 8 hoofdstukken een aangrijpend en meeslepend verhaal neer te zetten, Lucky Eye. Alles is toch op z'n pootjes terecht gekomen. Zelfs Jacob is gestrikt geworden. Dat had ik niet verwacht. Jem en Henri samen, dat was in het begin al duidelijk, maar de route daar naar toe, werd weer voortreffelijk beschreven.
Mijn eerste reactie bij het begin van het laatste hoofdstuk was: Jammer, die sprong in de tijd. Ik was zo nieuwsgierig hoe het zou verlopen. Maar tijdens het lezen werd ik toch "bijgepraat" over de nasleep van die kerstavond. Vooral de ziekte van Henri en het adequaat reageren door de familie was het slikken voor mij.

Kortom Lucky Eye, het lukt je nog steeds om lezers in vervoering te krijgen en ze ook nog soms op het verkeerde been te zetten. Hartelijk dank hiervoor.
Reikhalzend kijk ik uit naar het volgend verhaal.

Sjack

Ivan
Berichten: 18
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 21:53

Re: EEN BIJZONDERE KERST

Bericht door Ivan » vr 25 dec 2015, 11:12

Hey Lucky,

Bedankt voor je mooie verhaal, het maakt deze groene Kerst nog net iets specialer.

Geniet van de feestdagen.
Ivan

dwaallichtje
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 20 dec 2015, 16:31
Vul het getal in: 123

Re: EEN BIJZONDERE KERST

Bericht door dwaallichtje » vr 25 dec 2015, 15:21

Bedankt Lucky Eye voor dit prachtige verhaal.
Je slaagde er in om me elke dat weer te doen uitkijken naar het volgende deel: hoe zou het verder gaan, wat is datgene wat Jem nog tegen zijn moeder vertelde,...?
En ook in het slothoofdstuk slaag je er wonderwel in om de spanning nog een heel eind vast te houden: wie lag er nu samen met Henri in dat bed? Wie loopt daar allemaal rond,... kortom: hoe is het de drie musketiers en Henri verder verlopen na die kerstavond vijf jaar geleden? En stukje per stukje valt dan de puzzel in elkaar en wordt het allemaal duidelijk. En dat dan nog eens doorspekt met diepgaande gesprekken en levenswijsheden. Gewoonweg prachtig.

Ik heb hier al vele verhalen gelezen (ook jouw andere verhalen), maar vond het nu toch wel tijd om ook eens een reactie te laten.

Bij deze.

Fijne feestdagen voor jou en alle anderen

dwaallichtje

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: EEN BIJZONDERE KERST

Bericht door Oliver » vr 25 dec 2015, 18:33

Lucky, dank je wel!

Fijne dagen!

Plaats reactie